Jump to content
PyroForum.nl

Poker


morpheus

Make your choices ;)  

47 members have voted

  1. 1. "Waar" poker je?

    • Alleen online
      3
    • Alleen "in real life"
      11
    • Zowel online als "in Real life" (maar vaker online)
      6
    • Zowel online als "in Real life" (maar vaker "in real life")
      5
    • Zowel online als "in Real life" (beiden ongeveer even vaak)
      2
    • Meestal online en een enkele keer "in real life"
      1
    • Meestal "in real life" en een enkele keer online
      8
    • Ik poker niet...
      11
  2. 2. Hoe lang ongeveer al?

    • Net een weekje
      1
    • Maand
      7
    • 3 maanden
      9
    • Half jaar
      4
    • 1 jaar
      4
    • 2 jaar
      3
    • 3 jaar
      1
    • Langer dan 3 jaar
      5
    • Nog niet, maar ik ben wel van plan er (binnenkort) mee te beginnen
      2
    • Nog niet, maar ik ben wel van plan er (ooit) mee te beginnen
      2
    • Ik poker niet...
      9
  3. 3. Hoe vaak poker je?

    • Heel af en toe (1x per maand ofzo)
      11
    • Minder dan 1x per maand
      1
    • Toch wel een paar keer per maand
      6
    • (bijna) elke week
      5
    • Elke week!
      4
    • Toch wel een paar keer per week
      6
    • (bijna) elke dag
      2
    • Elke dag!
      2
    • Nooit
      10


Recommended Posts

Na Prophet's Desktop dan hier ook maar... ;)
(omdat ik vermoed dat er [veel] meer hier "aan het pokeren zijn" ;))

EDIT:
* M'n Opera flipte, en ik kom er net achter dat er bij de derde vraag geen "NOOIT!" tussen staat. :P:rolleyes:
Is er misschien iemand die dit nu leest die dat kan veranderen? :mellow:

Link to comment

Ik poker alleen irl(in real life). Heb 2x ofzo bij een vriend online gedaan.
Poker al iets langer dan een maand denk ik.
Pokerde alleen in het begin elk weekend maar nu heel af en toe. Vind het best stom geworden.
Heb overigens maar 2× met echt geld gespeeld en dat was niet veel :mellow:

Link to comment

Ik poker zowel online als in real life. :rolleyes: Ik poker sinds September en ik speel elke dag! ;) Het is een hobby geworden die redelijk wat tijd vraagt. Ik heb er ook al verschillende boeken over gelezen en zit op een paar forums, ik leer elke dag heel wat bij.

Ik poker elke dag wel online, en een paar keer per week een homegame. (Wat kan een studentenhome toch leuk zijn :mellow: ).

EDIT: Een "nooit" optie toegevoegd.

Kunnen de mensen die stemmen ook een klein commentaartje achterlaten, er zijn er al heel wat die gestemd hebben maar niks zeggen. Zo kunnen we ook niet te weten komen wie hier pokert of niet.

Link to comment

Ik heb een tijdje online gepokerd, maar in real life vind ik echter. We hebben in mijn studentenhuis vaste pokeravond op dinsdag sinds het eind van vorig college jaar. Daarvoor pokerden we sporadisch. Nu ook nog soms een extra avond om een toernooitje te doen ofzo.

Link to comment

Lezen, dat heeft mij ook hard geholpen. Er zijn verschillende heel goede boeken te downloaden op het internet. Over elke vorm van poker en elk speltype. Verder kan je beter ook de forums eens afgaan, leer je ook heel veel op. Bijvoorbeeld pokernews.nl en twoplustwo.com. Heel goede sites waar je veel leert. Voor de rest is het oefenen oefenen en oefenen.

Link to comment

Niet, niet en niet.
Ik heb vroeger veel gepokerd. 7 card stud, 5 card ranger en meer varianten.
De nieuwe texas-hold 'em hype maakt me echt kotsziek. Opeens moet elke boerenlul tussen de 15 en 50 pokeren. Als het even kan met mensen die het minder goed kunnen valt me op.
Bij mijn vriendin in het studentenhuis kan je niet meer normaal het nieuws of sport kijken omdat er altijd wel gepokert moet worden. 7 dagen in de week. Met veel kabaal en weinig geld.

Ik vind dat gokken om geld moet gaan, niet om kwartjes. Persoonlijk speel ik liever black-jack of roulette. Maar voor de gezelligheid een kaartje leggen, doe dan maar lekker klaverjassen. Daar kan je tenminste goed bij zuipen en worden mensen meestal niet pissed als dingen niet lopen zoals ze willen.
Heb pas nog iemand een deur zien slopen omdat ie 10 euro (10 fokking eurotjes, sukkel) verloor. Diegene heb ik de dag erna met een grote smile uitgenodigd om te gaan black-jacken, inzet 2 euro per deal. Hij speelde niet eens mee. :mellow:

Kortom, slechte ervaringen in het huidige pokertijdperk weerhouden mij ervan het leuk te vinden.
Gr33tZ

Link to comment

Ik ben ergens rond eind november vorig jaar begonnen met poker, en sinds de kerst vakantie hebben we nu iedere zondag avond pokeravond, gewoon 1 euro inzet voor de lol (mag van mij best een beetje meer maar er zijn zelfs mensen waarvoor dat bijna de helft van hun wekelijkse zakgeld is :mellow: ).
Kvind het wel een beetje een hele erge hype, James Bond pokert, dus redelijk veel mensen pokeren, dus heel veel mensen pokeren, maargoed, ik heb me daarvoor nooit de moeite genomen om te pokeren maar nu vind ik het toch erg leuk. :rolleyes:

Link to comment

Tyneman je hebt gelijk door de hype wordt ik er ook ziek van. Alleen pokeren wij al veel langer dan dat de hype oud is.
Wij spelen met ons zessen altijd vrijdag avond voor 5 euro per persoon en daarna gaan we gezellig opstap.
Van de winnings worden natuurlijk de eerste rondjes van betaald. en dit gaat al 5 jaar zo heerlijk toch :mellow:

Link to comment

Ik heb afgelopen vakantie leren pokeren en nu speel ik het soms op internet en heel soms met vrienden in de pauze's.

