Jump to content
PyroForum.nl

Overgaan / Slagen / Blijven zitten ?? (op school)


jurrrrr

Recommended Posts

  • Replies 158
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Wat gaan al die anders heeft aangekruist doen? Ik heb het gezegd, maar er hebben er 7 op anders gekruist. :shock: Hoe zit het met jullie? Nog meer mensen uit België misschien? Jullie mogen ook altijd zeggen hoe het bij jullie zit hoor. lol. :)

Link to comment
Wat jullie zeggen van dat 6x meetellen of 32x meetellen.. is dat niet gewoon omgerekend zoveel % van het totaal dat meetelt? Want bij ons gaat het volgens mij in de bovenbouw in %en.


Bij ons ook in %, hadden we laatst iets voor ANW, telde voor 60% als eindcijfer, ik had een 7,8 8).
Wij hebben 6 proefwerkweken per jaar. In die andere weken hebben we geen SO's of proefwerken, alleen maar PO's en handelingsdelen.

PS: de PO's zijn dan presentaties of werkstukken etc.
Link to comment
Mijn cijfers zijn best wel goed maar ik ben bang dat ik een paar handelingsdelen niet goed heb, en dan blijf zitten. :shock: Dat is echt ***** :evil:

Wat zijn handelingsdelen ??
Maar je hebt een heel jaar goede cijfers... dan blijf je toch niet zitten (neem ik aan)??
Link to comment

Ze letten natuurlijk ook op je gedrag en motivatie in de klas..
Als je maar 1 verliespunt hebt bijv. dan kan je blijven zitten omdat je niet goed hebt opgelt, hebt lopen kutten in de klas, slechte aanwezigheid, vertrouwen.. e.d.
Ze zijn dus lekker sneaky.. :)

Link to comment

Naar een school waar ze zo te werk gaan zou ik dus nooit gaan.
Zoiezo, dan waren ik en een paar anderen uit de klas allang blijven zitten omdat we vaak een beetje gaan klooien als we ons vervelen (ook regelmatig vlieftuiggevechtjes enzo :) ), maar onze punten zijn wel hoog genoeg (degene met de hoogste punten bij ons in de klas, die is het meest aant klooien, die gast staat voor zowat alles hoger dan een 9).

Link to comment

Handelingsdelen zijn opdrachten die je voldoende moet maken, als je er teveel onvoldoende hebt, blijf je zitten, en als je er een paar onvoldoende hebt zit je in de besprekingsmarge en bij ons kan je ze aan het eind van het jaar nog proberen voldoende te maken. Ik moet nog een frans handelingsdeel inhalen.

Link to comment

Wat zijn handelingsdelen ??
Maar je hebt een heel jaar goede cijfers... dan blijf je toch niet zitten (neem ik aan)??


Dus wel. Ik heb achten en negens en af en toe een verdwaalde zeven. Maar als je je toekomst dossier of van die bullshit niet af hebt blijf je keihard zitten. :evil: :evil: :evil:

Edit: Handelingsdelen zijn een soort opdrachten die je moet maken en die worden dan met V(oldoende) of O(nvoldoende) beoordeeld. Als je aan het eind van het jaar ook maar eentje onvoldoende hebt ga je niet over.
(Maar zover laat bijna niemand het komen)
Link to comment

Handelingsdelen mag je bij mij op school gewoon overnieuw maken als je ze onvoldoende hebt gemaakt. Als je ze gewoon maakt zoals het moet is die voldoende meestal wel snel gescoord hoor :? .
Maar je kan er inderdaad op blijven zitten.

Ik ben trouwens geslaagd voor het VWO met NT en NG (bio 1,2 erbij dus) en informatica.
Volgend jaar ga ik scheikunde studeren in Leiden.

Link to comment

Yay, ik ook! :P

Over naar VWO 4, met alleen maar voldoendes.
FF mijn cijfers posten hoor, ik ben er trots op. 8)

Ne - 7
Fa - 7
Du - 7
En - 7 (wowow, lekker constant bij de talen :))
La - 8 (tjah, ik had een 9.7 voor de laatste 6x tellende toets 8) )
Gs - 6
Ak - 6
Wi - 9 Uiteraard! :P
Na - 8 :? het was een 8.49, en die ene 100ste punt gunnen ze me niet..
Sk - 9 (Duh :wink: )
Ec - 6
Mu - 8 (Stijntje is muzikaal! 8) )
Lo - 7

Op naar N&T! :D

Gr.
Stijn

Link to comment

Ik ben genaaid door school :).


Ik had afgelopen half jaar Pfeiffer dus kon ik niet/nauwelijks leren,
ik heb Latijn en Grieks laten vallen. Nu zijn mijn cijfers goed genoeg
om over te gaan naar 3 atheneum maar er is heel weinig plek. Een
andere school stuurde mij een brief waaruit ik opleidde dat ik daarheen
kon, wat niet het geval was dus toen heb ik me verder nergens aangemeld.
Nu zitten alle atheneum klassen overal vol, officieel zou de school mij moeten
meehelpen met het vinden van een school die bij mijn niveau hoort
(atheneum) maar zij gaven mij een have/vwo advies, daardoor is
het al goed als ze een havo vinden waar ik terecht kan.

Mijn cijfers zijn op zich een overgang zonder twijfel maar de school
geeft mij een havo/vwo advies omdat ze me dan sneller kwijt zijn.

Althans zo komt het over :X.

Link to comment

Mesh, ze kunnen je niet dwingen lager te doen dan je wil/kunt. Spreek iets af dat je met je ouders erbij erover kan praten, want zoiets moet je niet zomaar over je kant laten gaan.

En 'alle klassen vol' is onzin, ik had dit jaar een klas van 30 leerlingen.
(En niet élke docent is blij dat hij/zij van ons af is. :wink: )

@ Chris, Succes! hoger dan een 5.4 moet wel lukken toch?

Link to comment

Ook ik ben over. Ik heb al die handelingsdelen afgerond en nu ben ik over met en 9,6 ( afgerond 10) op scheikunde 8)

Na - 8 het was een 8.49, en die ene 100ste punt gunnen ze me niet..


@Mr stijntje: Een vriend van mij kwam uit op een 9,495 op wiskunde, en dat was afgerond net geen 10, daar was tie niet zo blij mee.
Link to comment


ja ik denk het wel, ik ben niet erg goed in wiskunde. De proefwerken die ik krijg van wis. verschillen altijd heel veel van de stof uit het boek :?

Tja, je moet het kunnen toepassen he, mja, bij ons is meestal alleen de laatste opdracht heel anders.
Ik sta zelf ook wat minder voor wiskunde, een 7, het probleem is dat ik in de brugklas nooit leerde en 9s en 10en haalde, in de 2e daalde dat naar 8es en 7es zonder te leren, en dit jaar haalde ik vanalles rond de 7 met een beetje doornemen, het laagste was een 6,4 het hoogste een 9,4.
Maar ik moet toch aan gaan leren om te leren voor wiskunde.
En voor natuurkunde sta ik een 8, maar ik ben bang dat ik daar volgend jaar ook beter me best op moet gaan doen.
Link to comment

Dat heb ik nou ook met wiskunde, het wordt steeds moeilijker om geen flikker uit te voeren... :)
Ik zat in een klas met 31 leerlingen dit jaar, dit kwam omdat ik er nog bij kwam (Ik ben van het gymnasium naar het atheneum gegaan.., krijg je met die vijfen voor taal)

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...