Jump to content
PyroForum.nl

Stars


Moloch

Recommended Posts

@ 2 posts hierboven: wie niet waagt blijft maagd, dus je zou wat dingen kunnen proberen en mischien helpt het.
en het eeste wat ik dacht was wat is het verschil met mijn stars (die wel hard zijn) en de zijne; de binder dus.

Edited by 00h
Link to comment
  • Replies 507
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Het zijn ook allemaal aanelkaar geplakte cores volgens mij, ik zou eerst van maizena dextrine maken, en dan door je sas heen doen, en niet door je water + alcohol, dat word 1 grote plakzooi.
Ik heb het ook wel eens met maltodextrine geprobeert, maar lukte bij mij ook niet echt goed.

Link to comment
Het zijn ook allemaal aanelkaar geplakte cores volgens mij, ik zou eerst van maizena dextrine maken, en dan door je sas heen doen, en niet door je water + alcohol, dat word 1 grote plakzooi.
Ik heb het ook wel eens met maltodextrine geprobeert, maar lukte bij mij ook niet echt goed.


Dank voor de tips! Het bleek inderdaad toch een kwestie van 'oefening baart kunst' en de juiste kom vinden. Dat grapje met een beetje dextrine in je solvent oplossen heb ik eens ergens op dit forum gelezen (Miech?) het is echt maar heel weinig. Toch kan ik me indenken dat dit wel werkt. En met dit hete weer droogde het toch wel. Gelukkig geen last van nog vochtige kernen door uitgeharde buitenkant.

@ Weirdo: Nee, echt maar 1 core, ik zag ze werkelijk zo vreemd groeien. Ach, groter brandoppervlak zullen we maar zeggen, ze doen het nog best eigenlijk.

Mijn sleutel was om in het begin de kleine stars steeds uit de kom te halen, ergens anders vochtig te maken en even laten intrekken. Daarna terug in de kom met een zeefje de compositie toe te voegen.

Zonder jullie was het noooooit gelukt <slijm slijm> :P:
Link to comment
  • 4 weeks later...

Ik heb een 2 weken geleden ook heel wat problemen gehad met men eerste TT steren.
Ik had eerst alles in de vijzel gedaan en de dextrine apart opgelost in 75/25 water/methanol maar dat krijg je achteraf bijna niet degelijk gemengt met de rest.
Toch ben in na een goed uur kneden met men handen beginnen te persen.
Dit heb ik dan gedaan met een injectiespuitje maar na 2 weken is de buitenkant steenhard en de binnenkant nog altijd een beetje vochtig.

Hebben jullie mischien tips om dit vlotter te laten verlopen want ik was voor een 50tal sterren te persen meteen een halve dag bezig.

Link to comment

Starplate kopen :P

Je kunt ook gewoon een gat boren van 8 of 10 mm in een stuk aluminium/hardplastic of wat je ook maar voorhanden hebt, desnoods in een houten plank. Hoogte iets van 1 - 2 cm.
Pak een zogenaamde piano bout en zaag daar het schroefdraad vanaf en je hebt een mini starplate met 1 gat.

Ook tigertail moet je zeer fijn zien te krijgen, 4 uur in de ball mill. Bij voorkeur een hardere houtsoort.
Houtskool uit de supermarkt/bouwmarkt is in de regel prima. Mocht je de "zachte" soort vinden is dat meer geschikt voor regulair (snel) BP, de hardere brokken zijn prima voor TT.

Niet meer met een spuitje werken, is toch hopeloos. En gebruik alleen water.

Link to comment


Onderste bout, zijn wel bij bouwmarkt te krijgen. Gewoon het schroefdraad eraf zagen. In principe heb je dan een mooie rammer.

Uiteraard moet je een gat helemaal door de plank boren, hardhout is het beste als je geen AL of hard pvc hebt.

Je kan ook het boortje omdraaien en die als rammer gebruiken, gewoon een paar tikken met een blok hout. Je hoeft helemaal niet zo hard te persen/rammen. Als je denkt dat je hard genoeg gemept hebt druk je hem er gewoon uit.

Zorg dat je sas vochtig/kruimelig is. Even door een keukenzeef duwen , dan kan je het geboorde gaatje ook makelijk vullen. Edited by Piet
Link to comment

Het plastic is een overschot dat gebruikt werd om een rolluikkast af te werken tijdens renovatiewerken.
Dit heb ik netjes afgezaagd met een ijzerzaag en op mekaar gevezen omdat het anders maar 1cm dik was.
Hierna heb ik de randen wat rond afgevijld zodat het wat comfortabeler werkt.

De betonbout ziet er zo uit:


Het omhulsel doe ik weg en ik zaag de schroefdraad ervan af het voordeel van die bouten is dat ze een speciale coating hebben zodat het niet gaat roesten en dat het niet aangetast wordt door het cement.
Het nadeel van de bouten is dat ze meer dan 2€ het stuk kosten maar ik had er maar 1 nodig en ik had er toevallig nog wat liggen.

Daarna heb ik 7,5mm gaatjes geboord. Ik gebruikte ook een centerpons om ervoor te zorgen dat ik perfect boorde zonder dat de boor kon beginnen schuiven.

Ik ga binnenkort (wss morgenvroeg) op dezelfde manier nog een starplate maken voor 12mm stars ik zal er dan tussendoor wat fotos van maken en proberen er een tutorial op de wiki van te zetten :P

Edited by Dark_Hero
Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...