Jump to content
PyroForum.nl

KAS-SUIKER ROOKBOMMEN


Guest

Recommended Posts

  • Replies 881
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

er zit ongeveer 70% ammoniumnitraat in KAS, 30% magnesium ( ik weet niet precies wat nog meer ). maar je kan er ook zelf achterkomen dat er ongeveer 70 % Ammoniumnitraat in zit want, als je de NH4NO3 eruit haalt, moet je dat met het zelfde gewicht in suiker gebruiken. en 70% van 60 is ongeveer 40.( daarom is er die 4 suiker 6 kas verhouding )

Link to comment

dus stel he... je zit met 100 mense in een hok van 100 vierkante meter of met 100 mense in een hok van 10 vierkante meter is de dichtheid hetzelfde all1 de structuur anders?want in die bus poedersuiker waar 250gram inzit...krijg ik wel 500 gram kristalsuiker hoor....dus dan is de dichtheid van kristalsuiker tog hoger fnie:S?

Link to comment
  • Root Admin

Exhile bedoeld de dichtheid van de stof suiker (sucrose). De (chemische) dichtheid van een stof is constant (als de temperatuur dat ook blijft), of de korrels nou groot of klein zijn maakt niet uit.

Wat jij bedoeld is denk de fysieke dichtheid (als gevolg van de structuur) van suiker. Als je 1cm3 poedersuiker en 1cm3 kristalsuiker gaan afmeten en wegen, zal er een verschil tussen die twee zijn.

Link to comment

Vraagje, vorige week eindelijk alle benodigheden weten te krijgen. Nou had ik het mengsel al een keer gemaakt met een stuk textiel en d.m.v. flashing diamond aangestoken. Werkte niet echt maar het textiel wat bleef smeulen rookte ontzettend.
Nu ik inmiddels de sterretjes heb, had ik bommetje gemaakt van textiel en 1 van keukenrol. Heb alleen het probleem dat ik het zilverfolie zo heb aangesloten dat het min of meer verstikt. Moet ik het losser eromheen wikkelenen of verdwijnt dan ook weer het effect? ik had begrepen dat er zuurstof zou ontstaan en het daardoor wel door zou branden.

Link to comment

kijk, dat eerste met dat stuk textiel en je flashing diamond kan komen doordat niet alles goed droog was. En dat van je aluminium folie er te strak omheen denk ik niet, ik rol het er altijd heel strak omheen en de onderkant ploft altijd open. ( wel eerste de boven kant open maken )
ik denk dat je doeken gewoon weer niet droog genoeg zijn.

Link to comment

×
×
  • Create New...