Jump to content
PyroForum.nl

Fantastische pyro momenten


Guest meatyke

Recommended Posts

Guest meatyke

Wat was jullie gevoel toen jullie voor het eerste iets maakte?

Bijvoorbeeld:

-Jullie eerste Mp?
-Jullie eerste Vuurpijl?
-Jullie eerste Shell?
-Jullie eerste flash?
-Jullie eerste Chemicaliën?
-Jullie eerste Knaller?

Ik zal maar eerst antwoorden op deze vragen.

Toen ik mijn eerste Mp maakte, voelde ik me echt geweldig. Je hoopt echt dat het lukt, en dan zie je dat mooie Mp branden.

Mijn eerste pijl was fantastisch. Mijn pijlen wouden echt niet lukken. Maar ik gaf het niet op. Op een dag: Woeeeesh, ging die pijl de lucht in. Toen had ik iets van: Oww Yeaaaah!!

Shells zijn helaas nog niet echt gelukt. :P

Mijn eerste flash was niet echt bijzonder. Ik verschoot wel van de snelheid en de kracht dat dat spul had!

Toen ik mijn eerste chemicaliën gekocht had, had ik geen speciaal gevoel.

Mijn eerste knaller was echt geweldig. Je voelt de spanning door je lichaam heen gaan, je rilt. En dan BANG, je verschiet van de knal, en denk je: "Wat was dat hard zeg"!

Nu graag jullie reacties, fantastische momenten, etc.
Als dit topic niet goed is, of er al zo iets bestaat, vind ik het niet erg dat het verwijdert word!

Greetz

Link to comment

Mijn eerste 'forum-gerelateerde' was NC. Daar had ik nooit van gedacht dat 't ooit zou branden oid. :)
Maar toen de eerste test: DAMN, wat een heerlijk gevoel... ("Het werkt!!!" :P)

Daarna de kleine stap naar SA/DS en MHN...
M'n eerste knal daarmee was geloof ik 0,3 gram SA en 1 gram MHN met een elektrische ontsteking.
Dit keer ook een "DAMN!": dat is immers meteen een enorm verschil met NC.
Prachtige knal en een aparte maar zeer aangename geur.
(als het tenminste een bepaalde geur heeft; 't kon ook aan mij liggen of iets anders zijn geweest)

Eerste "non-appie-heijn-chem" was 1 Kg KMnO4. Toen had ik wel zo'n idee van "nu heb ik een best-gevaarlijke stof in huis".
Was ook wel een apart gevoel: je bent dan immers iig al een stap in de richting van Pyro...
Heb 't verder niet meer aangeraakt tot ik een labbril, -jas, en -handschoenen had.

En toen de eerste Flash: enige gedachte was "wat voor troep stoppen ze ooit in die commerciële zooi uit België?!" ;)
Vond 't dus wel lekker snel branden maar ook geen super-speciaal gevoel... (maar 't wolkje was nog steeds prachtig!)

Eerste knal met flash moet nog komen, maar daar kijk ik ook al naar uit...
(maar duurt vast nog wel ff: 't gaat allemaal wat langzamer bij mij :P)

Link to comment

Ja, elke shell die afgevuurd wordt zit ik weer in de spanning of alles werkt, en dan gaat het geweldig, en ben ik helemaal blij. :P (Laatst geëxperimenteerd met de tail komeet bovenop de shell bijv.)

Of het moment dat er een kilo german dark voor me aankwam, ook een érrug leuk moment.. xD

Eerste Pulver, ik schrok me kapot hoe enorm het verschil was tussen meal en pulver!

Eerste knaller? Dat was leuk. :) Een 1g Flash knaller, dus ik verwachtte er niet bar veel van.. Toch was de dreun te vergelijken met een nitraat! Ik: Omfg, er zit maar half zoveel flash in! o.O

Link to comment

Mijn eerste moment met zelfgemaakt vuurwerk afsteken weet ik nog goed. Mijn broer had een raket gemaakt van een wc-rol met vinnen en een punt. Er zat KNO3 in en toen we de raket aanstaken zagen we eerst een grote rookwolk en toen klapte de onderkant eruit en vloog hij zo'n 50 meter hoog en 100 meter ver. Het was echt cool om te zien hoe zoiets ging.

Een tweede moment kan er ook nog wel bij :P. We gingen een vuurpijl maken met KNO3 erin. We hadden een huls gemaakt en die heel goed gespiked. Met tape hadden we er een stokje aangedaan. We keken niet eens of de pijl wel in balans was en liepen naar een gasveld bij ons in de buurt. De pijl schoot heel hard omhoog en klapte op zo'n 10 meter hoogte. WOW dachten we toen. en toen zijn we nog verder gegaan met nieuwe dingen. Wat er precies allemaal in die pijlen zat weet ik niet :). Maar het was HEEL cool om te zien.

MvG.

Link to comment

Mijn eerste vuurpijl met payload die goed de lucht in ging was een érg goed gevoel :P !

Verder vind ik het altijd heerlijk als er weer een paar nieuwe chems aankomen, die ik nog niet had, en waar ik dan vervolgens geljik vol mee aan de slag kan gaan.

Verder vond ik mijn eerste groene stars ook wel erg leuk, omdat dat een beetje gedoe was.

