Jump to content
PyroForum.nl

Flash


pyromania

Recommended Posts

Ik raad je sterk af om flash in een tennisbal te doen.
Je maak je daarmee een beetje een baldadige indruk,
Gebruik gewoon uitsluitend karton en papier, of voor de eindplugjes geramd kattengrind.
Probeer eens pulverone te maken van je buskruit, je kunt daarmee ook flink veel kanten op.
Flash maken kan later altijd nog wel,

"Bommen makers" worden hier niet zo gewaardeerd over het algemeen...

Edited by peridan
Link to comment
  • Replies 451
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik heb vorige week een lading MgAl gemaakt dit eff stukgeslagen en een ruim uur in mijn kogelmolen en een zeer fijn reactief poeder gemaakt.
Dit vervolgens eerst 7 op 3 gemengt KClO3/MgAl dit was niet echt super snel ,dus een andere verhouding 5 op 6 dit ploft gewoon een gram hier van durf je zo niet aan te steken.
Ik ben benieuwt wat deze flash doet in een huls.

En dit is zeker geen beginners Flash!!
Zo'n flash heb ik ook wel eens gemaakt. Het is niet echt iets om in grotere hoeveelheden te maken inderdaad. Ik gebruikte echter wel kaliumperchloraat, dus dat is ietsje meer zuurstof per gewicht. Het werkt in principe zolang je verhouding tussen kaliumperchloraat en magnalium ergens tussen 2:8 en 7:3 zit, waarbij 6:4 het snelst is en 5:5 de beste snelheid per lichtopbrengst geeft. Ik gebruikte trouwens -625 mesh magnalium, ongecoat.
Link to comment
Guest bha012014

Ik heb toevallig van `t werk wat kaliumperchloraat meegenomen , maargoed ik kan natuurlijk niet elke keer bij de baas in de drum liggen scheppen.
-----------------------------------------------
De bedoeling is zo rond december een paar harde knallers achter de hand te hebben vandaar die flash van mij.
Bij buskruit krijg ik telkens last van dat de stoppen er uit knalde ( die waren van beton mortel)


Ik heb eens gezien dat ze tennisballen met een motierpijp weg schoten. de ramen trilde in het huis zo hard ging dat.
Niet dat ik nu flash tennisballen ga wegschieten maar ik wil voor oudjaarsdag toch een paar goede knallers maken.



----------------------------------------------

Ik had het IDD mis het AL poeder is exact 3.4 micron = 4411.76 volgens de calculator , het kan best zijn dat het AL poeder gecoat is nadat ik +/- 2 gram 4 dagen in de open lucht heb gelegd zie ik geen witte uitslag

----------------------------------------------

Edited by bha012014
Link to comment
Guest bha012014
Ik heb vorige week een lading MgAl gemaakt dit eff stukgeslagen en een ruim uur in mijn kogelmolen en een zeer fijn reactief poeder gemaakt.
Dit vervolgens eerst 7 op 3 gemengt KClO3/MgAl dit was niet echt super snel ,dus een andere verhouding 5 op 6 dit ploft gewoon een gram hier van durf je zo niet aan te steken.
Ik ben benieuwt wat deze flash doet in een huls.

En dit is zeker geen beginners Flash!!



klopt zelfde als bij knalpatronen dat rode dopje voor op de knalpatroon hoeft er helemaal niet op te zitten want zelfs zonder dat dopje knald hij helemaal uit mekaar
Link to comment
Guest bha012014
Hoe maken jullie in vredesnaam flash met 250# AL ik heb hier 400 liggen en daar lukt het mij niet eens mee.
Ik gebruik:

KNO3: 50
S: 30
AL: 20


ik heb het ook gedaan , effect is waardeloos.

maak maar van de AL 40 t/m ---> 60 van , je krijgt dan een oogverblindende flits en het brand best snel.
je kunt er ook steeds meer AL poeder er bij toen dan gaat het steeds sneller branden. Edited by bha012014
Link to comment

Bij nitraat/Al flash heb je een fijne mesh waarde Al nodig, knap dat je er een snel brandend flitspoeder mee hebt weten te maken :P Ik heb nooit hele mooie knallen met KNO3/Al/S weten te maken.

