Jump to content
PyroForum.nl

Drankgebruik


Nitroglycerin

Gebruik van...  

83 members have voted

  1. 1. Relatief meer geblowt of meer gedronken?

    • Er wordt meer gedronken
      64
    • Er wordt meer geblowd
      15
    • Ik heb geen idee
      4
  2. 2. Meer bier of meer sterke drank

    • Meer bier
      58
    • Meer sterke drank
      17
    • Ik heb geen idee
      8
  3. 3. Waar drink je het meest (in aantal keren, niet in (mili)liters alcohol)?

    • Thuis, of bij vrienden thuis
      35
    • De kroeg
      15
    • De discotheek/feest met veel muziek
      17
    • De keet
      2
    • Andere locatie (straat e.d.)
      8
    • Ik drink nooit
      6


Recommended Posts

Ik hoor en lees steeds meer over drankgebruik, en drugsgebruik. In de steden zou meer worden geblowd.En als er al wordt gedronken relatief meer sterke drank. Op het platteland worden liters bier getankt(oa. in de keet :angry: )

Nu is mijn vraag, wat wordt er meer gedaan in jullie regio? En daarom deze poll.

Verhouding blowen drank bedoel ik: High zijn, staat gelijk aan goed aangeschoten/zat zijn.
Bij de sterke drank bier verhouding bedoel ik het aantal ml alcohol.

Gewoon uit interesse, lijkt me wel interessant om te weten.

[edit] in de poll staat dan wel in aan tal keren, bij de laatste. Maar waar drinkt iedereen het meeste in hoeveelheid alcohol?

Oja, en bij ons wordt er vele malen meer gedronken, en vele malen meer bier dan sterke drank.

[/edit]

Link to comment
  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Bij ons word er eigenlijk evenveel geblowt als gedronken. :)
Ik persoonlijk ben gemindert met blowen, nu alleen in het weekend en af en toe doordeweeks.

Ik drink helaas nog wel heel veel, in het weekend is het niet meer bij te houden maar doordeweeks lust ik ook wel een paar biertjes.(vooral met voetbal op t.v)

Met blowen ben ik gelukkig een stuk gemindert, ik blowde 5 jaar, en begon het gewoon zat te worden, school naar de klote nooit ergens zin in enz.

Nu blow ik veel minder en ik ga weer naar school, waar ik nu al helemaal niet meer blow :D
(3 jaar geleden ofzo Elke dag :angry: ).

Ik ben echt blij dat ik minder blow, en heb weer overal veel meer zin in.
Een blowtje op zijn tijd is natuurlijk nog wel lekker. :P


Lttrz

Link to comment

Nja, voor mij in België is het: Er wordt veel meer gezopen, veel meer bier integenstelling tot sterke drank en het meeste in het stamcafé (aantal keer zowel als aantal liter :D). Meestal is een zaterdag zo: drinken bij vrienden, veel drinken op café en als het nog gaat: drinken op fuif o.i.d. anders gewoon dronken in het café blijven lol.

Dat alles is hard geminderd met het studeren nu. :angry: Ik heb de tijd nu echt nodig in het weekend en kan me niet meer permiteren om 2x per weekend weg te gaan, een goed stuk zuipen en volgende dag tot de middag in bed blijven liggen. Ach, dat waren de tijden. :)

Link to comment

Weet je wat ik redelijk raar vindt, ik heb vet veel verschillende vrienden groepen.

En degene die hip hop luisteren drinken veel meer sterke en mix drankjes.

En degene die naar hardcore luisteren drinken bijna allemaal alleen maar bier, ook de meiden.

Wel een grappig feitje opzich :) .

