Jump to content
PyroForum.nl

Kuddes? Of iedereen uniek?


mr.stijntje

Recommended Posts

In het topic over andere hobby's ontstond er een leuke discussie, en om niet nog verder off topic te gaan heb ik besloten hierover een nieuw topic te maken.

Ik begin even met een quote waar ik eigenlijk op wilde reageren:

Ik vind mensen die naar Rock/Metal/Alto-dingen luisteren persoonlijk ook kuddedieren(ik vind ieder mens een kuddedier, omdat we dat in mijn optiek ook gewoon zijn). Maar om op alto's e.d. terug te komen; de meesten zeggen dat ze allemaal hartstikke 'alternatief' zijn. Dat terwijl ze met z'n allen naar dezelfde muziek luisteren, alleen met elkaar omgaan en dezelfde kleren dragen. Alto is ook gewoon een subcultuur; net zoals Jumpstyle, Hip-Hop of whatever. Ik vind dit hele pyroforum een eigen subcultuur hebben, omdat we allemaal dat zelfde gemeenschappelijke kenmerk hebben: de pyrotechniek/HE interesse. Maar óók omdat we allemaal toch wel hetzelfde type mensen zijn. En daarmee bedoel ik niet Alto of jumpstyler, maar gewoon de pyro-groep op zichzelf.

In principe ben ik het ermee eens dat je zegt dat 'alto' of 'gothic' niks afwijkends meer is. Dat is gewoon helemaal waar. Echter beweer je ook dat de meesten zeggen dat ze helemaal anders zijn en zo, en dáár heb ik wel wat tegenin te brengen.

Er zijn natuurlijk een paar die dat wel zeggen en denken, maar dat is nog niet eens tien procent van de mensen die alto/gothic genoemd worden. Het is net als 'Hiphoppers', die zichzelf óók niet zo noemen, of wat dan ook. Niemand met een gezond verstand plaatst zichzelf in een hokje. (Om maar weer op dat gezegde terug te vallen)

Verder niet reagerend op deze post, maar doorwerkend op het onderwerp:

Ikzelf word vaak 'gothic' danwel 'kankergothic' genoemd. Uhh ik draag overzeas broeken, die vind ik mooi en fijn zitten. Ik loop rond in een lange zwarte leren jas, ook omdat ik dat mooi vind. Verder luister ik graag metal, rock, etc..
Dat alles vanuit mijn eigen interesses. Ik ben zelf op het idee gekomen, en ben het zelf gaan waarderen. Maakt dat mij dan meteen deel van een 'groep' mensen?

Tuurlijk, er zijn veel mensen die in dezelfde stijl gekleed gaan als ik, dezelfde muzieksmaak hebben, en vaak zie je mij ook wel met 'dat soort' types. MAAR, de meesten zijn net zoals ik die kant op gegaan op hun eigen interesses. En dat is toch een grote verklaring waarom mensen bevriend raken? Gedeelde interesses! Mensen met dezelfde interesses die vinden elkaar! En zó ontstaan de 'groepen'. Nou is er niks mis mee natuurlijk om zo'n 'groep' een naam te geven, dat is wel zo makkelijk in de communicatie. Maar waarom moet het dan door anderen gebruikt worden als een scheldwoord? En waarom moet er van elke groep een 'typische' komen?

Ik bedoel, je hebt de 'typische gothic' die zichzelf snijdt, in magie en reïncarnatie gelooft, etcetera. Zo heb je ook de 'typische hardcoreganger' die altijd rasistisch is en van knokken en hyper-drugs houdt. Natuurlijk ook de 'typische hiphopper' die blowt, 'chickies playt' en in de problemen zit. Waarom?
Waarom bij elke naam weer een typisch voorbeeld?
Er zijn er die zo zijn. In alle gevallen is dat de ongelofelijke minderheid. Tien procent, al dan niet minder, dat geef ik het.

Het is een cliché, maar toch wil ik volhouden dat in de overige negentig procent, iedereen zichzelf is.
Het mag van buitenaf allemaal zo hetzelfde lijken, maar uiteindelijk komen mensen gewoon door hun eigen interesses ergens terecht. En of ze dan hun interesses uitstralen of niet, iedereen blijft individu. Iedereen blijft uniek.

