Jump to content
PyroForum.nl

Benzolift


Recommended Posts

Mijn eerste poging tot het fabriceren van Benzolift. Ziet er IMO wel aardig uit. Beetje grijzig mengsel. Nat was het helemaal zwart, maar met drogen ontstaan er witte KNO3 kristallen. Deze worden doorgekneed, maar in totaal word het als het droog is een grijsachtig mengsel.

Vanmiddag een nozzle-less pijltje ervan maken.

Op het filmpje zie je de gedroogde benzolift en een filmpje van 1g losse benzolift. Het nabrandende vlammetje is de katoenen draad van het lontje. Het poeder was in no-time weg.

Benzolift.wmv

Gr33tZ
Sorry!! Titel aangepast. T.

Link to comment

Ik heb de manier van Creagan gebruikt. http://www.creagan.net/fireworks/benzolift.html

Snel en simpel, zonder ballmill.

Wel heb ik in plaats van Salicylaat benzoaat gebruikt. Wel in dezelfde verhoudingen.

Er zijn nog meer manieren en composities voor Benzolift, maar ze komen alemaal hier op neer, met wat kleine variaties.

Gebruikte compositie was:


    Charcoal – 15 grams (Skylighter airfloat works fine)


        Potassium Nitrate – 75 grams


        Sulfur – 10 grams


        Sodium Salicylate – 70 grams ( you might try substituting potassium or sodium benzoate - but best results are with salicylate)

    1. Potassium Perchlorate – 160 grams


      Gr33tZ
Link to comment
  • 5 weeks later...

Ik zag ergens op internet dat het 70% whistle and 30% BP is, Nu zijn er blijkbaar meerdere compo's maar wat ze allemaal gemeen hebben is dat er zwavel (bp) en chloor ( whistle) inzit. Terwijl er juist altijd voor gewaarschuwd wordt om deze niet te mengen. Kan iemand me uitleggen hoe dat zit ? :)

Link to comment
×
×
  • Create New...