Jump to content
PyroForum.nl

Religie


morpheus

Zie eerst onderstaande post!  

50 members have voted

  1. 1. 1. Mijn Religie:

    • 1.1 Wereldreligie
      12
    • 1.2 ander geloof met een god
      3
    • 1.3 atheïsme
      22
    • 1.4 ietsisme
      5
    • 1.5 overig
      8
  2. 2. 2. Bestaat er buitenaards, intelligent leven?

    • 1.1 + ja
      10
    • 1.1 + nee
      5
    • 1.2 + ja
      2
    • 1.2 + nee
      1
    • 1.3 + ja
      16
    • 1.3 + nee
      3
    • 1.4 + ja
      4
    • 1.4 + nee
      0
    • 1.5 + ja
      5
    • 1.5 + nee
      4


Recommended Posts

Bewijzen dat iets (ergens) bestaat is véél makkelijker dan dat iets (ergens) níet bestaat.
Mijn stelling is onweerlegbaar en die van jou niet.
Derhalve wil ik duidelijk maken dat het werkelijk onmogelijk is om het bestaan van een God (dog spelled backwards) absoluut uit te sluiten en dat de discussie "Hij bestaat, hij bestaat niet" (Op wetenschappelijk niveau iig) vruchteloos is.

Atheïst hier btw, wel ergens nog intelligent leven.

Link to comment
  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik heb gekozen voor atheïsme. Ik geloof niet in god, en ik zie alles wat meer op een wetenschappelijke manier.
Vroeger was ik dit voor een volle 100%. Ik geloofde nergens in, hemel, zielen, god, niets. Sinds een bepaalde gebeutenis in mijn leven ben ik toch anders gaan denken over dit bepaalde zaken in het leven. Misschien is er meer dan alleen vlees, bloed en materie.

Link to comment

Ik koos voor atheïsme en ja er is buitenaards leven (intelligent).

Ook al zit ik op een christelijke school en heb ik alles gehoord ben ik geen christen ik geloof niet "echt"in God, ik vindt dit altijd een moeilijk onderwerp. En ik heb ook het idee dat iedereen er een beetje naast zit, dus elke godsdienst zal wel een beetje gelijk hebben, ik geloof dus ook wel dat er iets anders is wat weet ik dus echt niet en ik ga niet me leven er aan wijden om het uit te vinden dat zie ik wel als ik dood ben. Daarom ga ik mijn leven ten volle benutten ga ik niet doen wat van mij verwacht wordt maar wat ik zelf wil, natuurlijk zal ik niet (al teveel) regels gaan breken van mijn ouders of de wet.

mvg

Nash

Link to comment

Ik heb ook gekozen voor atheïsme en buitenaards leven dat dit er is...

Ik geloof niet in een "god" in persoon vorm, ik denk niet dat er 1 iets is dat alles stuurt en regelt. Ik geloof aan de ene kant wel dat er meer is dan zoals wij het zien maar als je er vanaf de andere kant naar kijkt zijn wij ook niet meer dan materie die leeft...

Er zijn vele manieren om naar het leven te kijken, en of er een god bestaat, dat zal niemand ooit ontdekken...

-B.

Link to comment

Laten we eens wiskundig op het wel of niet bestaan van god ingaan met behulp van de momentele wereld en de bijbel:

-God bestaat.
De mens bestaat
-God schiep de mens
De mens is slecht/De mens dood elkaar
God is een sadist|God bestaat niet|God bemoeit zich niet met de aarde, maar heeft deze wel geschapen
-God is goed
God is een sadist|God bestaat niet|God bemoeit zich niet met de aarde, maar heeft deze wel geschapen
-God bestaat
God is een sadist|God bestaat niet|God bemoeit zich niet met de aarde, maar heeft deze wel geschapen

Deïsme ftw?


Voor de duidelijkheid: Dit heeft niets te maken met wat ik vind, maar kwam gewoon in me op. :P Ikzelf ben atheïst, hoewel ik het allerminst uitsluit dat er iets is.

Link to comment
Er zijn vele manieren om naar het leven te kijken, en of er een god bestaat, dat zal niemand ooit ontdekken...