Tot zo ver mijn mening. Wie is het met mij eens? Wie niet? :P
Brand los!
Link to comment

Niet iedereen is zichzelf naar mijn inzien, en dat vind ik altijd jammer.
Ik ken een jongen die hip-hopper, emo en jumpstyler is geweest ! Dit vind ik zelf een goed voorbeeld van iemand met weinig eigen identiteit en karakter. Hij past zich 100% aan aan de mensen in zijn omgeving. Dit is vaak het makkelijkst om te doen.

Een erg typisch voorbeeld vind ik tegewoordig het zogenaamde ''jumpstyle''. Dit is een gigantisch grote rage geworden, en super veel mensen zijn dit gaan doen. Als je het leuk vind, vooral doen. Maar ik vind ik dom dat ze dan van de ene op de andere week in zo'n g-star chasin' denmin pakje lopen met gebleekte broeken en gympies en petjes met super veel gel in hun haar. Dit overtuigt ook van weinig eigen identiteit vind ik, en dat vind ik zwak. Ze nemen identiteit aan door middel van hun uiterlijk, en niet hun innderlijk ''zijn''.
Ik begrijp het best als je ergens voor kiest. Beter is het als je er in groeit. Maar kies je er dan voor omdat het ''in'' is of ''stoer'' is of omdat ''iedereen het doet'', of omdat je dat zelf echt leuk vind ?

Je kunt veel mensen in een groep plaatsen. Ik weet dat dit niet wil zeggen dat iedereen binnen deze groep hetzelfde is, maar deze indruk heb ik soms wel bij bepaalde groepen.

Zelf ben ik echt gegroeit tot wat ik nu ben. Niemand heeft daar echt veel mee te maken gehad. En daar ben ik trots op en vind dat dat me eigen identiteit geeft.
En dat kun je dus niet zeggen van die bv. jumpstylers die in een paar weken zo worden omdat iedereen in hun omgeving het ook doet.

Link to comment

Denk niet dat je iemand gaat vinden die het met je oneens is. :P

Mij zul je ook niet snel iemand in een hokje zien stoppen, ik bekijk mensen als individu en bepaal met die visie of ik iemand mag of niet, ik laat me daarmee niet inperken tot groepjes.

Wel valt het me op dat veel (niet alle!!) van de mensen die vaak "hiphoppers" genoemd worden zeker als kuddedier gezien kunnen worden, eerst waren het de afgezakte broeken (oh, wat heb ik er een boel omlaag getrokken), daarna de halve dode zeehond in je nek en nu debiele, vormloze petjes met honkbalembleempies waarvan men niet weet waar het van is, "maar het is zo tantoestoer omdat loyd banks hem ook draagt, ouwe/killa".

Trieste idioten die zich met een cultuur proberen te verenigen maar totaal niet snappen waar die nou eigenlijk om draait. "Thug life in p-south (purmerend zuid) homie!" "Ja nigga, me bitch-ass moeder zei dat ik om 11 uur thuis moest zijn." "Aight swah, dan hebben we maar 2 uur om die dikke jonko te smoken killa."
We hebben hier zelfs een heuse gang (!!), PMC (purmerend murder cliek). Jongens kom op, dit is niet "da hood", dit land is een fucking weiland, mieter eens op met je geneger.

Nou, ik heb m'n zegje weer gedaan.

Link to comment

Ik vind dat iedereen zijn eigen style mag uiten/dragen. Zelf vind ik hardcore kleding wel vet en wat stijntje draagt weer wat minder (ikzelf draag over het algemeen geen bomberjacks ofzo) maar ik ben ook zekker niet tegen de kleding van stijntje. En wil dus ook gewoon zeggen: stijntje draag gewoon de kleren die je leuk vind!
Voor de rest is IEDEREEN uniek.

