Jump to content
PyroForum.nl

Magnesium


Duvel

Recommended Posts

  • Replies 288
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

stearine of parafine in wasbenzine oplossen (een paar %) en dat erdoor heen roeren, en dan een paar dagen laten drogen was het geloof ik.
Waarom zou dat een paar maanden moeten drogen? moet het hard worden of zoiets?
Het lijkt me dat je het zo helemaal lang aan veel zuurstof blootsteld.

Ik zou het overigens wel met wasbenzine doen aangezien het dan veel beter mengt/coat

Het voordeel van een wokpan is:

1 lekker groot= grote batch
2 lekker veel oppervlak= sneller droog
3 hoge randen= flink kunnen roeren
4 antie aanbak laag van teflon= inert

Edited by High Density
Link to comment

Srry, ik heb even mijn post aangepast, ik las op wiki dat lijnzaadolie nogal wat zuren bevat:

Lijnolie van een gewoon olievlasras heeft de volgende samenstelling:

Linoleenzuur >50%
Linolzuur 10-20%
Oliezuur 10-20%
Stearinezuur <10%
Palmitinezuur ongeveer 5%
Eicoseenzuur <1%
Erucazuur <1%

Hebben die nog enige invloed op magnesium?

Ik las dat magnesium niet stabiel was i.c.m. zuren of is dit maar miereneukerij?
Link to comment

Vergeet niet dat de vetten in lijnzaadolie tiglyceriden zijn, kortom alles is verersterd.
Ik wist niet dat vetten vrije vetzuren bevatten, ik dacht dat deze altijd veresterd zaten aan de glycerine? Als dat het geval is zullen de vetzuren helemaal niet als protonendonor kunnen functioneren. Ik denk dat bij het toevoegen van soda meer een soort van verzeping gaat plaats vinden, ik denk dat het totaal zinloos is.

Edited by pyrobass
Link to comment
Ik wist niet dat vetten vrije vetzuren bevatten, ik dacht dat deze altijd veresterd zaten aan de glycerine?


Dat is ook niet zo. Vetzuren zijn helemaal niet zuur, omdat alles veresterd is aan glycerol. De weergave in vetzuren is alleen maar om aan te geven wat ongeveer de samenstelling is van het mengsel, aangezien zoiets niet te scheiden is en dat ook niet nodig is. Een voorbeeld van een ester in lijnzaadolie is bijvoorbeeld glycerol-tri-linoleaat, maar ook andere esters met verschillende vetzuren, zoals glyceryl 1-linoleaat 2-stearaat 3-oleaat. Alle carbonzuurbindingen zijn al geneutraliseerd door de hydroxygroepen van glycerol. Basiskennis

Zoiets mengen met Na2CO3 oplossing geeft vrij glycerol en de natriumzouten van de betreffende vetzuren. Na een uurtje refluxen houd je dan alleen maar glycerine en zeep over. :P
Link to comment
Guest Mijndikkemoeder

FF offtopic , hoe wil je een batch van flake alu 325 mesh gaan doen in een wokpan terwijl dat spul stuift alsof je meal 500 uur heb gemilled , echt abnormaal en ik erger me er kapot aan. Maar wil het tog coaten . Btw als je er aceton doorheen gooit en dan is al je water tog ook met de dampen van de aceton weg ? Dat duurt een paar uur.
Alleen dan heb je geen coating laag maar daarna is gewoon kwestie van droog opslaan.

NEEN. Leander

Warning.

Edited by Leander
Link to comment

Hallo,
Ik heb thuis een paar meter magnesiumlint, maar ik wil hier graag een fijn poeder van maken. Ik zie het niet zo zitten om een paar uur te lopen schuren op dat lint, dus is het misschien mogelijk om magnesiumlint op te lossen in salpeterzuur, en dan via een redoxreactie weer een (fijne) neerslag van magnesium te krijgen?
:P

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...