Jump to content
PyroForum.nl

Drankgebruik


Nitroglycerin

Gebruik van...  

83 members have voted

  1. 1. Relatief meer geblowt of meer gedronken?

    • Er wordt meer gedronken
      64
    • Er wordt meer geblowd
      15
    • Ik heb geen idee
      4
  2. 2. Meer bier of meer sterke drank

    • Meer bier
      58
    • Meer sterke drank
      17
    • Ik heb geen idee
      8
  3. 3. Waar drink je het meest (in aantal keren, niet in (mili)liters alcohol)?

    • Thuis, of bij vrienden thuis
      35
    • De kroeg
      15
    • De discotheek/feest met veel muziek
      17
    • De keet
      2
    • Andere locatie (straat e.d.)
      8
    • Ik drink nooit
      6


Recommended Posts

Die quote vind ik niet zo kloppen. Meeste mensen die ik ken gaan regelmatig uit en drinken ook wat. Na 10 pinten moeten zij (en ik ook trouwens) nog niet braken of staan we ook nog niet echt te waggelen. Ik heb meermaals meegemaakt dat er een bakje per man doorvliegt op een avond. Maarja, dat is gewenning he, grof genomen zal die overeenkomst wel tellen, maar voor doorsnee jeugd denk ik helaas niet.

Link to comment
  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik vind dat Matthijs gelijk heeft, Alcohol is een gifstof. En als we het van nature binnen krijgen, waarom dan meer drinken? Over mensen die op een avond een glas wijn drinken ofzo heb ik niks op tegen, maar er zijn er die gewoon drinken tot ze er bij neervallen :P
Daar kan ik nou niet tegen
wiki zegt ook niet veel positiefs over alcoholische dranken, behalve dat het goed is voor hart en vaten...

Maxy

Link to comment

Teveel is nooit goed. Maar je moet ergens een streep trekken van wat jij the max. vind, en wat the max. is. Verder is het een eigen risico, waar je niet/nooit eerlijk over kan oordelen in onze vorm van maatschappij.

Nu is het wel zo met gifstoffen en virussen dat het lichaam er een weerstand van opbouwt. Het is ook practisch onmogelijk om twee maal in een maand hetzelfde griepvirus te krijgen en daar ook ziek van te worden. Gezien het lichaam de cellen/moleculen bestrijdt op een specifieke manier, moet er wel eerst een goede "basic library of destruction" zijn. Zodat het lichaam de cellen makkelijker kan afbreken omdat het weet hoe dat het snelst te doen. Een antigen klikt vast op het molecuul en maakt het door verscheidene mogelijke processen onschadelijk. Wanneer er B- en T-lymfocyten in het spel zijn - dit is redelijk vaak het geval -, wordt na de afbraak van het gif of de ziekteverwekker een restproduct en een geheugen B-cel of helper-T cel gevormd. Deze cellen onthouden hoe de ziekteverwekker of het gif wordt afgebroken, en kunnen volgende malen sneller en effectiever in actie komen. Als ik het me goed herinner liep het proces zo, in ieder geval in die richting.

Dus waneer jij voor het eerst alcohol drinkt moet je lichaam er aan wennen en zal meer moeite hebben met de afbraak. Na meerdere keren alcohol drinken raakt je lichaam er meer gewend aan en kan je steeds meer hebben. Het werkt dan ook niet meer als een gif, hoewel het bij een beginnende drinker voor een harde kater kan zorgen. Zo gaat het ook met abrikozenpitten waar HCN in zit. Als jij er 60 eet per dag ga je direct dood, bouw je dit op over een kwartaal is het wel mogelijk.

Dus Maxy, ik begrijp je punt, maar ik ben het er niet helemaal mee eens. Gezien je alle alcoholdrinkers, die meer dan één a twee glazen wijn drinken op een avond, over één kam scheert en zegt dat ze zich allemaal gewoon vergif voeren. Ik denk toch dat je ook moet kijken op de wijze waarop, additieven, gelegenheid, mate van opbouw, voedsel wat van tevoren is genuttigd, gevoeligheid, lichaamsgewicht (Gewicht in actief lichaam, vet, bot kraakbeen en dergelijk niet meegerekend), en nog veel meer factoren. Daarna mag je pas een hard oordeel gaan vormen of iemand teveel drinkt.

Link to comment

Ik drink vooral bier, soms wat sterkers. Blowen doe ik niet aan, en andere drugs ook niet. Daar ken ik te veel ex-verslaafden voor. Mijn favoriete bier is Hertog Jan of Westmalle triple (9,5% :P ). Normaal gesproken drink ik niet meer dan 2 tot 3 biertjes per week, maar zo nu en dan (als de Hertog Jan in de aanbieding is, eens per 8 weken) houdt ik met een paar vrienden een bierparty waarbij we gaan 'kratten'. Dat houdt in dat je op een vol bierkrat gaat zitten, en dat je er pas af mag als hij helemaal leeg is. Verder rook ik zo nu en dan wat sigaren en af en toe sterke drank (m.b.v. droogijs extraheer je de alcohol en dat adem je in met een waterpijp).

Link to comment

Als ik uitga of op een feestje ben, drink ik liever. Ik blow ook soms wel maar meestal vind ik het tegenvallen dus liever alcohol.
Het licht er ook aan met wat voor een gezelschap ik ben, als ik met dames ben drink ik soms zoete troep maar met mijn vrienden, altijd bier.

.B.

