Jump to content
PyroForum.nl

Nieuw Forum Beleid


Tyneman

Recommended Posts

Edit door Gamekeeper

Beste {member_name},

De afgelopen tijd is de trend ontstaan zo veel mogelijk berichten in een klein aantal topics te plaatsen. Het resultaat hiervan is dat deze topics extreem groot zijn (5 tot 600+ berichten) en er in de desbetreffende secties weinig nieuwe topics geopend worden.

Vanaf heden is er nieuw forum beleid met betrekking tot het openen van nieuwe topics. Ieder nieuw onderwerp/project/resultaat dient in een aparte topic geplaatst te worden. Topics die te groot worden zullen worden gesloten. De Moderators zullen mild zijn met betrekking tot het 'onnodig' openen van topics.

Na enige tijd zal het beleid geëvalueerd worden.

Zie ook https://pyroforum.nl/index.php?showforum=23 onderaan (topics 2009/2010), voor ieder project/resultaat/etc. een aparte topic...

Groeten Gamekeeper.


------------------------------------------

Heren,

Waarschijnlijk heeft u allen gemerkt dat het "Wat ga je vandaag doen" topic is gesloten.
De reden hiervoor is dat, zelfs na herhaaldelijk aandringen, mensen het niet voor elkaar krijgen om on-topic te blijven.
Er staat in de topictitel duidelijk dat het om zaken die niet in een pyro-gerelateerd topic kunnen gaat.
Als er dan pagina's vol komen met hoe men een shell bouwt, deze afschiet en er filmpjes van plaatsen dan kan dat misschien best in een eigen topic. Of een apart topic als men een meeting houdt.

Wat we nu hebben is een "Pleur-alles-maar-lekker-neer-en-verder-schijt-eraan" topic.
Wat inhoud dat wij (mods) straks weer klachten krijgen over dat er niets te vinden is op het forum en dat het zo'n zooitje is.
Aangezien wij niet jullie moeder zijn (Je weet wel, die lieve vrouw die je alles 100x vriendelijk vraagt en daarna de troep achter je reet opruimt. ;) ) hebben wij geen zin om continu mensen vriendelijk te vragen zich aan de regels te houden en de posts te verplaatsen van mensen die te lui zijn het juiste topic op te zoeken.

Vandaar dat het topic dus gesloten is.

Wel zijn we zo welwillend een nieuw topic in deze geest te openen, doch op voorwaarden.
Het zal dan zo zijn dat IEDERE post welke in een pyro-topic had gekund beloont word met een week ban. Ongeacht het huidige warningsniveau van de poster. Na 10 foute posts sluiten wij het topic direct en onherroepelijk.

In bijgaande poll kunt u allen aangeven hier wel of geen prijs op te stellen.
Link to comment

Lijkt me dan wel een strak plan om een dergelijk topic voor pyro-gerelateerde onderwerpen in de vuurwerk sectie te plakken.
Pyro is immers de reden dat we op dit forum zitten.

Persoonlijk vind ik het erg makkelijk om een topic te hebben waarin iedereen neerkwakt waar hij mee bezig is, hoe het vordert, en een eventueel resultaat.
Dit heeft natuurlijk wel als gevolg dat alles doorelkaar komt te staan, dus misschien een dergelijk topic in de vuurwerk subforums?

Link to comment

Zulk topic is inderdaad gemakkelijk omdat je alles dan maar in 1 topic kan posten. Het nut van een forum waar informatie toch een beetje gecatalogiseerd wordt, valt dan echter helemaal weg. Zo krijg je gewoonweg één actief topic waar alles in staat en voor de rest veel inactieve topics. In dat topic staat alle informatie nog eens door elkaar dus als informatiebron heeft het ook weinig nut.

Mij lijkt het dus niet nuttig om zulk een topic te creëren. Wat misschien wel een mogelijkheid is voor leden om hun huidige projecten neer te schrijven, is een blog-implementatie, maar ik heb geen idee in hoeverre dat mogelijk is. Waarom is het trouwens niet gewoon mogelijk om alle informatie per onderwerp in het juiste subgedeelte van het forum dan wel het juiste topic te plaatsen? Zo is het toch altijd al gedaan? Zijn we ineens te lui om wat zoekwerk te verrichten of om verschillende posts te maken?

Pyro is inderdaad de reden waarvoor we op dit forum zitten, maar er is toch ook een reden dat dit een forum is en geen dump.

