Jump to content
PyroForum.nl

Buskruit vuurpijlen maken Tutorial


yellowcard

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Ik zou "kattebak korrels gewoon erin rammen" even willen nuanceren tot: "goed fijngemalen kattebak korrels gewoon erin rammen".

De korrels dus even in de ballmill/coffeegrinder/vijzel/whatever. Dit mooie fijne poeder ga je er vervolgens hard in rammen/persen. Zonder water inderdaad, en als je poeder fijn genoeg was, en je hard genoeg geslagen/geperst hebt moet je erin kunnen boren zonder dat er ook maar iets afbrokkelt.

Mijn eerste keer met bentoniet verbaasde ik me er ook echt over dat het spul zo giga hard wordt met een paar stevige klappen.

Link to comment
  • 5 months later...
Ik zou "kattebak korrels gewoon erin rammen" even willen nuanceren tot: "goed fijngemalen kattebak korrels gewoon erin rammen".

De korrels dus even in de ballmill/coffeegrinder/vijzel/whatever. Dit mooie fijne poeder ga je er vervolgens hard in rammen/persen. Zonder water inderdaad, en als je poeder fijn genoeg was, en je hard genoeg geslagen/geperst hebt moet je erin kunnen boren zonder dat er ook maar iets afbrokkelt.

Mijn eerste keer met bentoniet verbaasde ik me er ook echt over dat het spul zo giga hard wordt met een paar stevige klappen.

Kan je er ook even met een hamer een paar keer flink op rammen?
SPELLING! T.
Link to comment

Hm ja ik ook.

Je neemt gewoon je buisje, doet er wat bentoniet of fijngemalen kattenbakkorrels in. Dan moet je een houten stok of iets dergelijks hebben die er precies in past, en niet te veel speling heeft. Even flink rammen met een hamer en je hebt een kei harde eindstop. Zorg dus wel dat je een stevige huls hebt die niet scheurt onder deze kracht.
Lijkt me toch niet al te moeilijk ? Succes.

Link to comment
  • 4 weeks later...
  • 3 years later...

Hee ,, je hebt er echt een heel mooie tut van gemaakt.. Ik heb aleen een vraag: wat zorgt ervoor dat de pijl de lucht in gaat want ik zag zo snel alleen maar staan dat je het kruit aan moet stampen maar dan werkt het toch ontploffend ?? Sorry voor mijn niet-professioneel taalgebruik.

Onder andere dat niet-professioneel taalgebruik levert je een warning op. (Prophet)

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...