Link to comment
dit land is een fucking weiland, mieter eens op met je geneger.
Geniaal. :P

Ik bekijk mensen ook zeker als een individu. Anders zouden er een paar mensen zijn geweest waar ik nooit van mijn leven mee om zouden gaan. En ja, het is inderdaad zo dat iedereen veranderd, dat iedereen zijn eigen interesses heeft en dat mensen elkaar graag in hokjes ziet stoppen. Ik doe het zelf ook, maar dat wil (bij mij iig) nog niet zeggen dat ik me een beeld indenk over een hele groepering.
Ik ga met heel verschillende mensen om, die allemaal uit verschillende "groepen" komen. Ik ga om met gabbers, met skaters, met metalheads, met sjumpers, met hiphoppertjes etc. Ik oordeel niet over wat voor groepering je "bij hoort", ik oordeel over individu.

Ikzelf word vaak 'gothic' danwel 'kankergothic' genoemd. Uhh ik draag overzeas broeken, die vind ik mooi en fijn zitten. Ik loop rond in een lange zwarte leren jas, ook omdat ik dat mooi vind. Verder luister ik graag metal, rock, etc..
Zelf draag ik trouwens Lakai schoenen (skate schoenen), omdat die stevig zijn, voor bij het skateboarden. Ik draag spijkerbroeken, die meestal helemaal kapot zijn, omdat ik nooit zin heb om kleding te kopen, en mijn broeken gaan kapot, juist, door het skaten. Ik draag een band-shirt, een zwart of wit shirt, of een blouse-geval-overhemd-ding-geval, het liefst wijd, want dat lucht lekker bij het skaten. Ik draag vaak ook een pet, ik heb 2 petten, een lowlands petje en een metallica petje, zodat ik geen last van de zon heb bij het skaten. Ik draag volcom jas, omdat die stevig is, en lekker wijd voor als ik ga skaten. Nu zegt iedereen dat ik een alto zou zijn. Ik snap het niet, want dan zou je mij toch eerder een skater noemen?

@ Tyneman: Ik versta onder kuddedieren: Mensen die persé bij de nieuwste rages mee willen doen, erbij willen horen, en hier ook veel voor willen doen. Ik weet bijna zeker dat jij dus geen kuddedier bent. Jij bent volwassen, jij hebt je eigen mening over bepaalde zaken, en je word met dit soort dingen niet erg meer beinvloed, als ik het goed heb.
Ik was een aantal jaartjes geleden nog heel erg beinvloedbaar. Ik luisterde hardcore, omdat mijn broer dat deed, als klein voorbeeld. Toen mijn broer het huis uit ging ben ik mijn eigen mening over dingen gaan krijgen, leerde ik nieuwe mensen kennen, die totaal niet naar hardcore luisterden, en ging ik rock, metal etc. luisteren. Echter ben ik alleen van muziekstijl veranderd, omdat ik het gewoon echt mooier vind!
Tegenwoordig probeer ik overal mijn eigen mening over te hebben. Ik ben geen kuddedier (meer), ik wil ook niet overal bij moeten meelopen. Ik heb een eigen mening en die mening telt.
Link to comment

Ik bekijk mensen meestal als individu, maar ik heb bij sommige mensen wel de neiging daar vanaf te wijken (als het om DWG gaat, mocht iemand dat kennen...). Zelf heb ik de neiging om exact het tegenovergestelde te doen van wat normale mensen zouden doen, maar ik ben dan ook wel een idioot :P .

Wat me wel opvalt is dat mensen bijna altijd de makkelijkste weg kiezen, door hetzelfde te gaan doen als de rest. Dat vind ik best wel verspilling van je identiteit en eigenwaarde. Passende quote: "Iedereen wordt uniek geboren, maar sterft als een kopie..."

Zelf word ik geclassificeerd als alternatief/metalhoofd/viking. Mjah, dat is nou eenmaal de kledingstijl waar ik me prettig in voel, maar m'n muzieksmaak is breder dan alleen metal.

Link to comment

Ik vind het niet zo gek dat mensen de gemakkelijkste weg kiezen. Dit is om er bij te horen. De meeste die bij zo'n groep horen voelen zich er veiling in. Dit is gewoon om te overleven. Ik heb dat sterk gemerkt op mij middelbare school en mijn mbo school. Hoor je er niet bij dan wordt je vaak de mikpunt van grapjes. Niet iedereen staat erg sterk in hun schoenen, dus kiezen ze voor de makkelijk weg.