Link to comment

Misschien helpt het als we een max aantal posts per "ding wat je doet" afspreken en dat er daarna een apart topic wordt geopend.
Op deze manier blijft het wat-ga-jij-doen topic vol korte dingetjes en blijft e.e.a wat overzichtelijker.
Ook word er niet voor elke poep en scheet een nieuw topic aangemaakt, want dat lijkt me ook de overzichtelijkheid niet echt ten goede komen.

Just my 2 Eurocent.

Link to comment

Ik ben van mening dat filmpjes van shells e.d. gewoon in een filmpjes topic moeten
En als je een post plaatst bijvoobeeld:
Ik ga vandaag bezig met een shell maar ik kom daar en daar nog niet uit. Dan moet je die vraag ook in ''het korte vragen topic'' of een ander gerelateerd topic stellen. Dit voorkomt ook dat er mensen in ''het wat ga jij doen vandaag topic'' gaan antwoorden. Ik ben wel voor een nieuw ''wat ga jij doen vandaag topic'' als er maar goed mee omgegaan word. Het is namelijk toch altijd leuk om te lezen.
Mark
PS kan er iemand antwoorden op mijn vraag in het fish fuse topic al twee dagen geleden gesteld.

Edited by mark...
Link to comment
Misschien helpt het als we een max aantal posts per "ding wat je doet" afspreken en dat er daarna een apart topic wordt geopend.

En wie gaat dat weeral mogen controleren. ;) Sta nu niet echt te popelen om bij elk nieuw onderwerp de posts te gaan tellen en het lijkt mij dat er dan snel tegen die regel gezondigd zal worden.

Ook word er niet voor elke poep en scheet een nieuw topic aangemaakt, want dat lijkt me ook de overzichtelijkheid niet echt ten goede komen.

Het is ook niet nodig om voor elke nieuwe pijl/shell/andere creatie een nieuw topic aan te maken, maar je kan wel shells in een shell-topic plaatsen en pijlen in een overeenkomstige pijlen topic, enz. Zo heb je niet 1 gigantische onoverzichtelijke dump en ook niet 100den kleine topics.

Zoals T al aanhaalt kan je als je een meeting hebt gehad, het resultaat in 1 topic zetten. Als je dan gaat crosslinken (bij de voorbereidingen een link naar het meeting topic en bij het meeting topic een link naar de voorbereidingen), wordt het helemaal fantastisch. Maar dat hoeft zelfs niet eens, zo lang alles in de juiste topics staat is er slechts minimaal zoekwerk nodig in tegenstelling tot wanneer je alles dumpt in 1 topic.

Ik snap niet wat het probleem is van een beetje gericht te posten. Zo is het toch altijd al gedaan? Het is alleen een beetje verandert sinds mensen het "wat ga je doen topic" als een chat/dump ruimte begonnen te gebruiken.
Link to comment

Op zich ben ik het er wel mee eens dat er weer gepost word in de desbetreffende rubrieken voor het device wat word getest of gezien wil worden.
Maar vind het ook reuze makkelijk om even snel wat te laten zien of hoe iets is getest.
Als je voor dit "gerommel zeg maar"steeds een aparte topic moet openen word het volgens mij helemaal een chaos.
Alle topics welke op het ogenblik bijdragen tot een hoe maak ik iets,zijn denk ik allemaal best aardig.
En ook makkelijk terug te vinden.
Wat er in het wat ga jij vandaag doen topic is gepost draagt naar mijn mening nu niet echt bij aan de verduidelijking van hoe iets te maken of in elkaar te zetten.

Blijf ik even bij mijn eigen post`s in deze topic.

Hoeveel waarde word er gehecht aan het wel of niet spiken van een shell. Ik zou het bij God niet weten.
Ongetwijfeld zal een enkeling er wel baat bij hebben maar meer voor de reguliere bezoeker die dit forum dagelijks bezoekt en de stand van zaken bij kan houden.
Is dit wel degelijk interessant,je kan zo mooi zien wie wat doet en waar men mee bezig is. (Das toch ook lol.)

Nou ja hoe het ook zal gaan ik vind het prima,het blijft een leuk forum.
Dan maar ff wat meer zoeken. ;)

Link to comment

Ik zag het wat ga jij doen idd als een zeer levend topic/chat.
Kijk elke dag een aantal maal of er nog actie is.

Je kan je ook voorstellen om telkens de vorige maand te deleten.
Vind je dat je post blijvende inhoud heeft. Dan pas in een afzonderlijk topic posten.
Hiermee kan je lekker laten zien wat je aan het rommelen bent. Volgende maand is het weg!

