Jump to content
PyroForum.nl

O&N 2012/2013

Kauyon

Recommended Posts

Posted (edited)

Ook hier iedereen de beste wensen.

Ik dacht wel leuk om een topic te hebben voor alle filmpjes.

Edited by Kauyon
Posted

Mooie shell!!

Hoeveel inch was tie, 4"?
Je kwam na het ontsteken toch redelijk vlot terug rennen :)
Was de rising tail een C-compo met Ti-sponge? En welke mesh size?

Ps. Ik zal ff op mijn video materiaal moet wachten, maar wordt zeker ook gepost!

Posted

Ha was dat maar zo :P, was een maat van me die ook wel eens mee helpt met bouwen.

Het was een 5 inch met een3 inch petal.

De tail was inderdaad C-8 met 12 mesh Ti-sponge.

• 2 weeks later...
Posted

Thanks!

75-15-10 berken meal, flink snel spul (zal nog even een filmpje uploaden) Ik voeg geen minerale olie o.i.d. toe aan de mix, als ik ze droog ram wordt de meal enorm hard, en chipt ook niet snel.

core van 50 mm, spindle verloopt van 7 naar ongeveer 1,5 mm.

Ik gebruik nu 18 gram meal per pijl, veel meer heeft geen toegevoegde waarde.

De pijltjes op de video zijn gemaakt van mijn eerste batch MP, de batch die ik nu heb is een stuk sneller.

Ik maak ze nozzleless vanwege het gemak, geen gerotzooi met bentoniet.

Ook zijn ze een stuk moeilijker te CATO'en, ik heb er nu rond de 12 afgeschoten, ze gingen allemaal netjes omhoog.

Ik moet nog even testen hoe veel ze kunnen liften, zwaarste tot nu toe is 160 gram totaal.

(100 gram stok, 40 gram motor, 20 gram payload)

Posted
core van 50 mm, spindle verloopt van 7 naar ongeveer 1,5 mm.

50 mm zal niet de ID zijn :blink: Ik neem aan dat de ID dan +/- 14mm is?

Een core van 50mm lijkt mij erg kort, wellicht als je deze langer maakt hebben ze nog meer kracht.

Waarom is jouw keuze voor berken gevallen?

Zelf maak ik altijd nozzled, neemt iets meer tijd in beslag om ze niet te laten cato'en maar qua hoogte haal je hier meer uit.

Leuk om te zien dat iemand die rond dezelfde tijd is begonnen met deze hobby ook leuke pijltjes fabriceerd.

Keep up the good work :D

Posted
50 mm zal niet de ID zijn :blink: Ik neem aan dat de ID dan +/- 14mm is?

Dat zou wel erg veel meal kosten :D

Bijna, de de ID is 15 mm.

Een core van 50mm lijkt mij erg kort, wellicht als je deze langer maakt hebben ze nog meer kracht.

Er zit nu al een behoorlijke kracht achter, maar ik wil inderdaad nog een langere spindel hebben (+/- 80 mm)

Berken leek me wel geschikt, vrij licht en veel energie bij verbranding. Vandaar dat ik ook een flinke stapel in het houthok heb liggen..

De meal die ik er mee maak is iig. erg snel, dus ben er aardig tevreden mee :P

Deze pijltjes waren meer bedoeld als test voor de delay e.d, vandaar dat ze ook niet erg spectaculair zijn. Ik ga binnenkort eventjes wat headers proberen met TT, heb daar net 100 gram pumped stars van gemaakt die het wel aardig doen.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Topics

• Hey Boem, Goed weer wat van je te lezen. Wat ik nog doe zie je hierboven. Maar het stelt weinig meer voor. Achja, binnenkort mag er helemaal niks meer. We gaan het wel meemaken. Blijf rustig je ding doen, een leuke fontijn zonder strafblad is veel beter dan een dikke shell met.
    • Wat Tyneman zegt: zo klein mogelijk maken met een hamer. Ik zou een hand-moker-tje gebruiken vanwege het gewicht en het relatieve grote slagoppervlak. Daarna door de zeef, z.n. nogmaals 'hameren', weer door de zeef, en dat herhalen zo vaak als nodig, voor je eigen gevoel. Dan drogen, dan in de ballmill. Het zal overbodig zijn te zeggen dat je het spul niet binnenshuis in een oven wil drogen die je ook voor maaltijdbereiding gebruikt, hoewel dat een persoonlijke keuze kan zijn. Ik denk dat (als het probleem niet al is opgelost) wanneer het spul mechanisch tot (zo klein mogelijke) 'deeltjes' is gereduceerd, een dag in de brandende zon, komend voorjaar, uitgespreid in een dunne laag, het nu en dan omscheppend, voldoende is alvorens het de mill in gaat. Het is overigens niet zo dat barium nitraat erg hygroscopisch is (waarmee ik niet zeg dat het niet vochtig kan zijn, wanneer niet goed opgeslagen). De hoofdreden dat het spul 'klontert' is door agglomeratie. Het spul zakt onder zijn eigen gewicht in elkaar. Om een analogie te gebruiken: doe je ogen dicht, ga terug naar je kindertijd en voel het 'zachte zand' van het strand onder je voeten. Graaf je kuil: de dichtheid van het zand wordt 20-30cm dieper al snel groter; uiteindelijk wordt 'zacht zand' (zand)steen. Het feit dat de ball mill 'kleine harde balletjes' produceert kan ook te maken hebben met hoe die geladen is (zowel met de hoeveelheid media, als de hoeveelheid 'spul', als de mill-tijd, als de rotatiesnelheid). Een goed functioneerde ball mill zou geen probleem moeten hebben deze 'kleine harde balletjes' weer tot stof te reduceren.
    • Ehm, ... de beste wensen, alsnog, mede liefhebbers (in deze bizarre tijden)! Lang geleden dat ik hier geweest ben. Ben hier eigenlijk al met al niet lang geweest, destijds; ik kwam te laat, met alle restricties m.b.t. chemicaliën die toen al hun intrede hadden gedaan. Ben (een beetje) met de hobby opgehouden. Het een 'misdadiger' zijn gaf me (uiteindelijk) alleen maar stress, wat niet de bedoeling kan zijn van een hobby. Opgehouden trouwens in die zin dat ik niets meer 'in de lucht' doe, of dingen die geluid maken: geen vuurpijlen met header, geen 2 en 3" ball shells, geen mines meer; 'knallers' om de knallers heb ik nooit gemaakt, hebben/hadden niet mijn interesse. Geen zin meer om als een dief in de nacht naar het natte bos te gaan. Heb 'alles' de deur uit gedaan; alles in die zin de dingen die je niet in bezit mag hebben, ik slaap er beter om. Heb nog wel KNO3 en S bewaard en wat metaal 'poeder' om een paar keer per jaar een fontein en sterretjes te kunnen maken; houtskool komt uit de houtkachel, zolang je die 'in dit land' nog mag gebruiken, maar dat terzijde. Blablabla. Voor wie dit leest, en nog wat 'erover' wil babbelen: wat doe jij nog?
    • Duvel! Goed te zien dat je nog leeft man!
  • Who's Online (See full list)

• There are no registered users currently online
  • Create New...