Jump to content
PyroForum.nl

Filmpjes


domino

Recommended Posts

Damn... best schokkende video toch. Weet iedereen ook gelijk weer waarom de mods hier zo streng optreden tegen kewls met (soms) hun 'bommen'.

En ik denk dat het voor ons ook goed is om eens met de neus op de feiten gedrukt te worden, ik denk dat ik door zulke filmpjes toch ook beter op m'n hoede blijf en nadenk bij wat ik doe. (Alhoewel ik dat natuurlijk sowieso al doe :()

Edited by Sharkie
Link to comment

Ik zal de hele meute wel over me heen krijgen nu, als ik zeg dat me dit eigenlijk niks tot vrij weinig doet.

>>>Vader mode aan.<<<
Ik vind dit soort filmpjes dan ook meer geschikt voor groep 8 van de lagere school.
>>>Vader mode uit.<<<


De mensen die dit forum lezen hebben namelijk al een streepje voor op dit domme gedrag wat een ander ten toon spreid.
Strijker kruit in glazen en plastic potjes aansteken met een andere strijker hoe dom kun je zijn.
We proberen hier met z`n allen een zo veilig mogelijk sfeer te creëren door zo veel mogelijk te leren van het lezen van diverse topics,hoe om te gaan met vuurwerk.(wat wel en vooral NIET kan.)
De uitwerking van dit soort dom gecreëerde stukken vuurwerk door deze hersenloze figuren is dan ook wel te raden.

En tuurlijk ook al ben je nog zo voorzichtig,er ligt altijd een bepaald gevaar op de loer.
Ook dit hoort by de pyrotechniek,een stukje spanning.
Maar ik weet zeker dat als deze jongens hun huiswerk in het maken van hun devices hadden gedaan dat het anders was afgelopen met hun dan nu op het filmpje.
Vind het jammer dat het voor hun zo gelopen is,maar wie met vuur speelt.!!!!! Vul de rest zelf maar in.

Laten we hopen dat er minder gewonden vallen dit jaar door dit domme gedrag.
Wat ik persoonlijk heel belangrijk vind is. >>> Houd een ander goed in de gaten en weet wat er om je heen gebeurt.<<<

Edited by Lontje
Link to comment

Hmm ik vind het toch wel een leuk filmpje :P, misschien heb ik dan nu eindelijk mijn kinderlijke kant gevonden :(.

Met het verhaal over hun niet deugende device's geef ik je helemaal gelijk, je hoeft niks er over op te zoeken want iedereen kan bedenken dat het fout gaat bij device's met glas metaal enzovoort.

Ik denk dat de meeste ongelukken door omstanders om je heen gebeuren, Deze mensen zijn ook niet echt bekend met het omgaan van vuurwerk denk ik :(.

Link to comment
http://player.omroep.nl/?aflID=8538653
Denk dat deze wel gepast is nu dat het bijna oud en nieuw is.

Het zou zo moeten zijn dat je verplicht bent deze docu te zien voor je je hier kan aanmelden imo, scheelt al een hoop gezever.

Ja, ik vind het ook wel weer eens goed om de gevolgen te zien, vooral omdat je alertheid met de jaren kan slijten.

So true...


Lontje, ik snap jou redenering, ben er ook wel voor een deel mee akkoord. Echter zie ik hier toch ook figuren langskomen met ideeën die dan niet zo hopeloos zijn als die jij aanhaalt, maar zich er toch ook niet ver van af bevinden. Ik heb al veel dingen gelezen hier die veel slechter hadden kunnen aflopen. Zo iemand zou evengoed in die docu te zien kunnen zijn, ook al had hij 'zijn huiswerk' gemaakt. In zo'n geval wordt die persoon dan over dezelfde kam geschoren als de rest.
Misschien is zo'n docu op dit forum inderdaad niet van toepassing. Wat beter zou zijn is een docu waarin ze slachtoffers laten zien die serieus en fatsoenlijk met pyro bezig waren, of toch in ieder geval beter dan deze mensen. Zo zijn er imo toch ook al genoeg ongevallen de revue gepasseerd, al zijn ze misschien niet even gemakkelijk te vinden.
Link to comment
Echter zie ik hier toch ook figuren langskomen met ideeën die dan niet zo hopeloos zijn als die jij aanhaalt, maar zich er toch ook niet ver van af bevinden.

Nee klopt maar dan zijn er altijd nog gelukkig mensen die dit hopelijk bijtijds kunnen ondervangen,niemand weet alles natuurlijk.

Wat beter zou zijn is een docu waarin ze slachtoffers laten zien die serieus en fatsoenlijk met pyro bezig waren, of toch in ieder geval beter dan deze mensen.

Nou als het niet hoeft liever niet. :( Er is al ellende genoeg in de wereld.

Deze hobby is nu eenmaal niet gemakkelijk,maar wel verschrikkelijk leuk om uit te oefenen.
En hoe meer je weet over bepaalde zaken hoe minder risico.
En ook dan nog, houd je risico`s over.
Met een beetje gezond verstand kom je een heel eind. :(
Link to comment

Je word zeker flink met je neus op de feiten gedrukt.
Voel ik me toch ook wel een gigantische idioot met mijn stalen pijpbommetje van enkele jaren geleden.
Er zat dan wel een flink lang lont aan, maar dat is uiteraard geen excuus.

Bij mij in het dorp zijn er aardig wat jongens met dit soort bommetjes bezig zijn,
een wonder dat er tot op heden nog geen ongelukken mee gebeurd zijn.


Zo'n hobby is natuurlijk niet zonder risicos, zelfs als men er juist mee omgaat.

Edit:
Net gezien dat het dus bijna allemaal glazen flesjes zijn met een strijkerkop als onsteking..
Dat is zo ongeveer de meest gevaarlijke combinatie mogelijk.

Edited by VanHout
Link to comment

Ik heb zo'n idee dat een aantal dingen dat die doet toch wel wat properder kan. Of dat er iig een betere manier is om dat te doen.
Je mag het trouwens wel hebben, elke (andere) dag kilo's flash staan screenen. :(

Chemical Pyro, lijkt me logisch, ik ga er vanuit dat je nog nooit zulke grote hoeveelheden hebt zitten mengen? :(

@sharkie, hij zegt inderdaad ook dat hij als oxidator KClO4 gebruikt.

Link to comment

Blijft leuk hoe ze het vuurwerk "high explosive" noemen en dat ze ervoor moeten zorgen dat het niet detoneert door een vonkje of er tegen aan te slaan...

het ENIGE explosieve materiaal dat kan detoneren uit zichzelf dat gebruikt word in vuurwerk is volgens mij kaliumdinitrofenol (exotische KNO3 whistle) en nitrocellulose (binder).

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...