Jump to content
PyroForum.nl

Een Matje Van 8 Knallers + Eindknal


breezer

Recommended Posts

Hallo allemaal ik vond het maar weer eens nodig om iets leuks te maken en het resultaat mag er wezen!
Ik heb vandaag een mat gemaakt met 8 kleine knallers en 1 grote, en ik ben erg benieuwd of hij het gaat doen (ik denk het wel).


Hier zie je de grote knaller vanaf de bovenkant hij is dicht gemaakt met snelcement.
Zoals je ziet zit er een touwtje aan, hiermee kan ik de mat ophangen zodat hij zichzelf niet uitknalt.


Hier nog een keer de grote knaller, er zit trouwens 15 gram kclo4/german dark flash in.
De knal gaat harder dan welke super vlinder dan ook!


Hier de 8 kleine knallertjes elk bevat 2 gram flash.
Knal is harder dan menig nitraat!


Hier is de hele mat in elkaar geknoopt laat maar zeggen, is trouwens echt een pokke karwei.


En nog een keer de mat in zijn geheel.



En wat vonden we ervan? Ikzelf ben goed te spreken over het ding als ik hem zo zie.
Ik hoop dat het filmpje zo snel mogelijk gemaakt kan worden, dat hopen jullie trouwens ook denk ik :P
Verder als deze mat goed gaat maak ik er mischien nog meer voor met oud en nieuw.

Link to comment

Cool ding man, volgens mij ben jij de eerste die hier aan komt zetten met een mat :P

Voor oud en nieuw wou ik er ook een paar maken. Lijkt me enorm gaaf.

Link to comment

Alle kleine lontjes zijn doormiddel van touw er aanvast gebonden en zitten best goed vast.
Maar ik had ook al een keer een knaller gemaakt opdezelfde wijze alleen daar zat 10 gram in deze ging harder dan BSC en de druk was niet alleen in je buik te voelen maar ook in je benen etc.. Ze gaan dus wel harder dan BSC want de BSC heeft heel slecht kwaliteits kruit erin zitten.

Link to comment

Bij die 8 kleinere knallers misschien? Kan ook gezichtsbedrog zijn, maar het lijkt er bijzonder veel op.

En stel, als je zon ding om een veilige plek afsteekt. Waar nietmand komt, en waar je zelf veilig kunt staan. Is er alsnog niks aan de hand.


Ach, en stel dat er per ongeluk toch iemand komt, of de "veilige" plek ineens niet meer zo veilig is? Dan heb je dus een probleem. Met pyrotechnische creaties moet je er gewoon voor zorgen dat alles 100% veilig gebeurt. PVC hulzen op flashknallers vind ik in élk geval onverantwoord, onveilig en dom. Je kan wel zeggen dat er toch niks aan de hand is, maar dan moet je niet gaan piepen als je vol met PVC-splinters in het ziekenhuis ligt.

Gr.
IM
Link to comment

Ik denk dat het gezichts bedrog is, want aan de rand zie je dat het iets schuin loopt.
en dat ze glimmend zijn, zou wel door tape komen en de flits van de camera.

En dat is ook wat ik zeg een plek waar NOOIT iemand komt. Maargoed ik begrijp wel wat je bedoelt. In het verleden heb ik ook zo mijn stommiteiten gehad en er van geleerd . Ik maak nu alleen nog maar hulzen van karton. En ze gaan nog lager en harder als voorheen :P

Link to comment

Haha dont worry boys, het is een soort fotopapier dat me vader perongeluk verward had met tekenpapier toen hij het bestelden bij een winkel. Hij was iniedergeval niet blij! maar ik wel want het is heel erg stevig en makkelijk te gebruiken. Je ziet trouwens op de laatste foto zo'n stuk papier liggen.

Link to comment

Hey,
Mooie mat, alleen een vraagje. Het lijkt alsof de lontjes richting de eindbom gebonden zijn. Is dit ook zo? Dat gaat namelijk niet goed werken dan. :P

En voor schietlont, ik heb wel eens matten gemaakt met een paar gecoate strippen blackmatch in het midden. Dat gaat wel een stuk sneller dan visco. Ook heb ik nog vrij snel visco liggen, 2.5cm/s of zo. Dus er zijn genoeg mogelijkheden wat dat betrefd.

Link to comment
  • 2 months later...
Het lijkt alsof de lontjes richting de eindbom gebonden zijn. Is dit ook zo? Dat gaat namelijk niet goed werken dan. :D



Hoezo zou dat niet werken?
Erg mooie knallers, ik maak zelf ook matten maar dan met bestaande knallers(kanonslagen/nitraten enz)
ik gebruik altijd tairips om ze vast temaken, ook een klote werk als je er veel moet doen maar in ieder geval makkelijker dan touw.

De BS dubbelpost hieronder heb ik (Met barre spelling en al) verwijdert. Jammer dat ik geen twee warnings op een dag mag verstrekken. T.
Link to comment
Hoezo zou dat niet werken?
Erg mooie knallers, ik maak zelf ook matten maar dan met bestaande knallers(kanonslagen/nitraten enz)
ik gebruik altijd tairips om ze vast temaken, ook een klote werk als je er veel moet doen maar in ieder geval makkelijker dan touw.


Mhh, klinkt nogal "kewl" als je het mij vraagt.
En tywraps voor het bij elkaar binden van lonten? lijkt mij niet echt fijn werken.

EDIT: Zie btw net dat je nieuw topic hebt aangemaakt voor je mat, je hebt nog flink je best gedaan zie ik zo :D , ben nu toch wel nieuwsgierig geworden, ga je hem nog filmen? Edited by timberman
Link to comment
  • 4 weeks later...

schietlont-90 schots matje mischien.

ennuh een bsc. heeft 10 gram dit jaar en het is ook slechte kwaliteit

Beheers je mensen, beheers je! Hij heeft al een warning in ontvangst genomen.

(Richard)

@ KeesTheMad, mooie opmerking. :P

Edited by Richard
Link to comment

Haha, ik dacht ook al waar heeft die justin het nou weer over, zijn post sloeg echt als een hondenlul op een drumstel.

Maar even ontopic: Heeft breezer dit stukje vuurwerk ondertussen al afgestoken? Ik ben nu echt heel erg gaan benieuwen naar een filmpje.

Edited by sueno
Link to comment
×
×
  • Create New...