Ik drink overigens bijna alleen maar bier, wat dus veel over mijn muziek keuze zou moeten zeggen... :angry:


Lttrz

Link to comment

Interessant punt. Ik zou een hip-hop groep ook meer associeren emt mixsdrankjes, vooral zoet. De hardcore fans inderdaad meer met bier. "Boeren" zijn vaak ook van het bier. Sterke drank is meer taboe, je bent eerder gay als je iets anders drinkt dan bier. Muziekstijl is meestal Nederlandstalig (ik merk grote voorkeuren naar Jovink en de Voederbietels bijvoorbeeld) of hardcore. Rock weet ik niet precies. Ik ben zelf meer een tussen de boeren opgegroeide rocker, dus ook wat boerse trekken. Ik tank meestal bier en thuis een goede slok rum uit eigen fles.

Link to comment

Bij ons in de buurt wordt, zoizo veel gebruikt. Niet alleen drank en wiet maar ook veel pillen en sos. Zelf ook een tijde pillen gebruikt, niet extreem, maar zo'n 1 a 2 x per maand 2 pillen. Mrgoed laatste x is dat redelijk fout gegaan, kblijk dus soort van bad trip te hebben gehad, dus ben definitief gestopt. Helaas met eerst voelen dan doen. Blowen doe ik niet al te vaak, misschien 1 x per maand en drinken doe ik redelijk veel, maar niet doordeweeks :angry:

Link to comment

Als ik moet spreken voor de regio dan zal ik moeten zeggen drank!

Als ik voor men leefomgeving spreek dan krijgt weed duidelijk de overhand :angry:
Zelf blow ik regelmatig en ga ik volledig met Tyneman mee....
Heb het helemaal niet zo voor alcohol, wanneer ik toch drink enkel op feestjes en over de maten heb ik het liever niet.(reden waarom ik niet zo van drank hou, not the feeling i like)

Hier in de omgeving worden heel wat vaten bier verplaatst in de regio, denk ik zelfs de enige stad zijn die eens 3 dagen op een jaar zoveel liters alcohol consumeert :)

Ik vier inderdaad ook wel gezellig men feestje verder buiten als er binnen enkele zijn met een prob tegen wat weed.
Dat High zijn van weed overeen zou komen met al goed anageschoten te zijn van drank kan ik me moeilijk indenken toch zeker en vast niet voor een regelmatig gebruiker.

Groeten,

Link to comment

Jah lekker he Soul, heerlijk aceton, salpeterzuur, en methanoldampen inademen. :angry:

Maar zuipen is altijd goed. :D En af en toe een jointje is niet mis, echter ken ik mensen die er elk weekend meerdere smoken, dat hoeft nou niet voor mij. :) Ik woon dan ook in een van de crimineelste steden van Nederland, wat trouwens pyro niet makkelijker maakt ivm politie.

En joints altijd zelf draaien, met je favoriete shag, en wat wiet/hasj erover kruimelen. De voorgedraaide jonko's van de shop zijn niet te smoken. Maar goed, da's een kwestie van smaak he.

Om trouwens terug te vallen op muzieksmaak en drank, ik heb het idee dat het aan de (HARD!)rock & metal kant ook allemaal bier bier bier is hoor. Daar hoor ik namelijk bij. :P

Link to comment

Geweldig hoe die topics allemaal in een keer opduiken!

Bier vind ik wel te drinken maar niet echt lekker, doe mij maar cola dus.
Ik ben dan toch van de vodka-achtige mixdrankjes (Petrikov).
Maar ik drink überhaupt amper, de laatste keer dat ik flink
wat had gedronken was denk ik 1/2 jaar geleden.

Een vriend dronk toen in twee uur een fles rode petrikov
op, dat heeft 'ie geweten. Zijn kots was rood XD..


Ahh blowen is een ander verhaal.. Ik blow sinds kort ongeveer
eens per week met als klapstuk aanstaande vakantie waarna ik
denk ik een tijdje ga stoppen. Mijn wiet komt binnen (ik ben 15
hè) via een vriend, hij heeft 1337-willpower dus als hij zegt dat
hij stopt doet hij het ook.

Mijn eerste keer was ontzettend kut, ik gebruikte te veel (ik ben een
forse knul dus het effect laat effe op zich wachten) en kreeg
paniekaanvallen. Dus aan de mensen die het ook willen
proberen: niet overconsumeren.

