Jump to content
PyroForum.nl

Drugs Gebruik


ener

Wie gebruikt er drugs en watvoor...  

120 members have voted

  1. 1. Welke drugs gebruik je

    • Drank
      46
    • Cannabis
      20
    • XTC,Speed,ghb,coke
      9
    • Natuurlijke tripmiddelen: salvia/paddo's etc
      5
    • geen
      40


Recommended Posts

  • Replies 192
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ook ik ben HEEL benieuwd naar de onderbouwing achter dat lijstje.
Want in mijn optiek staan er toch wel wat erg onlogische dingen in.

Onderaan heb je het artikel.

en hier ook nog een link: http://www.msnbc.msn.com/id/17760130/

Ik ben uiterst benieuwt naar jullie commentaar!

Ik zou zeggen dat het verschil tussen tabac en solventen de bijkomende verslavendheid betreft!
De amateuristische gasnuiffoto is volgens mij gewoon om het geheel in het belachenlijke te trekken.

Bestand verwijderd wegens extreem aantal keren gedownload! Graag toelichting van GK hierop. Meer dan 3050 x gedownload in enkele uren tijd?

(Richard) Edited by Richard
Link to comment

De top 20 lijst . ik denk wel dat die klopt alleen de rangschikking is denk ik meer gebaseerd op de problematieken in de maatschappij en niet daadwerkelijke volgorde van goed naar slecht.Echter aan alcohol zijn meer mensen verslaafd dan aan coke of heroine.
Hoewel als je het koppelt aan de mate van verslaafbaarheid de lijst wel aardig klopt, echter dan zou qat een stuk hoger in de lijst moeten staan. En lsd eruit.
CONCLUSIE : De lijst is een opsomming en geen rangschikking. Daarnaast is dit lijstje een beetje gedateerd gezien de afwezigheid van mehtamfetamine / Ice wat juist nu een actuele heel verslavende drugs is, crack staat er bv ook niet appart genoemd.Beter een lijst ophalen bij jellinek of digidrugs enz.

Ter aanvulling:
Zo weten we ook allemaal dat bv cocaine in zijn pure vorm niet zomaar en lichamelijke verslaving kan vormen alleen geestelijk , echter in de vorm van base of crack het wel weer flinke lichamelijke afhankelijkheid geeft .En zoals genoemd heb ik nog nooit gehoord over iemand die verslaafd was aan lsd.
En methylphenyl mijns inziens geen drugs is maar een uitgangs stof is om drugs te maken dus wat dat in de lijst doet mag iemand anders toelichten dan. 4-mta is volgens mij ook nog nooit in nederland opgedoken.
Ten slotte jullie spraken al eerder over paddo's maar psylocobine staat ook niet in de lijst hoewel correct omdat het een hallucinogeen is , maar dat is gelijk aan lsd ,dus wat die dan wel in de lijst doet ?

M.V.G. Jason.

Link to comment

Hoewel hij qua risico-rangschikking redelijk klopt, is de lijst verre van compleet en had de schrijver duidelijk geen benul van wat hij allemaal opkalkte.
Het zijn inderdaad alkylnitrieten, alkylnitraten zullen hoogstens een explosieve ervaring geven :blush:

Edited by Treelover
Link to comment

Maargoed dan slaat dit dus nergens op:

Ik heb hier een top 20 van de meest gevaarlijke drugs liggen en raad eens:
plaats 5 gaat al naar alcohol!


Een "top" zou dus zeggen dat het van ergst naar minst erg gaat. Edited by User1
Link to comment

Hallo mensen,
(Jeetje, ben hier een flinke tijd niet meer geweest :blush: )

Ik zag wat over profielwerkstukken.
De mijne gaat over Ritalin(Concerta/Ritaline/Methylfenidaat etc.).
Het vak wat ik erbij betrek is Bio. Ik hoop genoeg proefpersonen te vinden(beetje lastig door medicijnen/drugs en privacy etc. Maar ik moet er zeker 5 hebben.)

Ook wil ik een stukje doen over Ritalin als drugs.
Maar in de loop van dit jaar, en volgend jaar, hierover meer :lol:

De groeten!

Link to comment
  • 1 month later...

Officieel is alcohol geen drug...

Maar theoretisch behoort het tot de harddrugs :blush:

Defenitie van harddrugs:
Als je binnen korte tijd te veel van deze stof consumeert kan je er aan overleiden. (Dus op korte termijn)

Nou aan een jointje of 5 ga je dus ECHT niet dood, je voelt je alleen beroert.
Als je meer alcohol binnenkrijgt dan dat je lever aankan, wordt je simpelweg vergiftigt en ga je dood.

Genoeg gelul :lol:

Drank, het is in normale dosis niet slecht voor je is, en in soms zelfs goed. (Heeft met de verharding van je lever te maken ofzo)
En het is gewoon lekker, en wiet niet (vind ik)

Daarom hou ik het lekker bij drank :)

Edited by Hardcore Bob
Link to comment

Definitie van harddrugs ligt toch iets ingewikkelder.