Link to comment

I doe allemaal nog wel eens, ligt eraan wat ik doe, feest=speed-xtc, met vrienden chillen=coke,mdma, soms speed, veel wiet :P
Met allen natuurlijk veel drank ;)

Ben nu wel dik aan het minderen, en heb nu zeker 1 maand geen speed meer gedaan, af en toe sos, en altijd wiet, maar gelukkig ook minder....

GHB pas een keer gedaan, en nooit meer, ziek spul... :(



Lttrz

Link to comment

Hehe poppers. De eerste drug die ik thuis zelf gemaakt had. :( Beetje amylalcohol van school meegevraagd en gekregen en ook wat natriumnitriet en beginnen maar! :P Het is een enorm vluchtige vloeistof. Tijdens het neutraliseren en zuiveren krijg je dan ook heldere teugen binnen en zit je in een waas.

Ik herinner nog dat ik het in een reageerbuisje met een stop had gedaan en dat m'n maten af en toe eens wilden ruiken. ;) Eventjes lekker weg, warm gevoel en een lachbui en een superrood hoofd! Poppers zetten de bloedvaten open en dat veroorzaakt al die effecten, het verslapt inderdaad ook spieren en daarom is het zo gewild in het homo milieu.

Het is iig toch iets grappig en wel leuk om mee te spelen hoor T. Vooral in de klas wanneer de les ubersaai is. :P

Link to comment

Ha, ik ben harstike gezond invergeleken met jullie ;o
Ik rook heel soms sigaretten (mijn doel is tot de zomer vakantie geen een meer aan te raken, tenzij er een leuk feest is ofzo) in het oude jaar had ik toch wel 3 pakjes in de maand december gekocht ;c (best veel voor mij ;D)
Blowen een paar keer gedaan.
Drinken ook al een tijd niet meer gedaan, ga zaterdag weer eens (feestje van een vriendin) echt goed dronken worden. Dat word dan weer eens me eerste keer sinds 2maanden ofzo ;D
15jaartjes oud, eerste keer dat ik had geblowt was ik 13 jaar ofzo ;c Dronken zijn ook 13 ofzo.

Link to comment
15jaartjes oud, eerste keer dat ik had geblowt was ik 13 jaar ofzo ;c Dronken zijn ook 13 ofzo.

Dat is wel een verschil. Ik ben begonnen met blowen op mn 18e. Zie nu toch erg veel (veel te) kleine mannetjes stoned rondlopen.

Maar drugs (daartoe behoort alcohol ook) zijn in die geest het zelfde als pyro. Begin met wat achtergrond kennis en dan pas de praktijk. Dan is er best verantwoord mee om te gaan. Jammer dat er ook hier K3wls bestaan. Van die pikkies van 16 die in het weekend, om een leuk feest te hebben ofzo, minimaal 6 pillen naarbinnen gooien. En omdat je hartslag dan zo omhoog gaat gewoon veel blowen. Maar daar word je vanzelf weer suf van, dus dan maar een paar tikkies sos.

Ook in deze scene geld gelukkig de wet van Darwin! :(
Gr33tZ
Link to comment

En voor de mensen die het nog niet snappen...

www.darwinawards.com
(wat kloten daar trouwens veel mensen met explosieven enzo, maarja natuurlijke selectie :P )

Over drugs, ja vroeger deed ik dat ook iets van 4 pillen op een feest enzo, of drie-vier dagen door op pep
(je gaat echt rare dingen zien dan :( )

Ben persoonlijk ook iets te vroeg begonnen denk ik, 14 soft drugs, en 15 hard drugs, gelukkig ben ik nu ouder en wijzer, en ben sterk gemindert, echt een aanrader ;), ook in de portemonee...



Lttrz

Link to comment

Ow dat... daar heb ik wel eens over gehoord ja, die poppers. :(

Toen ik voor het eerst geblowd had was ik 15. Ik heb het nu al bijna een half jaar niet meer gedaan. Was het een beetje zat om elk weekend (minstens) een beetje knetterstoned rond te lopen. Verder rook ik, en drink ik bier. Daar houd het wel mee op. Een jaar geleden ofzo was ik erg van de sterke drank, zoals gold strike of sambuca, maarja, na een aantal slechte ervaringen daarmee ben ik het steeds minder lekker gaan vinden. :P

@ pepcore:
Hoe oud ben jij nu dan?

Gr.

Mr.Paplu

Link to comment
  • 2 weeks later...

Heey.
Bij mij word er wel veel meer gedronken dan geblowt.
Waarschijnlijk ook omdat ik in belgie woon en niet in nederland.
Waarom mag je ook geen jointje roken in belgië? :P Dat is de meest onzinnige wet die ik ooit gehoord heb.
=" Je mag wiet bij je hebben, maar je mag het niet verkopen of niet roken." :(



Na een warning nog steeds dit soort spelling bezigen zorgt gewoon voor een nieuwe. Warned. T.

Link to comment

Bij mij wordt er meer bier gedronken, in mijn vriendengroep dan. En dan bij voorkeur hertog jan. Sterke drank komt er ook nog wel in dan goldstrike/jägermeister/absinth en soms een beetje wiet. Harde drugs alleen wat zelfgemaakte zooi en wat geklooi met nootmuskaat, en af en toe wat mdma (evt zelfgemaakt).

En nee ik maak het niet, een vriend weetjewel..

Link to comment
Waarom mag je ook geen jointje roken in belgië? Dat is de meest onzinnige wet die ik ooit gehoord heb.
In Nederland mag het ook niet. Het wordt alleen gedoogd. Het is heel raar, maar het komt er op neer dat het niet mag, maar dat ze je er niet op straffen als je het in kleine mate toch doet. :(

Gr.

Mr.Paplu
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...