Daar dus mijn ervaringen omtrend drugs.

Link to comment

Ik heb het zelf eigenlijk niet op het hele zuipen/blowen. Van drugs moet ik absoluut niks hebben, dus blowen, pillen of wat dan ook doe ik niet aan.

Drinken doe ik zelden, dat kan misschien ook komen omdat ik niet echt een uitgaanstype ben. Het enige 'uitgaan' wat ik doe, is zaterdagavond waar ik op stijldansen zit, maar zelfs dan houd ik het vaak op frisdrank. Dit neemt niet weg dat een lekker drankje er van tijd tot tijd wel in gaat. Een lekker biertje lust ik wel. Maar andere (veelal zoete) drankjes zoals Apfelkorn, Amaretto, Xuxu etc. gaan er ook wel in. Gedurende schoolmaanden is het denk ik veel als ik 2 keer per maand een biertje nuttig. Gedurende vakantie soms wat vaker.

Vrienden van me drinken wat vaker, maar het 'echt zuipen' zie ik bij bijna niemand. Het blowen zie ik nauwelijks.

Wat betreft muzieksmaak val ik (hoofdzakelijk) onder de power metal (Blind Guardian enzo), maar ik heb niet het idee dat dat ook maar enige invloed heeft op mijn drank/drugs gebruik. Ik denk dat het voornamelijk wordt bepaald door vriendenkringenen en het milieu waar je in leeft. :angry:

Link to comment

Ik woon in een nogal boerenomgeving, kortom....BIER :)

Blowen doe ik niet, een biertje op zn tijd is wel lekker. Hoewel ik het echte drinken toch echt als ''het vermaak van de lagere klasse'' beschouw. Als je de cijfers van drankgebruik naar opleiding zou zien, blijkt het nog te kloppen ook...

Maar je hebt natuurlijk Bier, en Bier. Hertog Jan, Dommelsch, Oranjeboom, en de Bokbieren worden door mij geclassificeert onder het ''bier''.

Amstel is altijd wel makkelijk als asbak. En Duits Aldi bier is altijd handig voor het grove schoonmaakwerk. Vaak is het wel zo dat na een paar biertjes, het smaak-verschil wat begint te vervagen....

Qua sterkte drank, drink ik niet zo veel. Maar als er dan toch een gulle stamgast in de buurt is ga ik meestal voor Sambuka of Goldstike. :D

Muziek heeft volgens mij weinig invloed. Ik luister heel veel, brede smaak. Zo lang het maar instrumentaal is. Met x-core, trance, en andere kale koppen en harde tepel muziek heb ik weinig. Rock, Metal, Grunge, Punk ed. kan ik wel waarderen. Maar ook klassieke rock en blues zijn nog goed te doen. Bands die ik nu vooral luister zijn: System of a down, Puddle of Mudd, Nirvana, Rage Against The machine, en Pink Floyd.

Ik heb zoals meer mensen hier een hekel aan hip hop. De muziek is opzich niks mis mee, maar de hele cultuur erom heen wel. Deze ideologie-loze culturen zoals ''urban'' en de ''breezercultuur'' trekken me weinig. Dan denk ik aan de nozems en de hippies, de tijd dat jeugdculturen nog echt cool waren :P Als je schoenmerk, taalgebruik, of naam van je drankje, je identiteit bepaald, ben je IMO best ver afgedwaalt... :angry:

Zoals je nu wel geconstateerd hebt, verveel ik me de pleuris, dus vandaar deze nutteloze info...
Veel leesplezier...

Link to comment

Ja, je hebt inderdaad bier en bier. Heineken gebruik ik liever om een brandje te blussen of zo. Merken als Hertog Jan, Korenwolf, etc.. zijn inderdaad goed te zuipen.