Ik heb hoor ook vaak: ben jij nou een metalhead of een punker? Ik zeg dan gewoon, ik ben mijzelf. Ik heb gewoon verschillende stijlen door elkaar gemixt, zoals, Metal, Punk, Ska en Skaters. Als je mij zo graag in een hokje wil rammen, heb je gewoon pech. Ik ben mijzelf. Ik draag overzeas broeken, maar heb ook kilts, draag ook bandshirts, skate schoenen, kisten, heb een leger jas, PLO sjaal. De ene dag kan ik er uit zien als een metal head of een punker met een kilt aan. Ik draag wat ik lekker vind zitten. Niet om ergens bij te horen. Ik draag gerust punk shirt bij een metal concert.Ik luister naar punk, alle soorten metal, ska/reggae/dub, oude rock, een beetje hip hop en zelfs sommige klassiek bands

Ik ga wel met groepen metalheads, punkers, hippies, skaters en dergelijke om. Dat hun er voor kiezen om bij een groep te horen is hun keuze. Dat ik het punkers om ga, hoeft niet te beteken dat ik ook een punker ben. Iedereen heeft zijn eigen stijl. En dat respecteer ik, zoals ze ook mij respecteren. Het moet wel van twee kanten komen. Zo heb ik ook de meeste vage en verschillende vrienden gekregen.

Link to comment
van de mensen die vaak "hiphoppers" genoemd worden

Het zijn vaak de mannetjes die zichzelf hiphopper (gangsta, G, Pimp, playa, whatever) noemen die totaal geen weet hebben van de cultuur die ze zeggen te 'reprasenten'.
Ikzelf ben al zo'n 25 jaar down met Hip-hop. En je kan het niet aan me zien, amper horen, misschien wel ruiken.
Wel is het zo dat ik elke discussie over hip-hop met de lieve 'stoere' mennekes op school niet eens meer begin omdat ze GEEN kennis hebben van de scene en de geschiedenis. (OK ok, ze kennen guns, bitches en 50 cent)
Tevens freestyle ik al die apies huilend naar dr mama. En dat terwijl ik tegenwoordig nog maar 1 keer per jaar flow.
De paar mensen die je dan nog overhoud zijn ECHTE hip-hoppers. Me kennis en inhoud. En die gasten snap ik erg goed, en met hen praat ik ook graag wat slang.

En zo gaat het in elke 'scene'. Er zijn een redelijk aantal mensen die weten waar ze over praten, en de rest hobbelt er lekker achteraan.
Daar is weinig mis mee. Zolang je je er maar niet al te druk overmakt. (Toch?)

Dat jongeren zich met veel verschillende stijlen bezig houden is normaal. Je zoekt je eigen identiteit, en die bestaat vaak uit delen van anderen. Die stukjes bij elkaar zoeken zorgt er voor dat jongeren vaak erg beinvloedbaar zijn. Zolang je uiteindelijk je eigen ding maar ontdekt is daar allemaal niets mis mee.
Gr33tZ
Link to comment

Wat ik wel even op wil merken;

Ik hoor bijvoorbeeld veel over hardcore-liefhebbers, die lopen de zeuren dat iedereen hen racistisch noemt, terwijl ze niets tegen het andere ras hebben. Zo zijn er talloze voorbeelden te noemen van mensen die zich met een bepaalde groep/cultuur identificeren, en waneer men vervolgens aangesproken word op de (eventueel foute) gebruiken of denkwijze van die subcultuur men hard beweerd die mening niet te delen, zoals het voorbeeld dat ik gebruikte.

Ik vind dat mensen zich ervan bewust moeten zijn dat ze (totaal onschuldig, en onbedoelt) met het dragen van bepaalde kleding en de omgang met anderen een steriotype over zichzelf uitroepen naar anderen toe. Het is bijvoorbeeld misschien raadzaam het bomberjackie of de kale kop achterwege te laten, waneer je niet wilt als racist te worden aangekeken. De manier waarop anderen je beoordelen heb je volledig zelf in de hand. Waneer je zegt ergens bij te horen, sta er dan volledig achter, of doe gewoon niet mee!

