Jump to content
PyroForum.nl

Mijn Kogelmolen


yellowcard

Recommended Posts

Beste mensen :D ,

Sinds ik mijn chemicalien heb heb ik mijn kogelmolen weer opnieuw opgebout en een beetje verandert. Hij is gemaakt van Knex, het ziet er niet uit, maar oh mensen wat werkt hij goed :D ! Motor is een boormachine, een oude maar deer degelijke.
Hij staat in een kast in mijn kamer, dus achter een dikke houten deur wat een stuk veilger is, maar ook minder geluid.

Hier een paar foto's:
De snelheids-vermindering:


De Motor:


De trommel en de wielen waar hij om draait:


Filmpje van 1 van mijn 2 trommels in actie. Dit is de wat grotere die ik gebruik voor KNO3-suiker mengsels meestal. Ik heb ook nog een kleine, deze ik voor thermiet. Hier volgen ook nog filmjes van.
Film:
http://rapidshare.de/files/18220253/MOV02319.MPG.html

Binnekort dus nog foto's en filmpjes van mijn thermiet trommel.
Wat vinden we er van ? Ik weet het het niet ziet er niet uit met knex maar het werk perfect :( !

Edit: hier het filmpjes van de Thermiet trommel. Het is echt een klein trommeltje, er zal sambel in :wink: .
http://rapidshare.de/files/18224288/HPIM0063.mpg.html

Groetjes, yellow :wink:

Link to comment

Ziet er leuk uit Yellow!
bij mij werkte K'nex niet, maar mijn bus is ook te zwaar..

ik ben vandaag begonnen aan mijn ballmill, mooi van stevig hout..
ik heb al een roller, en de andere kant is voorlopig nog gewoon 3 wieltjes, zal alvast een foto'tje uploaden

en dan heb ik 2 motors die ik kan gebruiken, ik probeer eerst een kleine (van een pompje) op 12 volt, als die het niet houdt probeer ik eerst wat vertragingen, en anders zit er niets anders op dan een zware 220 volts centrifugemotor er op te zetten..

Link to comment

Ik moet zeggen dat het een imposante constructie is :D vooral omdat ie grotendeels van KNEX is.

De kogelmolen die ik had was van Technisch lego, en werkte niet goed genoeg om een grote pot die voor de helft gevuld was met media goed te spinnen. Daarom aan het kijken voor een "echte" , maar zo te zien werkt die van jou goed genoeg..

Link to comment
×
×
  • Create New...