Verder zuip of blow ik ook nooit veel. Inderdaad goed te zien dat de 'lagere klasse' zoals je dat zo mooi noemt veel meer zuipt als vermaak dan de hoger geschoolden. :P
Bier is een middel, geen doel. :D

Als je schoenmerk, taalgebruik, of naam van je drankje, je identiteit bepaald, ben je IMO best ver afgedwaalt... :D
En dáár ben ik het dus enorm mee eens.
Daarvan ben ik in de brugklas de dupe geweest. Het feit dat ik een trui had die van 'cool cat' was maakte mij meteen de lul. ;)

Gelukkig zit ik inmiddels in een normalere klas, die me gewoon waardert hoe ík ben, en niet hoe mijn kleren zijn. Los daarvan heb ik nu wél meer merkkleding aan. Mij zie je vaak in een Overzeas broek met een (merkloos :P) band t-shirt. :angry:

System of a down
['lagere klasse'-mode]Ok van af nu ben jij cool! :) [/'lagere klasse'-mode]
Link to comment

Hier, platteland, is het dus vooral zuipen ^^. De frequentie is het hoogst op café, maar de kwantiteit is mogelijk nóg hoger op feestjes :angry: , waar zelfs het begrip 'je totaal te pletter zuipen' soms tekortschiet :) zálig

De mensen in mijn omgeving die blowen kan ik daarentegen op 1 hand tellen. Ik blow dus niet. Gewoon roken trouwens ook niet. Ik heb er geen nood aan, dus 'waarom zou ik' vraag ik me dan af.

Link to comment

Ik woon in drugstad nummer 1, een klein rustig stadje, met veel snuivende/slikkende/blowende "gabbers". Mijn broer is daar 1 van.

Zelf drink en rook ik alleen (nog) maar. Ik heb ongeveer 2 jaar geblowd. Ik heb er zeer veel lol mee gehad, maar het begon een beetje erg te worden vond ik. Ik heb nu sinds 16 oktober niet geblowd, maar daar is mijn drankgebruik wel van gestegen. :angry:

Ik denk toch dat er in mijn regio meer drank als drugs word gebruikt, aangezien het een klein, door boeren overspoeld stadje is. Ik kom oorspronkelijk uit Amsterdam, voor het geval dat jullie me nu voor boer aanzien. :D Als er hier gedronken word, word er ook veel gedronken.

Hertog Jan is hier het meest populaire bier, en naar mijn mening gevolgd door Dommelsch. Op mijn werk hebben ze Dommelsch en daar heb ik "leren" drinken, vandaar dat ik graag Dommelsch drink. :) Amstel is om je peuk in uit te drukken. Daarom verbazen Leander en ik ons er soms ook over hoe grote feestjes er gegeven worden als er weer eens iemand met een paar kratten Amstel uit de supermarkt komt. Brouwmeester (wat mijn vader drinkt) komt rechtstreeks uit het water dat naast mijn huis ligt, en dat is niet echt schoon water. Heineken vind ik niet lekker, maar dat vind ik ook niet vies. Pit bier is lekker goedkoop maar niet echt goed drinkbaar.

Gr.

Mr.Paplu

Link to comment

Gegroet.

Drank en drugs(geen alcohol in dit geval dus ;) ) behandel ik als twee hele verschillende dingen.

Drank

Mijn mening en omgang met drank lopen eigenlijk helemaal langs elkaar heen :) . Ik vind dat de alcohol grens naar 18 jaar verhoogd moet worden. Ik vind dat het minder 'gepromoot' moet worden en nog meer voorlichting en afrading over alcohol gebruik. Als je kijkt dat het aantal 12-15 jarige wat binnekomt met alcoholvergiftiging ieder jaar stijgt. Tegenwoordig ook die 14 jarige sletten met al hun 'lauwe' niet-Nederlandsche vrienden :angry: , die het helemaal stoer vinden om zich plat te zuipen. Waarna ze verkracht worden door 15 man :D . Tuurlijk, hun verdiende loon, 'De sterkste overwint' om het maar op z'n Darwinisme te zeggen. Maar om op die manier onze hele cultuur ten onder zien gaan. Nee dat wil ik zeker niet. Daarom moet er gewoon wat aan gedaan worden.

