Jump to content
PyroForum.nl

KMnO4 + Dark German


Predjee

Recommended Posts

Met 10g flash moet dat inderdaad makkelijk lukken... zeker als je German dark gebruikt. En als je met fijne mesh waardes Magnesium gaat beginnen al helemaal :D of je moet Ammoniumperchloraat hebben liggen :P . Ik niet hoor.

En het is trouwens toch Kaliumpermanganaat.

En trouwens 50 gram... haleluja jij moet veel hebben liggen van dat spul.

Link to comment

Met een halve gram in een "sloppy" huls, gerold met een potloodje, ga ik met mijn flash al harder dan nitraten. Weet je zeker dat je niet al eerder de vlinders evenaard en voorbijstreeft dan tien gram? Ik heb het nu trouwens over mijn standaard kaliumchloraat-aluminium flash. Ik kan ook wel permanganaat-magnalium gaan gebruiken, maar dat is relatief te duur en heb ik niet veel van.

Link to comment

ik denk dat ik door oud en nieuw nog maar ongeveer 100/150 gram KMnO4 over heb. Dark german echter nog genoeg :P

Raar tough, met een halve gram KMno4/Dark German/zwavel haalde ik echt niet de kracht van een nitraat hoor :--) Die 30 gram knallers gingen ongeveer als een lawinepijl.

ik weet alleen niet wat ik nu moet gaan maken :--( het moet iets simpels zijn :--) maar toch ook wel leuk en spannend :D Een pijl ? een mortier ? hmmm

Link to comment
Raar tough, met een halve gram KMno4/Dark German/zwavel haalde ik echt niet de kracht van een nitraat hoor.


Misschien met je je permanganaat fijner maken, je zwavel ook nog wat fijner millen en dit langer/beter diaperen met je german dark.


ik weet alleen niet wat ik nu moet gaan maken :--( het moet iets simpels zijn :--) maar toch ook wel leuk en spannend wink.gif Een pijl ? een mortier ? hmmm


(Glitter) fontijn, starmines of inderdaad vuurpijlen. Ik denk dat mortieren iets voor een nog iets verder gevorderd stadium zijn, maar je kan het proberen. :P
Link to comment
  • 8 months later...

Hallo

Ik heb een paar vragen: ik heb KNO3 flash gemaakt met Al uit verf.
Echter kreeg ik niet het zelfde effect als eerder behaalde resultaten met het spul.
Weet iemand wat er fout aan kan zijn, moet de Al nóg fijnere mesh?

Wat eigenschappen:
De Al was ongeveer nog 2 uur geballmilled.
De KNO3 heeft nog eens 4 uur in de oven gezeten (echt kurkdroog)
Ik weet voor 100% zeker dat ik de goede verhoudingen heb afgewogen.

P.S. Misschien dat ik nog een filmpje post voor makkelijkere beoordeling.

(Misschien een beetje off-toppic aangezien het over KMnO4 flash gaat.)

Inderdaad, KNO3 is geen KMnO4 en Alu-poeder uit verf is geen German Dark, logisch dat het effect niet het zelfde is. Off-topic posten is niet toegestaan, warned. (by gamekeeper)

Link to comment
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Na jaren ervaring met alle denkbare flash mixen ben ik tot de conclusie gekomen dat KClO4 de beste oxidator is die ook de hardste knallen kan geven. Bij de ontleding van KClO4 komt meer energie vrij dan bij de ontleding van KClO3 . Die laatste is echter gevoeliger, maar een mix met KClO4 ku je ook gevoeliger maken door super fijne metaal poeders of wat zwavel te gebruiken of zelfs magnesium . Dan krijg je zeker betere knallen als met KClO3 .

De maximale hoeveelheid totale energie krijg je door alleen metaal poeder + oxidator te gebruiken .
zwavel door de mix geeft minder energie . Het kan er wel sneller van gaan branden waardoor de energie in minder tijd vrijkomt . Maar ook de mixen zonder zwavel kun je heel snel maken .

Edited by Atmosphere1
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...