Uiteindelijk zullen we het allemaal ontdekken.. :P

Maar zoals de wereld veelkleurig is, is ook de manier van kijken veelkleurig. Vanuit een christelijk perspectief is er trouwens ook veel wetenschap die de bijbel juist ondersteunt.

Om de Bijbel maar even te laten spreken;

Hebr. 11:1-6:. Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt, en het bewijs der dingen, die men niet ziet.

Lucas 17: 5,6. "En de apostelen zeiden tot de Heer: Geef ons meer geloof. De Heer zeide: Indien gij het geloof had als een mosterdzaad, gij zoudt tot deze moerbeiboom zeggen: word ontworteld en in de zee geplant, en hij zou U gehoorzamen."

Geloof zonder zekerheid is alleen maar de helft of het geloof, maar de Bijbel geeft voorbeelden van situaties waar geloof alleen is geeist, zelfs geboden. Er is geen tijd om bewijzen te verzamelen, om te wachten, om te horen, voor zekerheid. Alleen maar geloven. Zoals Peter wandelde op het water - denk niet na, doe het! God verlangt zelfs van ons dat wij Hem te geloven, wanneer, tijdelijk, de bewijzen er slecht uit zien. Vertrouw Hem! God eist van ons Hem te geloven en vertrouwen in ogenblikken van menselijke zwakheid, maar geloof maakt ons sterk!. Geloof is de toestand waarin wij zonder twijfel zijn, zonder aarzelen, totale zekerheid hebben in, en voor wat wij hopen.

In tegenstelling tot wat vele mensen denken, geloof is niet een kwestie van psychologisch oefenen of zelf-misleiding, maar een werk van de Heilige Geest en het Woord van God, zoals deze bijbeltekst aangeeft:

Romeinen 10: 17. "Zo dan is het geloof uit het horen, en het horen door het woord van Christus."

Hier nog even een stukje van C.S. Lewis, een bekende christelijke schrijver;

"De strijd is tussen geloof en rede aan een kant, en aandoening en verbeelding aan de andere kant.....Veronderstel dat de rede van een persoon beslist dat het overwegende bewijs is voor de christelijke church. Ik kan dat persoon vertellen wat er gaat gebeuren met hem in de volgende paar weken. Een moment kan komen dat er slecht nieuws is, of dat hij in moeilijkheid is, of dat hij tussen een heleboel mensen leeft die het niet geloven, en plotseling komen zijn emoties op en beginnen een soort van strijd over zijn geloof. Of een andere keer daar zal een moment komen dat hij een vrouw will hebben, of dat hij een leugen wil vertellen, of dat hij heel erg tevreden is met zichzelf, of dat hij een kans ziet dat hij wat geld kan maken op een manier die niet helemaal juist is: in fijte een moment waarin het heel gemakkelijk zou zijn als de christelijke leer niet waar zou zijn."

Nu 'geloof'... is de kunst om vast te houden aan dingen die uw rede heeft geaccepteerd, niettegenstaande uw veranderlijke stemming...... Maak zeker dat, als u de Christelijke leer heeft geaccepteerd, ieder dag sommige belangrijke doctrines in Uw gedachten zullen komen. Dat is waarom dagelijkse gebeden en het lezen van religieuze literatuur, en kerkgang noodzakelijke aandelen zijn van het Christelijke leven.....

"Als U een honderd mensen examineerd, die hun geloof in de Christelijke leer hebben verloren, vraag ik me af hoeveel van hen zijn afgedwaald door een eerlijk argument.? Zijn de meeste niet gewoon afgedwaald?"
Link to comment

Maar als er een God bestaat, dan is Hij dus al het goede.
Als je 'goed' geleeft hebt kom je dan ook in de hemel.