Tjah dat is mijn mening erover. Maar in de praktijk gaat het toch eigenlijk heel anders bij mij :P . Ik ga doordeweeks(Vrijdag niet meegeteld) 1 keer ofzo wat drinken. En dan begint het weekend. Vrijdagavond drink ik altijd wel wat. Wat bier en dingen die in de supermarkt te krijgen zijn(dus niet hele sterke drank). En als er leuke dingen te doen zijn op Zaterdag en Zondag dan drink ik daar ook wat bij :P .

Drugs

Hier sta ik helemaal negatief over. Ik pleit zelfs voor verbod op drugs. Ikzelf snap niet dat mensen drugs nodig hebben. Ja voor medicinale redenen. Maar daar gaat het nu even niet over. Maar het wordt tegenwoordig ook gedaan omdat het 'stoer' is(ook met alcohol; zie de '14 jarige sletjes' regel :D )Ik zie het ook als verziekking van je geest en lichaam, een zwakte(van de zovele) in deze maatschappij. Ikzelf heb wel collega's die wel eens wat gebruiken. Ik reken ze daar nooit persoonlijk op af. Maar ik sta gewoon fel tegenover drugs.

Ikzelf heb ook NOOIT drugs gebruikt. En ben het van plan ook nooit te doen. En iedereen die het mij aanbied krijgt een lange saaie preek over hoe slecht het wel niet is :D .

Houzee

Wolfsherz

Link to comment

Drank, tja wat zal ik zeggen...Ik woon in de achterhoek, 1+1=2, ja hier wordt tamelijk veel gezopen ja:P De beruchte tentfeesten met 20 euro entree en dan gratis bier zijn de ergste boosdoeners. Zelf hoor ik niet bij de extreme zuipjeugd. Af en toe een biertje is erg lekker, en op een feestje lekker zuipen is ook leuk, maar er zijn grenzen. Grolsch is het enige echt geaccepteerde bier in deze omgeving, en heineken is uit den boze :angry: Wat drugs betreft, daar doe ik helemaal niet aan. Ik ben het met Wolfsherz eens dat dat gewoon helemaal verboden moet worden.
Met logisch redeneren heb ik ontdekt dat de achterhoekse jeugd het meest drinkt van de wereld. De achterhoekse jeugd drinkt het meest van nederland, nederland met meest van europa, en europa het meest van de wereld, dus qua drankgebruik onder jongeren zijn wij (nouja de echte zuipjeugd) het ergst van de wereld! :) Toch wel erg eigenlijk...

Link to comment
Drugs

Hier sta ik helemaal negatief over. Ik pleit zelfs voor verbod op drugs. Ikzelf snap niet dat mensen drugs nodig hebben. Ja voor medicinale redenen. Maar daar gaat het nu even niet over. Maar het wordt tegenwoordig ook gedaan omdat het 'stoer' is(ook met alcohol; zie de '14 jarige sletjes' regel :angry: )Ik zie het ook als verziekking van je geest en lichaam, een zwakte(van de zovele) in deze maatschappij. Ikzelf heb wel collega's die wel eens wat gebruiken. Ik reken ze daar nooit persoonlijk op af. Maar ik sta gewoon fel tegenover drugs.

Ikzelf heb ook NOOIT drugs gebruikt. En ben het van plan ook nooit te doen. En iedereen die het mij aanbied krijgt een lange saaie preek over hoe slecht het wel niet is :) .

Houzee

Wolfsherz


En jij denkt dat wanneer je drugs verbied, het gebruik ervan zal afnemen? Door het te legaliseren valt er voor de criminelen minder te halen in die business. Kijk eens naar het beleid van de V.S. ze stoppen miljoenen in hun "War against drugs", en waartoe heeft dat geleid: een stijging van het drugsgebruik. Ik denk dat het verbieden van drugs alleen maar contraproductief werkt.
Link to comment
ik heb het idee dat het aan de (HARD!)rock & metal kant ook allemaal bier bier bier is hoor. Daar hoor ik namelijk bij. :P


Ik ook :) . Misschien ook beetje skate. En het is idd ook gewoon alleenmaar bier, geen rare drankjes maar gewoon: Bier. En over de joints, bij ons is het idd ook gewoon zelf draaien met wat je fijn/lekker vind :D .
En drugs, tja dat doen sommige mensen uit mijn vriendengroep wel, zelf niet echt. Ik doe wel soms wel dingen die op het randje zitten, dingen die je gewoon legaal kunt kopen, maar kunt 'misbruiken' als het ware.