Maak het jezelf en de maatschappij eens makkelijk! :P

Link to comment

Dat vind ikm ook Tyneman. Je hebt zoveel van die mannetjes, ook hier in de stad, die 's avonds op een bankje een jointje zitten te rollen en te roke, beetje lauw doen, af en toe een kleuter slaan, soms een paar gram wiet verkopen en een beetje dom doen. Ze vinden zichzelf dan ''gangsta'' en '' helemaal de bom ''.
Ook liep ik laatst met een paar vrienden door de stad, langs de gracht, zaten daar 2 ''hip-hoppers'' over, serieus, de ghetto te rappen. Dan heb ik zoiets van, kom op, je zit naast de fucking gracht in een typische hollandse stad, ga dan niet over de zogenaamde ghetto rappen. Stap dan gewoon de kroeg in en drink een pilsje met je vrienden !

@ Tyenman, het hele hip hop gangsta gedoe heb ik dus nooit begrepen. Kun jij met dan vertellen wat dan precies de ''scene'' is en wat hip-hip inhoud ?

Wat is Hip-Hop? Check hier maar eens: http://en.wikipedia.org/wiki/Hip_hop_culture
En dan zal je zien dat gangster-rap maar een klein (doch zeer belangrijk) deel is van hip-hop als geheel.
In echte hip-hop gaat het om je Skills, niet het uiterlijk vertoon. Het is best logisch dat als je uit South Central komt je rapt over gangster shit. Maar als je op een bankje aan de gracht zit, dan ben je stoer als je rijmt over dat bankje en die gracht. Niet over je verzonnen stoere shietpartijen terwijl je nog nooit een pistool hebt gezien.
Ik wil best de hele 7 elementen en de geschiedenis eens uitgebreid met je doornemen, maar dat zal een lang gesprek worden. :P

Link to comment
viking

Ik zeg het niet graag, maar: Roflmao. :(

Naar mijn mening heerst er een verschrikkelijke kuddedieren- en hokjescultuur, maar ik ga ook niet schijnheilig beweren dat ik mensen op straat zelf nooit, danwel bewust, danwel onbewust, in een hokje plaats. Je denkt dat het iets voor andere, kleingeestige, mensen is en dat jíj wel iedereen als individu beoordeeld, maar onbewust doet iedereen het wel eens. Het zal allemaal wel makkelijk voor de mensen zijn op deze manier, zowel om te plaatsen als om geplaatst te worden. Ik ken mensen op school die ik ook door minstens 4 "fases" heen heb zien gaan, maar omdat ik zelf lang haar heb schijn ik ook sowieso ergens bij te horen.

Het is eigenlijk ook wel grappig hoe makkelijk mensen hun visie veranderen; met lang haar en, plat gezegd, gebrek aan korte broek wordt ik doorgaans als hippie bestempeld, maar wanneer ik 's nachts langs de plaatselijke vago's fiets met in plaats van mijn normale jas of geen jas mijn vaders pilotenjack, zien de mensen me blijbaar al meteen als iets heel anders, ongeveer als lid van whatever zij voor moeten stellen, gok ik, - het proza voor dat soort mensen is bij mij ''sukkels'' - want in plaats van een hoop zooi en rare opmerkingen naar mijn hoofd kan ik dan in stilte doorfietsen. Zo blijkt maar weer hoe treurig 't wereldje eigenlijk in elkaar zit. :P

Om even op treurig door te gaan: Je mag van mij altijd jezelf zijn, maar als je onder het begrip ''jezelf'' verstaat, dat je iets of iemand helemaal probeert na te volgen om ergens bij te horen kan ik smakelijk om je lachen.




Helemaal gemist tot nu toe:
Ik bekijk mensen meestal als individu, maar ik heb bij sommige mensen wel de neiging daar vanaf te wijken (als het om DWG gaat, mocht iemand dat kennen...).

Ja, dat ken ik wel. Vrij begrijpenlijk dat de hele wereld daar een dijk van een vooroordeel tegen heeft. :P

dit land is een fucking weiland, mieter eens op met je geneger.