Ik heb momenteel goede ervaringen met Mg/S, dit knalt al in de open lucht :P (ik zal binnenkort wel een filmpje posten.)

Link to comment

De verhoudingen waren stoichiometrisch (48,7/64,3), van de mesh waarden heb ik geen id, mijn Mg is gevijlt van een blok vast Mg (dus flake), ik gok dat het zo'n 100 mesh is. Nog fijner Mg zou dus nog snellere flash kunnen produceren...

Calciumsulfaat /Mg flash doet het ook best wel gruwelijk, maar is lang niet zo snel als Mg/S

Hier een filmpje van calciumsulfaat/Mg (beter als het filmpje dat ik al eens heb gepost).

http://nl.youtube.com/watch?v=bf1L6MANGEw

Edited by pyrobass
Link to comment
Guest bha012014

Ik weet dat flash niet voor beginners is en ik vind het erg attent dat jullie me er op wijzen. Maar ik ben nu eenmaal wat eigenwijs.

Vandaag heb ik kaliumperchloraat flash gemaakt.
Dit is ZEER krachtige flash 300 mili gram geeft al een geluid bij open ontbranding.
15 gram in de tennisbal. ( ik heb nog geen rammer ) knalt wel harder maar de klank van KNO flash is veel mooier en zwaarder. ik hoop donderdag ff een filmpje er op te zetten(kunnen jullie ook ff meegenieten).

Link to comment
Maar ik ben nu eenmaal wat eigenwijs.


Als je dat op meerdere vlakken op pyro-gebied blijft doen gaan er veel ongewenste dingen gebeuren....

Perchloraat flash is nog wel redelijk veilig te noemen, maar het blijft flash!

(ik heb nog geen rammer)


Ik zou maar eens ophouden met dat eigenwijze gedoe, voor iemand die zichzelf ervaren genoeg lijkt te vinden om met flash te spelen ben je wel erg gevaarlijk bezig, bijna elk lid van dit forum weet dat flash rammen hetzelfde is als spelen met je ledematen......
Link to comment
Guest bha012014

rammen was eigenlijk ff de verkeerde woordkeuze (dat doe je bij vuurpijlen) ik wou eindstoppen van mortel maken. maar ik denk dat het hot glue wordt.En ik was niet van plan om flash te gaan rammen ik heb me iets ongelukkig uitgedrukt

daarbij ging het ook niet om kaliumperchloraat maar Kaliumpermanganaat

Edited by bha012014
Link to comment

Jij durft flash met kaliumpermanganaat en dark aluminium te maken...? :P:P:D Serieus, ga echt een andere hobby zoeken als je waarde hecht aan je vingers, ogen, gehoor en huid. Je hebt geen flauw benul waar je nou eigenlijk mee bezig bent!

PS: Durven is niet echt een goede woordkeuze in dit geval, want dingen waarvan je het gevaar niet inziet zijn nooit eng.

Link to comment
Guest bha012014
De verhoudingen waren stoichiometrisch (48,7/64,3), van de mesh waarden heb ik geen id, mijn Mg is gevijlt van een blok vast Mg (dus flake), ik gok dat het zo'n 100 mesh is. Nog fijner Mg zou dus nog snellere flash kunnen produceren...

