Jump to content
PyroForum.nl

O&N 2012/2013


Kauyon

Recommended Posts

Mooie shell!!

Hoeveel inch was tie, 4"?
Je kwam na het ontsteken toch redelijk vlot terug rennen :)
Was de rising tail een C-compo met Ti-sponge? En welke mesh size?

Ps. Ik zal ff op mijn video materiaal moet wachten, maar wordt zeker ook gepost!

Link to comment
  • 2 weeks later...

Thanks!

75-15-10 berken meal, flink snel spul (zal nog even een filmpje uploaden) Ik voeg geen minerale olie o.i.d. toe aan de mix, als ik ze droog ram wordt de meal enorm hard, en chipt ook niet snel.

core van 50 mm, spindle verloopt van 7 naar ongeveer 1,5 mm.

Ik gebruik nu 18 gram meal per pijl, veel meer heeft geen toegevoegde waarde.

De pijltjes op de video zijn gemaakt van mijn eerste batch MP, de batch die ik nu heb is een stuk sneller.

Ik maak ze nozzleless vanwege het gemak, geen gerotzooi met bentoniet.

Ook zijn ze een stuk moeilijker te CATO'en, ik heb er nu rond de 12 afgeschoten, ze gingen allemaal netjes omhoog.

Ik moet nog even testen hoe veel ze kunnen liften, zwaarste tot nu toe is 160 gram totaal.

(100 gram stok, 40 gram motor, 20 gram payload)

Link to comment
core van 50 mm, spindle verloopt van 7 naar ongeveer 1,5 mm.

50 mm zal niet de ID zijn :blink: Ik neem aan dat de ID dan +/- 14mm is?

Een core van 50mm lijkt mij erg kort, wellicht als je deze langer maakt hebben ze nog meer kracht.

Waarom is jouw keuze voor berken gevallen?

Zelf maak ik altijd nozzled, neemt iets meer tijd in beslag om ze niet te laten cato'en maar qua hoogte haal je hier meer uit.

Leuk om te zien dat iemand die rond dezelfde tijd is begonnen met deze hobby ook leuke pijltjes fabriceerd.

Keep up the good work :D

Link to comment
50 mm zal niet de ID zijn :blink: Ik neem aan dat de ID dan +/- 14mm is?

Dat zou wel erg veel meal kosten :D

Bijna, de de ID is 15 mm.

Een core van 50mm lijkt mij erg kort, wellicht als je deze langer maakt hebben ze nog meer kracht.

Er zit nu al een behoorlijke kracht achter, maar ik wil inderdaad nog een langere spindel hebben (+/- 80 mm)

Berken leek me wel geschikt, vrij licht en veel energie bij verbranding. Vandaar dat ik ook een flinke stapel in het houthok heb liggen..

De meal die ik er mee maak is iig. erg snel, dus ben er aardig tevreden mee :P

Deze pijltjes waren meer bedoeld als test voor de delay e.d, vandaar dat ze ook niet erg spectaculair zijn. Ik ga binnenkort eventjes wat headers proberen met TT, heb daar net 100 gram pumped stars van gemaakt die het wel aardig doen.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...