Maar als een Moslim nu zijn hele leven vroom heeft geleeft. Zonder geweld naar wie dan ook, helemaal positief en volgens zijn boekje.
Daarnaast hebben we de Christen. Hij gaat netjes naar de kerk en helpt zijn medemens zijn leven lang.
Beiden zullen aan het eind van hun tijd zachtjes sterven en ten hemel stijgen.
Maar er kan (Volgens Elk geloof) maar 1 (één) God zijn. Stel dit blijkt Allah te zijn. Zou dan het wezen van alle goeds kunnen zeggen dat de Moslim meneer Wel en de Christen meneer Niet in de hemel mag?
Terwijl beiden volledig vroom geleeft hebben volgens hun geloof. ALS dat zo is zou het wezen dus Niet al het goede zijn. En dus zijn geloof niet waard. Als het een wezen van al het goede is zal hij ze beiden toelaten tot zijn hemel.
In deze optiek gezien wil ik dus best in God geloven, maar elke religie is grote BS. Omdat ze allemaal zeggen dat HUN God de enige is. Als dat zo zou zijn, zou dat wezen het niet waard zijn God te zijn.
Een echte God zal mensen beoordelen op wat ze doen en wie ze zijn, niet in welk boek ze lezen. En de mensen die het hardst roepen dat een ander fout is, zullen het vanzelf merken.

Tot zover weer een oratie mijnerzijds, en ik had me nog zo voorgenomen mn mond te houden in theologische discusses.

Link to comment
Maar als er een God bestaat, dan is Hij dus al het goede.
Als je 'goed' geleeft hebt kom je dan ook in de hemel.

Maar als een Moslim nu zijn hele leven vroom heeft geleeft. Zonder geweld naar wie dan ook, helemaal positief en volgens zijn boekje.
Daarnaast hebben we de Christen. Hij gaat netjes naar de kerk en helpt zijn medemens zijn leven lang.
Beiden zullen aan het eind van hun tijd zachtjes sterven en ten hemel stijgen.
Maar er kan (Volgens Elk geloof) maar 1 (één) God zijn. Stel dit blijkt Allah te zijn. Zou dan het wezen van alle goeds kunnen zeggen dat de Moslim meneer Wel en de Christen meneer Niet in de hemel mag?
Terwijl beiden volledig vroom geleeft hebben volgens hun geloof. ALS dat zo is zou het wezen dus Niet al het goede zijn. En dus zijn geloof niet waard. Als het een wezen van al het goede is zal hij ze beiden toelaten tot zijn hemel.
In deze optiek gezien wil ik dus best in God geloven, maar elke religie is grote BS. Omdat ze allemaal zeggen dat HUN God de enige is. Als dat zo zou zijn, zou dat wezen het niet waard zijn God te zijn.
Een echte God zal mensen beoordelen op wat ze doen en wie ze zijn, niet in welk boek ze lezen. En de mensen die het hardst roepen dat een ander fout is, zullen het vanzelf merken.

Tot zover weer een oratie mijnerzijds, en ik had me nog zo voorgenomen mn mond te houden in theologische discusses.


Al die andere gelofen zijn in mijn ogen werk van de duivel om de mens bij God weg te halen.
Link to comment

OK:
Geloof van iemand wordt 9 van de 10 keer bepaald door de ouders. Die geven je bepaalde ideeën mee, gaan met je naar de kerk, enz.
Als jij in Saudi-Arabië was geboren, lag je waarschijnlijk 5x per dag met je kop richting Mekka.
God geeft ons keuzevrijheid. Dat verkiest hij dus boven gelukkige mensen. Want immers: hoe fout zijn al die andere geloven wel niet. De stakkers gaan allemaal naar dat ondergrondse gehucht genaamd hel.
Hé: Osama Bin-Laden woont ook in een ondergronds gehucht in de vorm van een grot. Misschien is hij dan wel Satan himself. Owh nee: dat is Allah al!

Daarnaast is God een racist. Waarom is geloof plaatsgebonden? Omdat Jezus ooit in het midden-oosten heeft rondgelopen?
Waarom hadden Chinezen geen Jezus. Nee, dat vond God niet belangrijk genoeg. Ze kunnen immers zelf voor het geloof van duizenden kilometers verderop kiezen. En ja: als ze dat in hun leven niet lukt, they could go to hell.