Tyneman schreef:

De reden hiervoor is dat, zelfs na herhaaldelijk aandringen, mensen het niet voor elkaar krijgen om on-topic te blijven.
Er staat in de topictitel duidelijk dat het om zaken die niet in een pyro-gerelateerd topic kunnen gaat.


Tyneman ik heb tot begin april terug gekeken maar ik kan geen enkele vorm van aandringen van welke moderator ook vinden.
Ik denk dat deze opmerking dan ook niet helemaal op zijn plaats is. Overigens kan ik natuurlijk best volgen wat er wordt bedoeld en ga daar ook in mee.
Ik ben van mening dat een wat ga jij doen topic zoals die er was, een topic is waar je voor een tijdspanne van een maand terug kan zien waar wij mee
bezig zijn. Voor mensen die over een half jaar of later kijken is dat helemaal niet interessant. Ga je inhoudelijk posten zoals BMWM3 laat zien(overigens perfecte bijna tuts),
dan is op een gegeven moment in een gepast topic posten beter. Vaak escaleren post door reactie op reactie. Maar dat maakt het forum voor de vaste bezoekers ook aantrekkelijk.

Al met al zou ik pleiten voor: verwijder alle posts telkens aan het einde van de maand van een maand terug en laat het bijna bij het oude met in ogenschouw nemende wat ik in de vorige alinea schreef.
Dit sluit ook aan bij het gene de doelstelling van Sharkie is geweest en bevestigd in de post hieronder. Edited by Rocketier
Link to comment

Kan me er opzich wel in vinden, maar ik heb dat topic destijds juist aangemaakt om te zorgen dat mensen die hun posts nergens kwijt konden niet allemaal nieuw topic zouden aanmaken, maar het in dat topic zouden plaatsen. Te veel topics was namelijk ook te rommelig (wat ook zo is). En als we het nu weer omdraaien schommelt het beleid wel steeds heen en weer, dus een soortgelijk topic waarin je kan vertellen wat je de dag van plan bent of wat dan ook lijkt mij een goed idee, maar uitgebreide verslagen en tuts met foto's en vragen moeten gewoon in de daarvoor bestemde (nieuwe) topics geplaatst worden.

Dus dingen als
"zo net wakker over een uur wordt het al donker jammer want ik had nog even willen waterfietsen of vissen. Morgen shells in elkaar zetten en vrijdag afschieten, iemand zin om mee te gaan?". ..........
Moeten in het daarvoor bestemde topic

En Posts met echt inhoud in het subforum pyrotechniek.
Als we met elkaar daar op letten moet dat toch te doen zijn.
Maar ik ben er ook wel voor om iets te veranderen dus.

Link to comment

Ik was al lang blij dat er überhaupt weer eens iets nuttigs gepost werd op dit forum, who gives a fuck about dingen niet terug kunnen vinden?? Die nieuwe kewls zoeken toch nooit ;) ! En de rest van de members weet ondertussen ook wel hoe de zoek functie werkt hier :P.

Het is precies zoals Rocketier aangaf, voor de 'vaste kern' maakte dit topic het een stuk interessanter om dit forum wat vaker te bezoeken en er je pict's in te droppen. Er zijn inmiddels zoveel topics met bullshit van noobs erin dat ik echt niet meer ga zoeken waar wat gepost wordt. Ik vond het wel mooi zo; je kon precies de progressie van verschillende mensen volgen, die daar vervolgens ook nog eens anderen in betrokken (en die daardoor ook filmpjes/pict's gingen posten).

Link to comment
En wie gaat dat weeral mogen controleren. ;) Sta nu niet echt te popelen om bij elk nieuw onderwerp de posts te gaan tellen en het lijkt mij dat er dan snel tegen die regel gezondigd zal worden.

Ik bedoelde dit meer als een onderlinge afspraak waar iedereen zich dan netjes aan houd om jullie geen onnodig werk te geven.