Zoals in mijn Signature, Punk-Rock :angry: !
Link to comment

Ik kom ook uit een boeren omgeving, hier word nogal veel gezopen (vooral bier) Mijn favoriet: HERTOG JAN. Ik heb een paar vrienden die heel vaak blowen, ik zelf doe het maar 1 keer in de 2 maanden ofzo.

Verder denk ik dat jullie alle hiphop over 1 kam scheren. Ik luister zelf ook hiphop, maar dit is geen hiphop die gaat over over lekkere wijfen, geld, pistolen en bentley's (gezeik van 50cent, lange frans etc is ook urban niet hiphop). Ook luister ik rock zoals nirvana, radiohead, REM, rage against the machine, ook oldies en regea luister ik graag.

Link to comment

Tsjaa, drugs en drank.

Zelf drink ik niet vaak, wel gedaan, maargoed, dat was ook in de tijd dat ik rond drie uur naar beneden sloop en naar buiten ging naar mijn vrienden,, :D nu veranderd, ik drink niet meer vaak, maar áls het voorkomt(op feestjes, of gewoon, een avondje gebruiken om het maar zo te zeggen) dan is het ook een hoop, en eigenlijk alles, bier, whiskey, rum, als ik eenmaal wat op heb drink ik het écht allemaal ;) . Ik ben van mening dat het zolang het niet te vaak gebeurt wel te handhaven is. Het gevaar ligt hem er juist in dat mensen snel élke dag wel n vaatje of drie lusten :P .

Wat drugs betreft is mijn mening een beetje vreemd.. Ikzelf ben namelijk nogal van het dingen proberen. Ik ben ook van mening dat je bijna alles wel een keer geprobeerd moet hebben, dit eindigt bij mij bij de wat serieuzere dingen als XTC e.d. al was het alleen maar omdat ik een keer op een feestje n pil in mn drankje heb gehad als veertienjarige :) Wiet en hasj ben ik volledig voor, dit omdat het in mijn mening goed te doseren en te handhaven is, ik blowde de vorige zomervakantie toch wel zo ongeveer 1 keer per dag, en na de zomervakantie ben ik onmiddelijk gestopt. sindsdien blow ik alleen in de vakanties, met als uitzondering de laatste twee maanden omdat ik samen met een paar vrienden in de kerstvakantie een hele hoop wiet en hasj ga halen, en we bedachten dat het voor hun misschien niet heel prettig is om als eerste keer gelijk 200 wiet voor je te hebben liggen.

veel plezier met lezen, ik ga weer aan mijn repetitie week, hoop ik :angry: .

grtz

EDIT idd Prophet, maar de media zegt de laatste tijd maar al te graag dat het nederland is, het lijkt wel alsof heel nederland er trots op is.. :D .

Link to comment
De achterhoekse jeugd drinkt het meest van nederland, nederland met meest van europa, en europa het meest van de wereld, dus qua drankgebruik onder jongeren zijn wij (nouja de echte zuipjeugd) het ergst van de wereld! :angry: Toch wel erg eigenlijk...


Aantal liter bier per hoofd per jaar: Duitsland en Tsjechië om en bij de 150l, België om en bij de 110l en dan nog een paar landen. Nederland drinkt helemaal niet het meeste bier van europa. :) In aantal liter pure alcohol per hoofd per jaar wint Rusland met 14l iirc, dan kwam Duitsland met 10l. Niet te snel "logisch" redeneren. :D
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...