Dan is God een soort Age of Empires speler die halverwege het spel erachter kwam dat 'ie 't toch maar erg saai vond, en de pc verliet om nooit meer terug te komen.
Heel af en toe gluipt zijn gemene onderbuurman z'n flatje in om de mensjes even lekker te pesten.
Dit was voor ons zichtbaar in de vorm van oorlogen en al het andere leed in de wereld.
Die onderbuurman zie ik dan als Agent Smith uit the Matrix, die een manier vond om een lichaam in "The Real World" te krijgen.

Link to comment

De poll begint trouwens een mooi beeld te geven:
1 derde van de mensen die kozen voor wereldreligie geloven niet in buitenaards inteligent leven.
1 zevende van de mensen die kozen voor atheïsme geloven niet in buitenaards inteligent leven.

Als iemand mij probeert te overtuigen dat er een god is terwijl hij zelf niet in kan denken dat er buitenaardse inteligentie bestaat dan vind ik dat behoorlijk hypocriet.

Link to comment

De Bijbel zegt dat Jezus ooit terugkeert op de aarde om de gemeente (zijn volgelingen) op te nemen. Er staat dat dit niet eerder gebeuren zal voordat iedereen van het geloof heeft gehoort. Daarom is jou idee over het 'plaatsgebonden geloof' op grond van de bijbel niet waar. God geeft ieder mens de tijd om over zijn aanbod na te denken. Het trieste is alleen dat de meesten die hier volop gelegenhied voor krijgen, er nog niet gebruik van maken.
Daarnaast is het niet aan ons te oordelen, en kun jij, ik of wie dan ook niet eens bevatten hoe de Heerser naar zijn schepselen kijkt, en die beoordeelt. Ik geloof dat God niet zo zwart wit is als wij altijd maar denken.

Het is inderdaad waar dat moslims 'geboren worden als moslims' terwijl van christenen meestal verwacht word dat ze, eenmaal wat ouder, tot een eigen keus komen. Als het christenendom het ware geloof zou zijn, zou je inderdaad kunnen zeggen dat je bevoorrecht bent te zijn geboren in de westerse wereld.

Daarnaast is een christen niet goed, en een moslim fout. God verwerp ieder mens op aarde, als hij ons onze daden aan zou rekenen. Niemand is goed genoeg, of kan worden 'geaccepteert'. De enige pleitgrond die wij mensen hebben om uberhaubt te worden geaccepteerd is Gods Zoon. God maakt dus geen onderscheid tussen mensen opzich, hij verwerpt ze allen! Hij maakt echter wel onderscheid tussen degenen die zijn verzoenend cadeau aanenemen, en degenen die dit verwerpen.

Daarnaast is jou theorie over Gods verminderde interesse in de mensheid al helemaal niet overen te brengen met de bijbel. Lees bijvoorbeeld eens de vele verhalen over het volk van israel, de vele profeten, en wetten die God opstelde om de mensen voor het kwaad te behoeden. Hij wilde dat de mesen het goed hadden, en genoten, in intieme relatie met Hem.
Als God ooit 'het bijltje erbij neer had willen leggen', dan had hij nooit zijn eniggeboren Zoon gestuurt om ons vrij te kopen. Dit is voor mij het ultieme 'bewijs' voor oneindige Gods liefde!

Ware wijsheid begint met ontzag voor de Heer, niet met generaliserende redenaties.

Link to comment
Al die andere gelofen zijn in mijn ogen werk van de duivel om de mens bij God weg te halen.

Jij bent er dus ook zo een die (als nietsvoorstellend mens) bepaald WAT het 'echte' geloof is. Jij veroordeelt mensen en zegt dat ze voor de duivel kiezen als ze niet precies zo geloven als jij.
Je bent dus kleingeestig en in tegenstelling tot je eigen geloof bezig. Lees je mooie bijbel nog eens goed, en dan vooral dat stukje waar staat: "Judge not, let thy be judged thouselves!"