Link to comment

Leuk topic dit :P

Een memorabel momentje: Mijn allereerste shell ooit, een cilindrische 2"er, in feite een omhooggevallen (letterlijk en figuurlijk :D) pleerol gevuld met wat streamers. Ikzelf had er geen hoge verwachtingen van. Wat vrienden bleven wantrouwend onder het afdak staan. Met een hartslag die toch wel hoger was dan normaal zipte ik m'n Zippo. Ruim 20 seconden later verliet het projectiel met een verrassend harde en lage "khá-bààm" de mortierpijp (minder liftcharge had geen kwaad gekund...) 2 seconden later en een 25 meter hoger blies de burst een 20tal oranje staarten de nacht in. Ik was erg onder de indruk, zeker gezien het de eerste shell was die nog prima werkte ook. Dat gaf echt een meesterlijk gevoel!

Link to comment
  • 2 months later...

Nog niet zo heel lang geleden, mijn eerste 2 Inch Shell. Het was voormij zowiezo voor het eerst dat ik een shell ging lanceren. Dus dat was al spannend genoeg, laatstaan als alles zelfgemaakt is.
Toen het ding met een rotgang de lucht in schoot en bijna helemaal goed afging. Dacht ik echt Damm wat heb ik toch een vette hobbie.

En een fantastische pyro moment wat niet zelfmaak is, is afgelopen oud en nieuw dat ik 3 Italiaanse bommen had. Dat zijn van die knallers met 38 gram flash kruid. De eerste die afging, zou ik nooit meer vergeten zo'n dreun kwam er af.

Link to comment
Mijn eerste 'forum-gerelateerde' was NC. Daar had ik nooit van gedacht dat 't ooit zou branden oid. :rolleyes:
Maar toen de eerste test: DAMN, wat een heerlijk gevoel... ("Het werkt!!!" :o)

Daarna de kleine stap naar SA/DS en MHN...
M'n eerste knal daarmee was geloof ik 0,3 gram SA en 1 gram MHN met een elektrische ontsteking.
Dit keer ook een "DAMN!": dat is immers meteen een enorm verschil met NC.
Prachtige knal en een aparte maar zeer aangename geur.
(als het tenminste een bepaalde geur heeft; 't kon ook aan mij liggen of iets anders zijn geweest)


Wat is NC dan?
Is het een onschuldig experiment?



Mijn eerste zelfgemaakt creatie was een cheap ass starmine haha.
Hij ging helemaal goed alleen de reactie van mijn moeder was niet zo leuk... :)


(Weet iemand btw een site met makkelijke experimenten met spullen uit de supermarkt?
Dingen zoals knalgas maken e.d.)

[edit]Sorry superman21 daar heb je inderdaad gelijk in.
Maar als ik even vlug op die site kijk gaat het meer over eten maken?

NC ik had het kunnen weten ik moet die afkortingen beter gaan onthouden.
Maar hoe wil je salpeterzuur en geconcentreerd zwavelzuur dan in een supermarkt kopen, want je ziet bij morpheus NC staan voordat er staat ''non-appiehijn'' chem.. Edited by cojonesm
Link to comment
Wat is NC dan?
Is het een onschuldig experiment?

Lees je eerst even in voor je nog meer vragen gaat stellen, met de zoekfunctie was je binnen 3 toetsen indrukken en een keertje klikken erachter geweest... Uit sympathie zal ik ze toch maar beantwoorden.
NC is nitrocellulose, ofwel schietkatoen. Dit is een hoog energetisch (HE) materiaal, en de bereiding daarvan benodigd twee sterke zuren. Het is dus géén 'onschuldig experiment', maar in verhouding met andere HE's kun je beter hiermee beginnen.

Met spullen uit de supermarkt weet ik nog wel een goede site, en ik experimenteer hier zelf ook mee. Er is ook een boek over verschenen. Ligt voor 22,50 bij de betere boekhandel en is dus compleet legaal... Klikkerdeklik. Edited by superman21
Link to comment

Vandaag heb ik m'n eerste min of meer geslaagde pijl met payload de lucht in geschoten. De core was te kort, dus na een geweldige lift-off begon het geval een parabolische baan te maken, waarna de payload eruit kwam zetten op 20 meter hoogte. De maximale hoogte was naar schatting 70 meter.

Specs van de motor:
Lengte: 8 cm
Sas: 21 gram 72/24/4 K/C/S
Payload: 8 D1 glitter van 5x5x5 mm
Break: 1 gram 15% aluminium verrijkte meal
Nozzle: 5 mm
Core: 2 cm

Mijn gevoel bij het afsteken: lichte spanning, en achteraf redelijk tevreden.

De testmotor vanmiddag haalde ruim 300 meter met 35 gram sas, maar dat was meer een endburner en er zat geen payload op.

Volgende keer een kleinere nozzle en langere core, dan hebben ook mijn motoren een gigantische liftoff en hoogtebereik.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Mijn eerste zelfgemaakte lawinepijl met 10 gram kclo4/German dark flash was echt geweldig! Dan krijg je echt zo'n pyro kriebel in je buik.:rolleyes:
Verder was ik ook heel blij met mijn eerste stars die ik afschoot dat waren chrysanthemum8 stars.

Kortom: Pyro is gewoon een geweldige hobby!

Link to comment
×
×
  • Create New...