Jump to content
PyroForum.nl

KMnO4 + Dark German


Predjee

Recommended Posts

Ik wil flash gaan maken van KMnO4 + Dark Al < 20 um.

Echter is mij altijd verteld dat dit de meest onstabile flash comp is die je kan maken.

Wat is de kans op spontane ontbranding van dit spul als ik dit wil opslaan voor 4 dagen ? want ik wil per keer 10 gram maken. En dus ook per 10 gram opslaan

Wat is de kans op ontbranding als ik gewoon 1|1 mix in een mortar & pestle ?. Ik heb vaak het gevoel dat het nogal overrated word namenlijk. Ik heb eerder 1 gram KMnO4 + Zwavel + al gemengt in een bakje met een lepeltje, en dat begon ook niet ineens gek te doen :--)

Link to comment

Even wat veranderd.

Okee, watskebeurt.

Ik heb gisteren verschillende batches gemaakt.

2 gram
4 gram
6 gram

echter bij alle3 de batches, kreeg ik niet de verwachte knal.

De eerste was + - 1:1 al+KMnO4

De tweede was + - 3:2 al+KMnO4

De laatste was 3 gram KMnO4 2 gram Al 1 gram zwavel.

Alle3 waren in primitieve hulsen geplaatst.

Alleen de zwavel comp. was redelijk. 3 gram heb ik ervan gebruikt, en dat was ongeveer de knal van een strijker.

Mijn vraag is dus... kloppen mijn verhoudingen niet, is de KMnO4 niet klein genoeg gemaakt, of is de huls wel degelijk belangrijk voor een harde knal ?

Mvg, Jan Dijkstra

P.S bovenstaande zijn volgens de diaper methode gemixed. Mischien dat het daaraan ligt ?

Link to comment

Het kan idd aan alles liggen, voornaamste lijken mij idd de fijnheid van je KMNO4, ik weet dat jij 250 mesh alu gebruikt en daar kan je redelijk snelle flash mee maken.

De huls speelt ook een grote rol een goeie huls laat de flash natuurlijk sneller knallen dan een papiertje..., maar de fijnheid van je KMNO4 lijkt me het belangerijkst.


LLttrrz

Link to comment

Het kan nog veel sneller !! en al helemaal met magnesium . Bij een kwart gram van het juiste Mg poeder met KCLO3 of KCLO4 mengsel ( 50/50) kan al een echte knal optreden aan de open lucht .
Ik zal het proberen te filmen met webcam ,ik heb niets anders helaas.

Je hebt dan wel superfijne en zuivere oxidator nodig en een intensievere meng methode dan de diaper manier .

Link to comment

Vergeet alleen niet dat je je flash behoorlijk wat gevaarlijker maakt. En een intensere methode dan diaperen zit ik nou ook niet echt op te wachten, wordt mij iets te link denk ik. Of het moet een baanbrekende methode zijn die extreem goed is en niet of nauwelijks gevaarlijk. Ik zal ook eens een filmpje van mijn chloraat-magnalium flash maken.

Link to comment
Lijkt haast wel CuAl thermiet zo snel.


Toch is dat spul niet erg gevoelig waardoor het toch minder krachtig is dan de goede flash mixen.


Vergeet alleen niet dat je je flash behoorlijk wat gevaarlijker maakt. En een intensere methode dan diaperen zit ik nou ook niet echt op te wachten, wordt mij iets te link denk ik. Of het moet een baanbrekende methode zijn die extreem goed is en niet of nauwelijks gevaarlijk. Ik zal ook eens een filmpje van mijn chloraat-magnalium flash maken.

Mogelijkheid
Wasbenzine erbij doen tot het een pasta is en dan kun je gerust intensief mengen
Vervolgens nog ff opdrogen .
Link to comment

Wasbenzine vind ik een beetje een vage beschrijving..
Bedoel je met wasbenzine heptaan of een andere stof,
wasbenzine kan volgens mij uit van alles bestaan.

Als je het zo zou formuleren: "Heptaan (te vinden in wasbenzine) erbij doen."
Zou het bij mij iig een hoop twijfels wegnemen.

Link to comment

Maar als je het doet met wasbenzine uit de winkel staat er gewoon 'wasbenzine' op de fles.
Als hij dit gebruikt en het werkt is het toch helemaal niet boeiend welke koolwaterstoffen erin zitten?
En ja, je kan ipv wasbenzine ook andere (veel duurdere) zuivere koolwaterstoffen erbij doen.
Gr33tZ

Link to comment
Maar als je het doet met wasbenzine uit de winkel staat er gewoon 'wasbenzine' op de fles.
Als hij dit gebruikt en het werkt is het toch helemaal niet boeiend welke koolwaterstoffen erin zitten?
En ja, je kan ipv wasbenzine ook andere (veel duurdere) zuivere koolwaterstoffen erbij doen.
Gr33tZ


Je laat het na het mengen eerst weer helemaal verdampen dus het zit dan niet meer door je flash . Die flessen wazbenzine uit de supermarkt bedoel ik gewoon ,het verdampt lekker snel en is goedkoop .
Bij permagnaat flash is het misschien geen goed idee omdat het mogelijk met wasbenzine of andere koolwaterstoffen) reageerd.
Link to comment

heb gisteren paar van 30 gram gemaakt. Goede huls. Gingen lekker hard, ongeveer als een zink raket.

Ik maak steeds batches van 12 gram. Op een gegeven moment gestopt met de diaper methode. Duurt te lang, gewoon in een bakje, en zachtjes omscheppen werkt net zo goed. :--)

Link to comment

Zolang je met alle veiligheid doe, dus gewoon erg voorzichtig. Ik denk zelf voor de gene die minder flash
maken, gewoon met de diapeer methode doen dan. Maar de keuze ligt natuurlijk aan je eigen.

30 gram knallers zou ik wel bij willen zijn.
Lijk me wel ehh ... verhelderend :P

Gr33tZ

Link to comment

Ik heb vanmiddag 1 van 50 gram gemaakt. De knal lijkt op 1 of andere manier niet meer harder te gaan dan, maar de lichtflits word wel feller. Toen ik hem afstak op nieuwmarkt plein (word veel vuurwerk altijd afgestoken op oudjaar) schrok iemand zo erg echter dat hij half van ze fiets viel. Dus het was leuk voor 1 keer, maar de volgende worden gewoon allemaal maximaal 20 gram. Dit zijn zowiezo me eerste en me laatste knallers. Ik heb altijd gezegt : ik wil eerst crackers maken, en als ik dat goed doorheb ga ik me alleen nog maar richten op siervuurwerk.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...