Calciumsulfaat /Mg flash doet het ook best wel gruwelijk, maar is lang niet zo snel als Mg/S

Hier een filmpje van calciumsulfaat/Mg (beter als het filmpje dat ik al eens heb gepost).

http://nl.youtube.com/watch?v=bf1L6MANGEw


opzich is dit leuke flash zelfde kwaliteit ongeveer als mijn kno3 flash. Maar met Kaliumpermanganaat flash die ik gemaakt heb zonder zwavel is nog VEEL krachtiger als ik 500 mili gram verbrand is in 1 klap weg en er komt ook best wat ontbranding geluid af bij de ondbranding. zon plop geluid

ik heb het van de gamekeeper site afgehaald. staat wel in dat het onstabiel is maar wel werkbaar.

ik heb het van de gamekeeper site afgehaald ik ga er vanuit dat het dan ook mogelijk is om het te maken. ondangs dat het niet supper stabiel is
Link to comment

Ik heb ook wel eens wat leuke composities van het net getrokken die werkelijk nergens op sloegen. Vertrouw je vingers alsjeblieft niet toe aan informatie gedumpt op het net door onbekende personen. Klassiek is het voorbeeld uit een oud 'anarchist cookbook', waarin voorgestelt word om de zuurstofbalans van AP en/of HMTD te verbeteren door toevoegen van KMnO4. :P

KMnO4 is prachtig spul voor in een parkfontijn of bij organische chemie, maar voor mij, als ik er over nadenk, veel te duur voor gebruik in de pyrotechniek. KClO4 of KNO3 zijn bijvoorbeeld stukken goedkoper. Bij kans 1/50 dat jou leuke bakje flash toch op een naar moment afgaat, en een chirurg vervolgens een uur of wat bezig is jou verbrande huid te vervangen, je gehoor weer op 100% te krijgen, en eventuele splinters uit je bebloede armpjes te halen weegt namelijk makkelijk op tegen de prijs van een kruiwagentje KClO4.

Edited by Leander
Link to comment

Ik heb eigenlijk geen ervaring met pyro, dus ga ik gezellig KMnO4-GD flash maken en daar een tennisbal mee vullen.

Grotere stupiditeit van het K3wL front heb ik in tijden niet op dit forum mogen aanschouwen.
Als je nu echt zo graag gewond wil raken, maak dan een ons AP en vooral niet neutraliseren. Dan weet je tenminste zeker dat je idiote zelfmoord pogingen effect sorteren.
Denk alsjeblieft na bij wat je doet!

En mocht je toch denken dat dit soort onzin, ondanks verschillende waarschuwingen van members die wel weten waar ze over praten, wel gepast of veilig is. Dan geef ik je met liefde een stevige ban. Want ik zou er niet aan willen denken dat andere beginners jouw ongein lezen en denken dat ze daar ook wel mee kunnen beginnen.

Houd ons aub wel op de hoogte van eventuele ongelukken, betere waarschuwingen zijn er niet.
Gr33tZ

Link to comment
Guest bha012014

idd een rammer om de stop er in te rammen aan 1 kant wil nog niet zeggen dat ik hem aan de andere kant er ook in ram.

Ik weet dat ik uiterst voorzichtig moet zijn met flash.En met kaliumpermanganaat kun je prima flash maken. het is een zeer krachtig middel. maar wel iets minder stabiel.ik ben echt niet van plan om bomme.n te maken en zo. Die HE`s dat noem ik pas gevaarlijk werk. daar zou ik nooit aan beginnenm

Edited by bha012014
Link to comment
Guest bha012014

Dat is ook gevaarlijk maar zomaar een beetje met HE`s experimenteren terwel je nooit les hebt gehad van professionals. Dat vind ik pas echt gevaarlijk of zit er hier iemand bij de explosieven opruimingsdienst. Ik krijg nog hulp van iemand chemie heeft gestudeerd op de universiteit daar kan ik nog op terug vallen

Edited by bha012014
Link to comment

Onbeschreven regel 1, ga nooit in massa-conflict. Zeker als je ongelijk hebt.
Onbeschreven regel 2, zeg nooit dat HE gevaarlijk is want dan krijg je een golf van verwijten.

Raad, leg je trots en je Kmno4 aan de kant. En doe rustig aan met je flash knallers.

Dit is trouwens allemaal zeer onaangenaam om te lezen.

Edited by danny db
Link to comment

×
×
  • Create New...