Jump to content
PyroForum.nl

KAS-SUIKER ROOKBOMMEN

Guest

Recommended Posts

Posted

heb een mini kas-suiker rookbom gemaakt (je weet wel, gewoon in alu-folie en het uiteinde aansteken, kheb wel sterretjes liggen, maar die bewaar ik voor toekomstige, grotere rookbommen :wink: ), en k moet zeggen, k ben ZEER blij met het resultaat 8) heb alleen wel mn vingers verbrand want k kreeg m niet meteen aangestoken :roll: beter een aansteker gebruiken dan lucifers voor deze dus :(

• Replies 881
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

ja, dat is waar, maar ik was mn aansteker vergeten (kweetet, niet slim als je van plan bent iets aan te steken...) ik ging dat samen doen met een vriend van me, en we dachten dus van elkaar dat we een aansteker mee hadden :oops:
en ik had nog lucifers in mn zak, dus probeerde we of dat daar ook mee ging, want want we hadden geen zin om 3 km terug te fietsen

Posted

kun je de doeken niet gewoon drogen in een dichte ruimte met een vocht ontrekker? :(
:idea:
bijv. doeken onder zeil leggen dat aan de grond vast tapen en een vocht ontrekker erbij en dat zo een tijd laten staan.

Posted

ik weet niet of dat werkt punksnotdead, maar k denk dat het makkelijker is om dan de methode van de mini-rookbom te volgen :( (of nieuwe sterretjes kopen natuurlijk... :wink: )

Posted
waar zouden ze die nu al hebben? (ik woon niet in een wereldstad met allerlei feest winkels enzo...)

hier in Belgie kan k ze gewoon kopen in de speelgoedwinkel :(
Posted

kan dat ook maar tog niet op langer termijn????.....
en kan je ook zonder een om hulsel het doek aan steken en gaat het dan ook roken??... ( gaat over een kas rook bom)

Posted

jaaa aan mij de eer voor de 100e post:D
Wat is jullie mening over het verschil tussen keukenpapier(of iets dergelijks) en doeken? is er een echt merkbaar verschil in resultaat? (ik gebruik eigenlijk alleen keukenpapier, maar miss zijn doeken handiger en minder werk...en als het geen kwaliteitsverlies betekend... :(
zijn er grote verschillen?

Posted

keukenpapier:
+drogen sneller (denk k...)
+goedkoper
-scheuren snel bij het uitwringen

dat zijn de voor en nadelen van keujenpapier denk k :(

Posted

hmmmm tot nu toe geen succes gehad met de doeken misschien zat er te weining kas suiker op ik had ze helemaal uit geknepen tot ik las dat je het moest uitknijpen tot het net niet meer drupt maja dus nu bezig met keukenpapier

Posted

zo, vandaag weer een nieuwe gemaakt
kijken of hij werkt :(
mn sterretjes zijn te kort dus kheb 2 sterretjes gepakt tot halverwege en dan weer 2 sterretjes, dus hoop k dat de een de ander aansteekt :oops:

Posted

ey, is er iemand die weet of iets kan bedenken dat je een kleurtje aan de rookbom toe kan voegen :(
lijkt me mooi effect namelijk 8)

ow en kheb er laatst weer eentje gemaakt en afgestoken, lukte heel goed 8)

Posted

ja, ziet er opzich handig uit
MAAR :)

1) ik kan niet aan echt laboratorium chemicalien komen
2) ksnap geen reet van welke chem. ze bedoelen in het Engels

• Create New...