Harddrugs zijn wettelijk gezien de drugs waarvan de minister acht dat NIEMAND deze op een veilige manier kan gebruiken en of hij het deze mensen niet gunt ze te gebruiken. Hier staan dus alleen de allerhardste drugs op, zoals het gevaarlijke hasjolie, LSD en straks ook de levensgevaarlijke paddo.

Biologisch gezien ligt het nog ingewikkelder, enerzijds telt de lethale dosis mee, anderzijds telt het verslavingsgemak en de chronische degradatie van het lichaam ook nog mee. De mate waarin iemand zijn normale leven kan behouden is ook nog een factor hierin.

Als je naar Alcohol kijkt dan zie je dat de verslavinsgdrang groot is de chronische degradatie niet immens groot is maar wel zéér aanwezig. Dit kun je vergelijken met culturen waar niet gedronken wordt, deze mensen zijn op latere leeftijd beter bij kennis en dementie komt er minder voor, dat is ook een aantasting door alcohol. Tsjah en onze maatschappij is gebaseerd op alcohol dus bij het laatste criterium wordt alcohol gevrijwaard.

Kees.

Link to comment
Defenitie van harddrugs:
Als je binnen korte tijd te veel van deze stof consumeert kan je er aan overleiden. (Dus op korte termijn)

Dat is wel héél snel uitgelegt.
Dus NG is een harddrug? :blush:
Voordat je post zou ik maar een beetje research gaan doen, geld niet alleen voor deze post.

Pyro4life Edited by pyro4life
Link to comment

Nitroglycerine is een stof die de bloeddruk ernstig verlaagt, het wordt in pillen gemaakt, iedere pil bevat een x aantal miligrammen, ik meen ergens rond de 10, uiterst weinig dus. Zeker niet interessant voor de DIY terrorist met hartmedicatie :blush: . Ook versneld het de hartslag, je zou het kunnen vergelijken met een werking van adrenaline, alleen krijg je hier ook hoofdpijn van wegens het wegvallen van de druk in de hersens!

Gezond is het niet om nitroglycerine binnen te krijgen, dus don't even think about it.

Als het trouwens om hoeveelheden ging dan is nicotine ook een harddrug, evenals caffeïne, hier blijft alcohol nog net even buiten spel. In dat geval zou wiet als voedselsupplement over de toonbank moeten gaan i.p.v. softdrug (zou ook zo moeten zijn... Daar meer over later) want daar kun je rustig een kilo van opeten zonder ook maar te denken dat je dood gaat !

Kees.

Link to comment
Officieel is alcohol geen drug...

Maar theoretisch behoort het tot de harddrugs :blush:

Defenitie van harddrugs:
Als je binnen korte tijd te veel van deze stof consumeert kan je er aan overleiden. (Dus op korte termijn)

Nou aan een jointje of 5 ga je dus ECHT niet dood, je voelt je alleen beroert.
Als je meer alcohol binnenkrijgt dan dat je lever aankan, wordt je simpelweg vergiftigt en ga je dood.

Genoeg gelul :lol:

Drank, het is in normale dosis niet slecht voor je is, en in soms zelfs goed. (Heeft met de verharding van je lever te maken ofzo)
En het is gewoon lekker, en wiet niet (vind ik)

Daarom hou ik het lekker bij drank :)


Even denken.
Alcohol is in kleine maten goed voor je, denk hierbij aan de fransen 1 a 2 glazen wijn per dag is heel goed voor je hart.
Maar als je meer neemt dan is het slecht voor je.
Ik drink niet zoveel eigenlijk, maar 3 biertjes per week ofzo ben namelijk pas 15.
Maar ik weet ook dat alcohol slecht voor je is en daarom gebruik ik niet veel en doseer ik het in maten.
Als ik zie wat mijn vrienden allemaal naar binnen werken, zou ik niet willen weten hoe het er van binnen uitziet. :)
Link to comment

Kees je brengt me op slechte ideeën. :blush:
Ik drink op z'n tijd een biertje maar het is nu vakantie dus nu eigenlijk bijna elke dag.
Laatst was hier TT ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel liters er dan worden gedronken.
Ik zelf zat rond de 4 liter en ik denk dat dat het minimale zo een beetje was. :lol:

Link to comment
Alcohol is in kleine maten goed voor je, denk hierbij aan de fransen 1 a 2 glazen wijn per dag is heel goed voor je hart.

Alcohol is nooit goed voor je, zelfs niet in kleine mate! Het is gewoon zo dat kleine hoeveelheden alcohol geen kwaad kunnen omdat je lever het nog aan kan. Maar een goed effect voor je lichaam/gezondheid moet je niet verwachten van alcohol. Het goede van 1 glas wijn per dag zit hem ook niet in de alcohol. :blush:
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...