Ow wat ben ik blij dat jouw ogen niet die van God zijn!
Link to comment

Ik geloof dat religies zijn ontstaan om mensen bepaalde richtlijnen en normen en waarden te geven. Religie heeft structuur gebracht en duidelijke regels. Onze normen en waarden komen allemaal voort uit het Christendom. En voor veel mensen is Religie een stok om op te steunen, toch word er ook vaak met deze stok geslagen en dat is jammer. In mijn ogen zijn er al veel te veel mensen vermoord in de naam van God of allah, mensen slachten elkaar al jaren af in de naam van hun geloof)

Link to comment
1 zevende van de mensen die kozen voor atheisme geloven niet in buitenaards leven
Ik vind god nog minder geloofwaardig dan een buitenaards wezen. Ik weet dat god niet bestaat, over buitenaards leven ben ik nog niet zeker.

Je vergeet de uitleg van Friedrich Nietzsche: God is dood (Maar dan letterlijk opgevat). En waarom ook niet, we zijn immers (althans, zo zegt de bijbel) naar zijn evenbeeld geschapen.
Inderdaad, wij gaan ook dood na vele jaren geleefd te hebben. Als wij dood gaan, waarom god niet? En als god volgens de bijbel heel erg lang geleden de mens (die ééns in zijn korte leven doodgaat) naar zijn evenbeeld geschapen heeft, waarom zou hij dan nog lang niet gestorven zijn. In mijn ogen heeft hij nooit bestaan, óf is hij inderdaad morsdood. Dat zou ook alle oorlogen en al het geweld, etc. verklaren. Hij is dood. Hij kan niks meer. Hij is niet meer in staat om het goede op aarde te brengen. Dus heeft "het kwaad" vrij spel, en gebruikt het kwaad dat ook.

Dan is God een soort Age of Empires speler die halverwege het spel erachter kwam dat 'ie 't toch maar erg saai vond, en de pc verliet om nooit meer terug te komen.
Lol, god is AFK. :P

Ik ben trouwens ook wel benieuwd of er nog mensen zijn die voor wereld-religie hebben gestemd, maar geen christen zijn. Iemand? Lijkt me interessant als ook iemand van een ander geloof zich in de discussie kan mengen.
Link to comment

Iedereen heeft het recht om te geloven wat hij of zij fijn vindt. Ik ben ook gelovig.
Je moet gewoon respect vertonen voor elkaars ideeën.

God, Allah, Boedha, etc. Allemaal dezelfde.

Ik zie zelf "God" als het begin van alles. Wetenschappers hebben het toch over de zogenaamde "BigBang" theorie. Alles is ontstaan door een oerknal. Die knal was als ware het begin. Volgens mij zit achter die knal een ontwerper. Alles heeft een ontwerper. Denk eens na. Bijvoorbeeld: architect, beeldhouwer, programmeur, pryo-technicus, etc. Je kan God zien als een zogenaamde "pyro-technicus" van die knal.

En dan niet vragen stellen als: Waar komt God vandaan? Dat slaat nergens op. Lees maar wetenschappelijke tijdschriften. Wetenschappers beweren dat ze energie uit het niets kunnen halen. Dus is God ook ontstaan uit het niets. Het klinkt raar, maar het klopt wel. Hoe God eruit ziet weet niemand, want niemand heeft "het" gezien.

Tegenwoordig zijn er helaas bepaalde groeperingen, die in de naam van het geloof, misdaden plegen. Bijvoorbeeld extremisten. Ze gaan onschuldige mensen dood maken en vervolgens zeggen ze dat ze dat doen in de naam van Allah. Dat het de wil van God. Hoe kunnen ze weten wat God van hen wil? Het staat in de Koran??? Nou, dacht het niet. Laat maar zien waar het staat?
Veel mensen maken er een troep van. Ze spelen met hun geloof. Mensen zien extremisten aanslagen plegen en vervolgens denken ze dat alle moslims terroristen zijn. Allemaal vooroordelen. Dit mag niet. Je moet respect hebben voor elkaars opvattingen.

Ik heb niks tegen mensen die niet geloven. Het maakt mij helemaal niet uit. Zij moeten het zelf weten wat ze geloven of niet.

Hebben jullie nog een opmerking? Vraag het maar gerust.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...