Jump to content
PyroForum.nl

"Gewonden door explosief aan flitspaal"


Charcoal

Recommended Posts

Gewonden door explosief aan flitspaal
In Voorschoten zijn drie gewonden gevallen bij de ontploffing van een explosief. Twee van hen zijn zwaargewond.

Het explosief zat vast aan een flitspaal en was net verwijderd door de Explosieven Opruimingsdienst.

Volgens ooggetuigen had een medewerker van de EOD zijn beschermende pak al uitgetrokken, toen het explosief onverwachts ontplofte. De twee zwaargewonden zijn naar een ziekenhuis in Leiden gebracht.

Zelfgemaakte bom
Een technisch rechercheur van de politie raakte bij de explosie lichtgewond. Volgens de politie gaat het om een zelfgemaakte bom, die was vastgemaakt aan een flitspaal in de bebouwde kom.

De politie werd vannacht gealarmeerd door een voorbijganger die iets raars had zien hangen.

http://nos.nl/artikel/306431-gewonden-door...-flitspaal.html


Pfff gaat lekker met die beunhazen hier tegenwoordig! :)
Link to comment
Ze zeiden op de radio dat het om een ijzeren staaf ging.. Weer een of andere K3wL dus..
Eerst even nadenken voordat je iets post hoor... wat is dit nu voor 'n zin. Als het iets geweldig HE achtig's zou zijn is het dan niet K3wL?
Is niet echt persoonlijk Carcoal maar de tokkies hebben HE ontdekt. Vaarwel HE hobbie. Het was al beladen maar nu zijn we wel klaar zo langzamerhand.

Die gast in Zeeland hadden ze ook zo te pakken (al was dat geen tokkie). Zou nu ook zomaar eens het geval kunnen zijn. Laten we het hopen (mocht iemand zich afvragen waarom ik dat hoop PM me maar voor het antwoord). Edited by pdfbq
Link to comment
Eerst even nadenken voordat je iets post hoor... wat is dit nu voor 'n zin. Als het iets geweldig HE achtig's zou zijn is het dan niet K3wL?
Is niet echt persoonlijk Carcoal maar de tokkies hebben HE ontdekt. Vaarwel HE hobbie. Het was al beladen maar nu zijn we wel klaar zo langzamerhand.

Die gast in Zeeland hadden ze ook zo te pakken (al was dat geen tokkie). Zou nu ook zomaar eens het geval kunnen zijn. Laten we het hopen (mocht iemand zich afvragen waarom ik dat hoop PM me maar voor het antwoord).


Alles in een ijzeren pijp in een woonwijk noem ik k3wl
Link to comment

Ik denk dat pdfbq niet bedoelt dat het niet k3wl zou zijn moest het een geweldig mooi/professioneel/... device zijn. Ik denk dat het doel hier meer bepaald of het k3wl is of niet en aangezien hier de bedoeling vernieling e.d. is, is dit een enorm trieste en k3wle actie wat voor device het ook moge zijn geweest.

Link to comment
Ik denk dat pdfbq niet bedoelt dat het niet k3wl zou zijn moest het een geweldig mooi/professioneel/... device zijn. Ik denk dat het doel hier meer bepaald of het k3wl is of niet en aangezien hier de bedoeling vernieling e.d. is, is dit een enorm trieste en k3wle actie wat voor device het ook moge zijn geweest.


Nu ik het nalees snap ik wat je bedoeld, mijn excuses pdfbq!
Link to comment
Shit das niet fraai allemaal.

Vond ze niet erg Pro bezig met blote handen en "hete" lampen. :)

Hoop dat ze er verder goed van af zijn gekomen.
Zal ook zeker niet het laatste incident zijn.


Inderdaad, helemaal vlak voor de explosie, hete bouwlamp dr boven op, geen bescherming..

De EODer die zwaargewond is moet in ieder geval een paar vingers missen! :huh:

Ook vermoeden ze dat de dader heeft staan kijken vanaf een nabijgelegen benzine station..

Neem aan dat hier ook cameras hangen, dus zal het niet lang moeten duren voor hij gepakt word!
Link to comment

Als je het filmpje bekijkt zie je ze die bom ook met 'blote handen' van die paal afhalen.
Denk dat enkel de primary afgeggaan is dus dat ze m al een soort uit elkaar hadden.

