Jump to content
PyroForum.nl

Rookbom binnen


Tyneman

Recommended Posts

Beste heren.

Zoals beloofd het filmpje van mijn binnenhuis-rookbom(metje).

100g KNO3 - Suiker. De verhouding was 50 - 50. Poeders gemalen in mortier en daarna geramd. Stoppen van Al folie en een nozzle van ong. 1 cm.

Volgend jaar gaan we zeker groter! Wat wel opvalt is dat er nog weinig rook in de ruimte te zien is op het filmpje. Dit komt door de hitte van de rook. Deze zakt na een aantal minuten van afkoeling vanzelf naar beneden. Was genoeg voor een fikse mist mag ik zeggen.

Gr33tZ

SmokeBinnen2.wmv

Link to comment

Damn! Wat ben ik Fuuuuuucking jaloers op jou... Een rookbom binnen afsteken, onder het mom van een ontruimingsoefening. Groots, ik ga het ook eens proberen aan te kaarten bij de directie :) . Verder leuk rokertje. Wat zou het eigenlijk beter doen, een KAS of een KNO3?

Verder nog een vraagje, was het ingekocht als laboratorium kaliumnitraat of als mest?

Link to comment
Alleen waar zijn de vlammen die je altijd hebt bij KNO3 + Suiker?
Zoals je kan zien zit de roker in een brandveilige vuilnisbak. Met een laag zand op de bodem. Het is natuurlijk niet de bedoeling de vloer permanent te verkloten.

Maar deze roker geeft haast geen vlammen hoor.

Hier een filmpje van precies dezelfde, maar dan maar 20g. Afgestoken buiten in de tuin als testje. Bijna geen vlammen te zien.Smoke5.wmv

Gr33tZ
Link to comment
  • 2 years later...
×
×
  • Create New...