Jump to content
PyroForum.nl

Aluminiumpoeder


Recommended Posts

  • Replies 214
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dankje Pyromaniak,

Iemand misschien een precieze verklaring waarom het met melkpoeder wel wou branden? Is dit hetzelfde verhaal als met zwavel (ontbrandingstemperatuur wordt lager = snellere ontbranding) of is er een andere reactie? Ik voegde het melkpoeder het toe met het idee dat het melkpoeder hier een extra brandstof is waardoor het misschien sneller zal ontbranden.

Edited by Makaveli
Link to comment

Het lijkt mij in ieder geval wel goedkoop, ik betaal er tenminste meer voor :blush: .

verder kon ik nog het volgende vinden:

---- Particle size 20-50 micron. het lijkt me wel goed voor flash maar german dark is beter want die is 3-4 micron,
succes ermee,

Hans,

Link to comment

Ik heb bij bovenstaande 3 posts de namen van de verschillende soorten aluminium poeders vervangen door ----.
Reden:

7. Het is niet toegestaan om concrete winkels, website's en personen voor het verkrijgen van chemicaliën middels dit forum bekend te maken. Ook geen specifieke prijzen, productnummers, plaatsen etc. die het zoeken via bijv. google vereenvoudigen. Vragen waar (bepaalde) chemicaliën verkrijgbaar zijn is eveneens niet toegestaan.

Gelieve hier in het vervolg meer aandacht aan te besteden!
Link to comment
  • 3 weeks later...

Het project "aluminium poeder maken" heb ik maar weer eens nieuw leven ingeblazen. Het walsen van aluminium poeder met behulp van stalen kogels ,daarop is het hele idee gebaseerd. En het werkt ! Vooral als het om de kwaliteit gaat .
Voor zover ik weet heeft nog niemand deze methode ooit toegepast (wereldwijd), dus nadere informatie hierover is negens te vinden.


Alvast een fototje van de onderste schijf met daarop folie + stalen kogels + terpentine

Link to comment

:blush: Volgens mij heeft dit perspectief,alleen snap ik het idee hierachter nog niet helemaal.
Draait de onderste plaat scheef-onder een hoek zodat de kogels over het alupoeder gaan rollen.
Of heb je bovenop nog een schijf die de andere richting opdraait die je kunt aanspannen tegen de kogels,zodat je het wals effect krijgt.

Misschien zou je met een schuine rubberen strip je media weer naar het binnenste gedeelte van je as kunnen schuiven.

Vind het een razend leuk idee trouwens,ben benieuwd hoe het verder gaat.

Ohw zie nu net dat dit 2 topics gaat beslaan srry.

Edited by Lontje
Link to comment
  • 2 weeks later...

Ik zal het idee nog wat verduidelijken met foto .

Alle schijven liggen gewoon horizontaal in ieder geval, en de schijf waar de kogels op liggen draait niet.
Het principe is inderdaad min of meer het zelfd eals het walsen voor de productie van aluminiumfolie , waarbij
de folie steeds dunner word. Verschil is dat ik he tmet kogels doe en niet met een wals . De folie wordt steeds dunner
en valt op den duur vanzelf uit elkaar in poeder. Kogels geven maar een heel klein raakvlak , maar wel met grote druk.
Naar mate de folie fijner wordt gaat de bovenste schijf steeds soepeler draaien.

Edited by Atmosphere1
Link to comment
als je weet dat Al niet zo duur is
Ja hallo :blush: Dat is nu toch juist helemaal de fun! Volgens mij maakt Atmosphere1 ook zijn eigen KClO3/4 en als je dan dus ook zelf je supergoede Al poeder weet te fabrieken, da's toch prachtig om vanuit nix uiteindelijk hele goede flash te kunnen maken?
en een toestel bouwen altijd risico's inhoudt maargoed.
Hier ben ik wel benieuwd: Welke risico's?
Link to comment

Je kan natuurlijk perongeluk zo'n halter op je tenen laten vallen :blush:
Nee sorry, ik denk dat je de kosten bedoeld? Het principe dat je vanuit spullen die altijd beschikbaar zullen blijven een krachtige flash kan maken stelt mij gerust. Zelfs als de sukkels die het in nederland en europa het voor het zeggen hebben er in slagen om alle chemicalien te bannen zijn er voor ons nog mogelijkheden :blush:
[/offtopic]

Edited by explomaan
Link to comment

Goed gezien ! De grondstoffenleverancier voor flashpowder is de Albert Heijn op de hoek !
Daar komt nog bij dat ik vooral niet te veel op voorraad wil hebben en gek genoeg ben om zelf poeders te gaan maken.

En het apparaat kan ook zorgen voor Mg poeder , Zn poeder , Mg/Al poeder in verschillende fijnheden.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...