Helaas, de _O_ emoticon ontbreekt nog altijd op het forum, dus antwoord ik hier maar niet op. ^^
Link to comment

Restecp @ T
Ik ken er ook een die goed hiphopfan is. Hij haat commerciële mtv-hiphop, maar luistert heel veel naar de volgens hem 'echte' hiphop.

En wil dus ook gewoon zeggen: stijntje draag gewoon de kleren die je leuk vind!
Denk maar niet dat ik daaraan twijfel! :(


Oh, en er zullen er inderdaad wel weinig tegen zijn... :P
Link to comment
Ik hoor bijvoorbeeld veel over hardcore-liefhebbers, die lopen de zeuren dat iedereen hen racistisch noemt, terwijl ze niets tegen het andere ras hebben. Zo zijn er talloze voorbeelden te noemen van mensen die zich met een bepaalde groep/cultuur identificeren, en waneer men vervolgens aangesproken word op de (eventueel foute) gebruiken of denkwijze van die subcultuur men hard beweerd die mening niet te delen, zoals het voorbeeld dat ik gebruikte.

Maak het jezelf en de maatschappij eens makkelijk! :P


Ikzelf zal ook niet helemaal willen zeggen dat ik geen racist ben want ik word wel degelijk doodziek van alle ''stoere'' mocros die door ons land lopen en bij het minste of geringste iemand beginnen uit te schelden of gewoon beginnen te slaan (meerdere keren meegemaakt) Dit is gewoon zielig gedrag en daarbij krijg je al snel een beeld van de hele turken/marokanen samenleving in nederland. Maar als er bijvoorbeeld een neger naast mij gaat staan en begint een praatje met me dan zal ik NOOIT zeggen: kut op neger en ga terug naar je eigenland! Ik vind persoonlijk dat ieder ras even hoog staat (gelijk zijn) maar ik word wel degelijk ziek van alle marokanen die hier stoer doen en in hun eigen land gewoon aardig zijn. Meestal zie je ook meteen van een afstand of het apen zijn of niet, Dus dit is ook een van de redenen waarom ik een beetje in de hardcore wereld ben gaan kijken (racistische kant) ook denk ik dat de meeste hardcore liefhebbers door deze aanleiding hier zijn gaan zoeken. Maar merendeels voor mij (gewoon??) omdat hardcore een mooie muziek style is (mening).

Ik ben dus tegen zinloos geweld oid maar als wij hier ruzie hebben met marokanen ofzo dan floepen er zekker veel racistische woorden uit.
Link to comment

Nu zeg je dus eigenlijk zelf dat je groepering rascistisch is. Ik ben het er niet mee eens dat gabbers per definitie rascistisch zijn. Ik ken er genoeg die het tegendeel bewijzen. Jammer genoeg ken ik dan ook weer de sneue mensen uit het groepje. De standaard (hier iig) pepsnuivende pillenslikkende nazi "lonsdale" jongere die iedereen lastigvalt, bij voorkeur dames.
Deze jongeren hebben regelmatig mijn avond verpest, maar aan de andere kant zijn er ook "lonsdale" jongeren die mij een geweldige avond bezorgd hebben. Overigens vind ik "lonsdale" jongeren eigenlijk maar een bullshit begrip.

En @ breezer: Ik ben het bijna met je eens qua "stoere mocro's". Maar hier zie je ook dat een kleine groepering het beeld maakt over de hele subcultuur. Net als bij de gabbers. De nazi's verpesten het voor alle gabbers.

[edit] Misschien trouwens een idee om een poll te starten, waar iedereen kan stemmen op welke groepering hij bij hoort volgens zichzelf? Met bijv keuzes als: Gabber, Metalhead, Gothic, Emo, Hiphopper, Dumbstyler, Rocker, Skater, Nerd, Ik hoor nergens bij, Enzovoorts?

