Jump to content
PyroForum.nl

CITO


Recommended Posts

Ey luitjes...ik vind hier net m'n CITO-toets uitslag papier terug. Ik dacht wat zouden jullie allemaal hebben gehaald op de (domme) test.

Mijn score was 526 :oops: :)

En wat doe ik nu, VWO :D

Dus wat hebben jullie allemaal op die test gehaald?

Voor de belgische members die niet weten wat het is. Het is een test waar op wordt/werd genavigeerd naar welk vervolgonderwijs je het best kan gaan.

Link to comment

Op hoeveel gaat die score ofzo? Wat is het maximum dat je kan behalen? In welk jaar krijg je het, m.a.w. is het bepalend voor wat je gaat doen in het middelbaar of hoger onderwijs?

Ik weet het, veel vragen, maar ik ben belg en best wel eens benieuwd naar hoe het daar bij jullie allemaal werkt. :)

Link to comment

Maximale score: 550. Laagste onderwijs vmbo: meestal 520. laagste score:500

Over fouten e.d heb ik nooit veel mee gekregen.

is het bepalend voor wat je gaat doen in het middelbaar of hoger onderwijs?


Ja

De test wordt afgenomen in het laatste jaar van het basisonderijs. Sommige scholen zijn er van afgestapt om dat het niet goed werkt en/of overbodig was.
Link to comment
Hoe kan bv Bunhead dan een aantal fouten hebben en toch de maximale score (550) hebben gehaald? :/

@ Bunhead: Nu heb ik weer je onnodige post verwijderd, je herhaald exact hetzelfde wat nitro al heeft gezegd. Heb je de regels al wel eens doorgenomen?

Tsjah, dat is een raar verhaal. Maar het komt er op neer dat het niveaubepaling is, en geen toetscijfer. Waarom het 500-550 is ipv 0-100 begrijp ik ook niet.

Bunhead kan het zelfde hebben getypt toen ik ook het bericht typte.
Link to comment

Waar hoort het aantal punten te staan dan?
ik heb hier nl. alleen een briefje met "Leerlingprofiel".
met een grafiek met punten (max. 11) van verschillende onderdelen (woordenschat, zinsbouw, enz.)

(edit: geen idee trouwens of 't wel een cito was... Er staat eduForce op 't blaadje.)

Link to comment

teeeeering, CITO.
Dat is voor mij bijna 20 jaar geleden man. Toen was heel die CITO ook nog niet belangrijk. Who cares wat ik ervoor had. Ik ging met een dik VWO advies naar de middelbare school. Toen bleek hoe ongelofelijk lui ik was. En heb ik dus mn MAVO diploma gehaald.
Who cares, als je maar een mooi / leuk leven hebt.
K'heb er nog geen seconde spijt van gehad.

Gr33tZ

Link to comment
Ik had 548..
Doe nu VWO, volgend jaar profiel NT met If.

Maar zelfs met Cito 520 kun je VWO doen soms. (ik ken er een paar)

Informatica :S
Daar leer je bijna niks heb ikgehoord, tenminste als je al delphi php en mysql kent...
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...