Verder vind ik dit een vergelijkbaar iets als het kort vragen topic, wanneer daar iets te ver uitloopt kan er toch ook gewoon in een ander topic verdergeproken worden? Waarom dan niet in dit geval? Ik persoonlijk vind het ook leuk om te zien waar iedereen mee bezig is want dit motiveert je om nieuwe dingen te proberen en samen te werken.
Link to comment
verwijder alle posts telkens aan het einde van de maand van een maand terug en laat het bijna bij het oude

Dus dan ga je er eigenlijk een chat van maken? Iedereen post van alles gedurende een maand in dat topic, op het einde van de maand wordt alles verwijderd en degene die erbij waren zijn blij en voor de rest zijn er drie posts bijgekomen op het forum. Allemaal leuk en wel, maar dan is een forum nergens voor nodig, dat kan je evengoed via de tig chatprogramma's doen die er zijn.
Ik was al lang blij dat er überhaupt weer eens iets nuttigs gepost werd op dit forum, who gives a fuck about dingen niet terug kunnen vinden?? Die nieuwe kewls zoeken toch nooit

Ook niet een klein beetje egoïstisch zeker? Denk maar eens hoe het was geweest als iedereen zo dacht en forums zoals deze niet eens bestonden... Of ben je van mening dat je hier nooit iets geleerd hebt, maar enkel hebt bijgedragen? ;)
Ik bedoelde dit meer als een onderlinge afspraak waar iedereen zich dan netjes aan houd om jullie geen onnodig werk te geven.

Allemaal goed en wel bedoeld maar je hebt zelf toch ook door dat dit niet zal werken. Waarom gebeurde het überhaupt nu dan niet? Alsof je nu ineens gaat zeggen: "Neen, deze post heeft inhoud genoeg en moet hier niet geplaatst worden." Aangezien grosso modo twee derde van de posts in dat topic gemakshalve daar geplaatst zijn moet je jezelf geen illusie wijsmaken dat dat nu niet zal gebeuren. En op een soort compensatie gedrag om om de 5 goede posts eentje in het juiste topic te plaatsen, zitten we ook niet te wachten natuurlijk.
Vaak escaleren post door reactie op reactie. Maar dat maakt het forum voor de vaste bezoekers ook aantrekkelijk.

En wat zou er minder aantrekkelijk aan zijn moest dit telkens al in het correcte topic gebeuren in plaats van in één centraal topic?
Ga je inhoudelijk posten zoals BMWM3 laat zien(overigens perfecte bijna tuts), dan is op een gegeven moment in een gepast topic posten beter.

En dan stel ik mij dezelfde vraag als eerder. Hoe vaak gaat dat gebeuren denk je? Waarom zou je nu ineens wel al die moeite opbrengen, terwijl het daarvoor blijkbaar onmogelijk was. En indien men met die instelling begint, hoe lang gaat het duren vooraleer iedereen weer in de oude gewoonte valt en alles in hetzelfde topic plaatst denk je?

Toch wel verbazingwekkend hoe afschuwelijk een dergelijk beleid wordt gevonden terwijl er voor dat bepaalde topic geen enkele opmerking over was. Dit is pas verandert toen het duidelijk werd dat het NOG gemakkelijker kon en je niet eens het juiste topic moest zoeken. Dat van "zien welke progressie iemand maakt" en zien "waarmee iemand bezig is" kan ik best begrijpen, maar dat kan toch ook telkens in het desbetreffende topic zoals het altijd al gebeurde?
Link to comment
Ook niet een klein beetje egoïstisch zeker? Denk maar eens hoe het was geweest als iedereen zo dacht en forums zoals deze niet eens bestonden... Of ben je van mening dat je hier nooit iets geleerd hebt, maar enkel hebt bijgedragen? ;)


Het verschil tussen toen en nu was dat je eerst 2 jaar de tijd nam om het forum te lezen(en je info opzocht) alvorens je ook maar je mond durfde open te trekken, nu komen de grootste chappie's ineens aankakken. Nou sorry, maar daarvoor doe ik geen moeite.
Ook toen stond er heel veel info verspreid over meerdere topics en moest je gewoon via 'zoeken' alles terug vinden, ook al stond het wel 'gerangschikt' in diverse topics. Echter werd er in die periode ook nog redelijk wat film materiaal en foto's op het forum geplaatst, waardoor het nuttig was om die in de nieuwe topics te knallen. Nu poste er helemaal niemand meer iets, vandaar dat ik het liever zie zoals het was met dat topic.. Dan wordt er iig nog wat gepost :P.

Het is gewoon vaak hetzelfde hier, je post iets.. Mensen zijn er enthousiast over en er komt een heel verhaal omheen, wat vervolgens afgekapt wordt door de mods omdat we 'offtopic' gaan met de mededeling 'ga in dat topic verder'.. Wat daarna nooit meer gebeurd omdat iedereen zo iets heeft van, fuck it.