Link to comment
Nu zeg je dus eigenlijk zelf dat je groepering rascistisch is. Ik ben het er niet mee eens dat gabbers per definitie rascistisch zijn. Ik ken er genoeg die het tegendeel bewijzen. Jammer genoeg ken ik dan ook weer de sneue mensen uit het groepje. De standaard (hier iig) pepsnuivende pillenslikkende nazi "lonsdale" jongere die iedereen lastigvalt, bij voorkeur dames.
Deze jongeren hebben regelmatig mijn avond verpest, maar aan de andere kant zijn er ook "lonsdale" jongeren die mij een geweldige avond bezorgd hebben. Overigens vind ik "lonsdale" jongeren eigenlijk maar een bullshit begrip.

En @ breezer: Ik ben het bijna met je eens qua "stoere mocro's". Maar hier zie je ook dat een kleine groepering het beeld maakt over de hele subcultuur. Net als bij de gabbers. De nazi's verpesten het voor alle gabbers.

[edit] Misschien trouwens een idee om een poll te starten, waar iedereen kan stemmen op welke groepering hij bij hoort volgens zichzelf? Met bijv keuzes als: Gabber, Metalhead, Gothic, Emo, Hiphopper, Dumbstyler, Rocker, Skater, Nerd, Ik hoor nergens bij, Enzovoorts?


Ook lonsdale is niet altijd racistisch hoor! bovendien wil ik helemaal niks van drugs weten.
Link to comment

Ik draag lonsdale, luister metal, heb een hekel aan die 50cent aanbidders, mijn vrienden zijn de meest tolerante mensen, ik heb interesses in dingen waar weinig andere mensen interesse hebben (buiten dit om dan nog). Eigenlijk een combinatie die je onmogelijk zou verklaren...?

Kuddedier?

Link to comment
Ook lonsdale is niet altijd racistisch hoor! bovendien wil ik helemaal niks van drugs weten.
Ik zei toch ook dat ik lonsdale jongeren maar een belachelijke term vind? :P En dat de standaard "lonsdale jongere" pillen slikt en pep snuift, daarmee doelde ik alleen op mijn eigen omgeving. Vandaar het (hier iig), wat betekend hier In Ieder Geval. :( En de standaard lonsdale jongere, wil niet zeggen dat ik over het grootste deel van de groep praat, maar over het groepje dat het beeld over de hele groep maakt. Dit is dus het kleine foute groepje.

@Keesthemad: Ja, lonsdale en metal is idd wel een rare combi. :P Nog niet eerder van gehoord. Wel dat mensen lonsdale dragen, harcore luisteren, en metal ook niet erg vinden om aan te horen, maar niet met metal als primaire muziek-keuze. :P

[edit]
After the attack on the World Trade Center on September 11, 2001, Oakland, California group The Coup was under fire for the cover art on their Party Music, which featured the group's two members holding a detonator as the Twin Towers exploded behind them. Ironically, this art was created months before the actual event. The group, having politically radical and Marxist lyrical content, said the cover meant to symbolize the destruction of capitalism. Their record label pulled the album until a new cover could be designed.
Lol, stond op Wikipedia bij die link van T. :P
Link to comment

In theorie kan je iedereen tot een groep indelen, altijd tot in de eeuwigheid, dit komt door een fenomeen dat wij familierelatie noemen. We zijn met z'n allen homo sapiens, daaronder zitten dan variatie, zo heb je; negers, aziaten, eskimos maar ook de mens. Je kunt mensen altijd onder verdelen in bijvoorbeeld de beroepsgroep waar ze onder vallen.

Ik vind dat je iemand "Alternatief"/"Geen groepsdier" kunt noemen indien deze persoon sterk buiten de gemiddelden valt. Dus stel dat bijna alle wipwop wegers zeehondjes om hun hoofd hebben hangen dan wil dat niet meteen zeggen dat iemand anders die ook een zeehond om z'n hoofd heeft hangen ook zo'n rasgangster is of tot die groep behoort. Ik denk dat je om die "wannabee hiphoppers" beter tot groep te betitelen je er bij moet betrekken of ze wel dom uit hun ogen kijken/zijn. (En ja, ik heb het niet zo op die gasten, en dat komt omdat zij het bij voorbaat niet op mij hebben als ze me zien).

Lekker groepjes denken :P , ik denk dat je het zo kunt zien, op het moment dat je heel veel respect voor iemand hebt, dan is iemand geen groepsdier meer, die persoon doet blijkbaar iets dat buiten het groepspatroon valt.