Ik zelf vind dat oordelen over andermans werk vaak zo goedkoop. Ga er maar eens aanstaan, zo'n onbekend mongolen ding van een paal halen en open maken. Reden dat ze m niet gelijk van de paal afgeblazen hebben is 99% zeker om meer bewijs te vinden / hebben. Ze spelen dus, en dat weten ze, met hun vinges handen leven om idioten van de straat te halen. Respect is meer op zijn plaats vind ik.

Link to comment
Leiden - Dug-out ontploft op speelveldje
Leiden, 24-10-2011 •

Een bakstenen dug-out op een speelveldje aan de Boshuizerlaan is zondagavond 23 oktober, even voor 22.00 uur, ontploft.

De explosie gaf een harde knal die in de wijde omgeving te horen was. Door de kracht van de klap gingen meerdere autoalarmen af. Bakstenen kwamen door de explosie op enkele meters van de dug-out terecht. Forensische rechercheurs hebben grondig onderzoek gedaan naar sporen die door de explosie zijn achtergelaten.
De politie onderzoekt of de explosie verband houdt met de explosie die zondagmorgen 23 oktober in Voorschoten op de Voorschoterweg plaatsvond. Vooralsnog zijn er geen aanwijzingen dat er een direct verband is.

De laatste tijd zijn er meerdere hardere knallen gehoord in de omgeving van Voorschoten en Leiden Zuid. Teamchef John Nieumeijer: “Vanwege deze knallen hebben we extra gesurveilleerd. Dit heeft helaas niet geleid tot aanhoudingen. Ik wil benadrukken dat inwoners van Voorschoten verdachte situaties kunnen en moeten melden via 112. Dan kunnen we als politie direct in actie komen en daders aanhouden.”


Pfff gaat lekker daar! :) Edited by Charcoal
Link to comment
Het alfabet bestaat uit 26 letters.


Ik zie geen verband?

Wel las ik net een nieuwsbericht waaruit ik toch wel een beetje kan opmaken dat het in het geval van de flitspaal om een HE ging:
De drie explosievenopruimers die zondag gewond raakten toen een explosief in Voorschoten ontplofte, droegen op het moment van de ontploffing geen beschermende pakken meer. Dat heeft een woordvoerster van het ministerie van Defensie dinsdag bevestigd.
Ze benadrukt dat de drie volgens de voorschriften hebben gehandeld. Het explosief is onschadelijk gemaakt, waarna de situatie als veilig werd beoordeeld. Op dat moment mogen volgens die voorschriften de pakken uit.
Door een nog onduidelijke oorzaak explodeerde daarna een gedeelte van de hoofdlading.
De politie heeft inmiddels 10 bruikbare tips binnen over de flitspaalbom. Meer tips blijven welkom. Ook burgemeester Jeroen Staatsen van Voorschoten roept ''met klem'' iedereen op die iets heeft gezien naar de politie te gaan. ''Dit is van groot belang voor het onderzoek dat het Openbaar Ministerie is gestart'', laat hij op de gemeentesite weten.

Een medewerker van de Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) raakte zwaargewond toen het explosief bij de ontmanteling onverwacht ontplofte. Het gaat om een 44-jarige sergeant-majoor van de landmacht. Door de ontploffing moet hij zijn rechterhand missen. De man is geopereerd en buiten levensgevaar.
De explosievenopruimer is dinsdag naar een ziekenhuis bij hem in de buurt gebracht. Daar zal hij nog enige tijd moeten blijven. Een andere EOD’er, een 41-jarige sergeant-majoor van de luchtmacht, raakte lichtgewond.
Volgens de politie was het explosief zelfgemaakt. Uitgebreid forensisch onderzoek naar sporen en gebruikte spullen moet duidelijkheid geven. De politie wil verder niets zeggen over het explosief.
Link to comment

@Victor

Het alfabet bestaat uit 26 letters.


Vind je het ook erg,dat ik deze post van je, met Argus-ogen lees.
Alleen al met betrekking tot het misschien eventueel kunnen leveren van bepaalde goederen.?


Je bent hier vrij nieuw en ik behoorlijk achterdochtig. :) No hart feelings.
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...