Dat het nu ineens een hype is geworden ben ik het wel mee eens, ik was eigelijk ook niet van plan om er aan mee te doen maar goed, wat kan het kwaad...

-B.

Link to comment

@ T: Wij spelen hier ook veel hoor, ook niet voor veel geld. Maar wij spelen omdat wij het spel zo leuk vinden en vooral willen leren. Er wordt dan ook vaak TV gekeken terwijl wij pokeren maar wij maken tenminste niet veel kabaal. :rolleyes: En op dagen zoals vandaag is het nog eens extra leuk omdat je een champoins league matchje kan meepikken.

De hype heeft zijn goede en slechte kanten, veel mensen gaan pokeren en doen het op korte tijd veel. Maar na een tijdje worden ze het beu en stoppen ze. Degene die toch blijven pokeren zijn degene die het sowieso zouden hebben gedaan, dus is niet zo erg. Hetgeen wat me het hardste stoort is dat iedereen dan ook ineens denkt dat ze weten wat poker inhoudt en dat ze het perfect spelen.

Maar wat maakt het toch ook uit, je doet wat je wilt zolang je de rest maar niet stoort. :mellow:

Ps: Net terug van een sessietje pokeren, viel niet mee. Was carddead all the time lol. Gevolg: shortstack. Dan krijg je eindelijk A-Ks op de button, word je eruit geflikkerd door A-Qo. ;) Heb al wel erger gehad tho.

Link to comment

Pokeren doe ik nauwelijks meer. Ik vind het echt een tof kaartspel, en ik heb het heel veel gespeeld sinds dat ik het in de zomervakantie heb geleerd. Op school speelde ik ook nog wel eens voor geld. Degene waarbij je je chips kon "kopen" vond het leuk om te doen, maar later werd het echt een obsessie voor hem en werd ik helemaal knettergek van zijn gedrag. Altijd maar poker, poker en nog eens poker. Elke pauze, elk tussenuur en na een tijd zelfs op de stoep voor school om zes uur omdat ze uit school geschopt waren! Zo raak je dus een "vriend" en je plezier in een goed kaartspel kwijt.
Ik poker nog wel eens met mijn broer, niet om geld, dat is nog wel leuk maar voor de rest poker ik niet meer. Wel kijk ik nog zo af en toe poker op tv. Ik vind het wel mooi om goede pokeraars te zien spelen.

Gr.

Mr.Paplu

Link to comment

Ik vind poker (als je het met geld/chips speelt) echt een prachtig spel.
Het zit gewoon heel mooi in elkaar, er zijn miljoenen manieren om het
te spelen en het princiepe is simpel.

De hype vind ik wel kut (drie kaarten op tafel, texas-holdem dacht ik), ik speel
liever gewoon met 5 kaarten in de hand dan weet je tenminste waar je op wed.
Als ik hold-em speel wordt er vaak op de eerste 5 kaarten een fortuin ingezet
terwijl de hoogste hand een queen pair is :mellow: (ligt vast aan het gezeldschap).

Link to comment

Ik heb het net in een tussen uur op school gedaan voor het eerst, was lachen toen twee gasten bleven bluffen en op een gegeven moment de helfd van alle fiches op tafel lag. Ik vond het voor de rest niet echt interressant met allemaal van die termen die ze niet even uitleggen :mellow:

Link to comment

Hmm, het is inderdaad irritant als je aan het spelen bent en ze zitten vanalles te zeggen waar je kop noch staart aan krijgt. Als wij aan het pokeren zijn met beginners en flappen er termen uit, leggen wij die ook altijd uit aan hun als ze vragen wat ze betekenen met al de kennis van poker die we nu hebben. (Wat dat ook waard mag zijn. :mellow: )

Link to comment
Wij pokeren altijd in de pauzes op school..

Niet voor geld natuurlijk, want da's verboden op school.




Waarvoor dan? Inzet broodje kaas? :rolleyes: Het kan natuurlijk dat je speelt voor de techniek. Maar zonder inzet is het altijd moeilijk en minder leuk omdat dan vaak de trekjes van personen niet zichtbaar zijn. Omdat ze geen verlies maken en het ze dus niet uit maakt.



Persoonlijk vind ik poker zonder geld niet leuk en niet spannend. Mijn mening natuurlijk :mellow:





Cheers
Link to comment

Volledig met je eens Nicklorion. Je kan ook gewoon met chips spelen en voor de fun zogezegd. Maar dan speelt iedereen anders en vele losser, dan kan je niet op situaties gaan nadenken omdat ze dan soms echt idiote dingen doen die ze zeker niet zouden gedaan hebben als het om geld ging. Je kan natuurlijk af en toe eens voor de fun spelen, maar dan kan je evengoed iets anders gaan doen want dan verlies je de spanning die je krijgt omdat je weet dat je voor geld speelt en dat is een belangrijk iets bij poker. Als je een beetje normaal wilt spelen of een goed spel wil hebben kan je gewoon niet zonder dat geld. :mellow:

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...