Welja...

Hans Teeuwen is een cabaretier, maar is hij een dom schaap dat achter de anderen hun reet aan loopt ?

Grapje@T : dit is dus conform jou hiphopbelevenis "ik zit hier op dat bankje te kijken naar me dikke anfo in de gracht" ? Beetje brakke zin, maar goed ik ben ook geen rapper.

Link to comment

Ik zit op dit bankje te kijken naar een gracht.
Dan doe ik weer dingen die geen neger hier verwacht.
Kilotje ANFO in dat water, en dan zeg ik "spreek je later".
Net als A.J. Kwak word het gespetter-spatter-spater.
Hoor sirenes weer gaan loeien en de skotoe komt eraan.
Blijf met een grote smile staan wachten, want IK heb het niet gedaan.
Het waren WEER die marrokanen die staan te hangen op die hoek.
Dat zijn allemaal terroristen, dus ga daar maar eens op zoek.
Ik ben gewoon een blanke die zit te flowen aan de gracht.
Nee, zou ik bommen hier gaan gooien? Dat had van mij toch niemand gedacht.

Zoiets?? :P

Link to comment
Trieste idioten die zich met een cultuur proberen te verenigen maar totaal niet snappen waar die nou eigenlijk om draait. "Thug life in p-south (purmerend zuid) homie!" "Ja nigga, me bitch-ass moeder zei dat ik om 11 uur thuis moest zijn." "Aight swah, dan hebben we maar 2 uur om die dikke jonko te smoken killa."
We hebben hier zelfs een heuse gang (!!), PMC (purmerend murder cliek). Jongens kom op, dit is niet "da hood", dit land is een fucking weiland, mieter eens op met je geneger.

Nou, ik heb m'n zegje weer gedaan.


Ook hier wordt ik er schijtziek van... Mensen doen gvd alsof het hier de Bronx is. Die "gangsta's" staan 24 uur per dag met hun "gang" buiten te hangen/blowen/zuipen/mensen uitschelden en owee als je er wat van zegt. Persoonlijk vind ik dit zielige "no-life" personen die niks anders te doen hebben. Toch irriteer ik mij hier dood aan.

Een aantal mensen van de "gang" waar ik het over heb heeft ook een rap op youtube gezet, je lacht je werkelijk dood om die tekst. Als je hem hebt gezien zul je wel begrijpen wat ik bedoel met "Mensen doen gvd alsof het hier de Bronx is." "Hoodz, west side, nigga, matties, click" enz enz...

Bij wat voor "groep" mensen horen boeit me niet zoveel. Ik ga met verschillende mensen om, van hardcorders met een kale kop en Lonsdale kleren (die absoluut geen racist zijn en zelf oof neger vrienden hebben) tot skaters met wijde broeken en heavy metal muziek. Mijn muziek stijl is eigenlijk vanalles, rap, hardcore, pop (soms zelfs rock). Kleding draag ik wat ik zelf mooi en lekker vind zitten. Wtf boeit mij het nou wat de mode op dat moment zegt? Vind ik de mode mooi, doe ik er aan mee. Vind ik het niet mooi? Zou ik het nooit dragen.

Dat mensen veel vooroordelen hebben vind ik opzich niet zo gek. Ik bedoe maar, hier in de Hemkade woorden veel hardcore feesten gegeven, altijd woorden er wel mensen opgepaktvoor dealen of drus bezit. In de achterwijken van amsterdam zoals osdorp durf jij na 10en niet meer over straat, en zeg nou zelf, het zijn 9 van de 10 keer alochtonen die zich niet kunnen aanpassen aan de Nederlandse wetgeving.
Link to comment

Hahahahaaaa dat filmpje! Kom op zeg, dit slaat nergens meer op.

Mijn vrienden en ik luisteren veel soorten muziek:
Opgezwolle (goede hiphop, geen opscheppers, geen ganster-rap)
Rock (Rammstein audioslave, nog meer),
Oldies (bb king, Simon& Garfunkel, ouwe lullen muziek:P)
Reggae (heeeeel relax)

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...