Prima dat de regels goed toe worden gepast, maar sommige zou ik liever wat soepeler zien. Het is veel handiger om een lang verhaal te hebben met allerlei testjes erin van mensen dan dat je alles terug moet gaan zoeken verspreid over diverse topics.
Link to comment

Ik heb bij Prophet als alternatief het woord blog gezien en dat was ook al bij mij opgekomen.
Zag op een ander formum (ben nu even vergete welk) dat daar gewoon een extra sectie was aangemaakt met de naam blog.
Ieder z'n eigen topic en lekker neerschrijven wat ie aan het doen is. Kun je ook gewoon op reageren dan.

Ik vond de hey wat ga ja vandaag doen topic ook leuk, anders is het hier maar een dooie boel, maar begrijp het probleem van de mods ook wel.

Edited by pdfbq
Link to comment

;)

Zo ik het nu lees heb ik het gevoel er een beetje bij dat dit forum alleen als vraagbaak moet worden gebruikt en dat je de interactie tussen de mensen die regelmatig dingen willen posten een beetje de kans ontneemt dit te doen. (wow wat een zin. :P )
Aangezien er eigenlijk een stuk of tien regelmatige posters te zien zijn en de rest lezers lijkt het me ook niet onverstandig om deze topic er gewoon in te houden en te legen na een maand of twee.
De meeste mods zijn hier om de twee of drie dagen wel te vinden en kunnen dan misschien in overleg gaan kijken of er bruikbare informatie tussen zit om toe te voegen aan de desbetreffende sectie,voor de opbouw van het forum.

Prophet schreef. Over het inhoudelijk posten

En dan stel ik mij dezelfde vraag als eerder. Hoe vaak gaat dat gebeuren denk je? Waarom zou je nu ineens wel al die moeite opbrengen, terwijl het daarvoor blijkbaar onmogelijk was.


Niks is onmogelijk.
De mensen die in het wat ga jij vandaag doen topic dingen posten zijn namelijk al een stuk verder dan personen die er net in stappen.
Mensen die weten wat ze doen en hoe ze het doen,ik weet ook zeker dat wanneer er iets nieuws te vertellen valt door iets wat ze handig en nuttig vinden voor een ander ze dit ook heus wel gaan posten door middel van een tutorial of iets dergelijks.
Pyroforum is een mooi naslagwerk, maar niet de enigste bron waar dingen worden opgezocht of uitgeplozen.

Prophet schreef.
Het is alleen een beetje verandert sinds mensen het "wat ga je doen topic" als een chat/dump ruimte begonnen te gebruiken.


Dat is nu het mooie van een gedeelde hobby met toegewijde mensen die allemaal eenzelfde doel hebben.
Namelijk genieten van een ander zijn creaties.
En het krijgen van vriendschappen via dit forum. (Wat wil je dan nog meer, lijkt me bijna het hoogst haalbare van een forum. :P) Edited by Lontje
Link to comment

We zijn inderdaad ietwat afgedwaald in het 'Wat ga je vandaag doen' topic.
Maar ik blijf het principe wel ondersteunen, het is lekker om een actief topic te hebben (want wees eerlijk, dit is eigenlijk het enige topic dat dagelijks replies krijgt) waar men vanalles en nogwat in post.

Complete tuts en updates over bouwprojecten is overdreven, maar daar is het topic ook langzaam in gerold.
Wat begon met 'ik ga vandaag meal maken' is doorgevloeit in foto tuts van pijlen persen en shells bouwen.

Opzich niet erg natuurlijk, maar alles komt wel doorelkaar te staan.
Ik (als noob) ben talloze keren interessante replies en korte beschrijvingen tegenkomen, en had daarna moeite ze weer terug te vinden.

Het lijkt me wel handig dat deze projecten in aparte topics komen te staan, in de juiste secties. Hier kan het resultaat (filmpje ofzo) ook in gepost worden.

Als men dan de link naar het betreffende topic in 'Wat ga je vandaag doen' topic post, inclusief een korte beschrijving, blijft het mooi overzichtelijk en houdt men toch een actief topic.

Link to comment

Zoals via PM reeds door Gamekeeper is meegedeeld, willen we het resultaat van de 'nieuwe' aanpak ter zijner tijd graag evalueren. Vanaf 15 juli (1 maand na ingang van het nieuwe beleid) zal hier in de sectie Forumzaken een topic voor worden geopend. Ik hoop dat we met z'n allen het geduld kunnen opbrengen het beleid een maandje te proberen.

Aansluitend zou ik een ieder willen oproepen verdere discussie -in welk topic dan ook- omtrent dit onderwerp tot 15 juli even te laten rusten.

Alvast bedankt! ;)

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...