Jump to content
PyroForum.nl

The Lowlands Pyro Convention


danny db

Recommended Posts

Dit mag inderdaad wel een jaarlijkse traditie worden!


"Ja zenne, ik was er bij, toen op die allereerste internationale meeting. Het was de zomer van 2010 denk ik. Daar stonden we dan met een 5-tal rond een klein tafeltje in de garage van EC met enkele onafgewerkte 3, 4 en 5inchjes. Da was nog is nen tijd se, voor den eerste keer me zoveel over de hobby praten, samen dingen maken en afschieten!"

...Zou ik later tegen mijn kleinkinderen kunnen zeggen als we er in slagen om de reeds ingezette traditie in leven te houden! Ik heb het dan ook maar ineens een naam gegeven, dat geeft het dan net iets meer momentum!

Dit topic is geopend, na heel kort overleg met Prophet, om de bal aan het rollen te brengen en af te tasten of er animo en gastheren zijn.

Gentleman make my day.
Link to comment

Ik zou dit eigk ook wel eens willen mee maken als het kan? Ik heb nog nooit iemand ontmoet die fanatieker is met vuurwerk dan ik :P (hoewel ik de laatste tijd erg passief ben)

Als het maar niet al te snel al is want ik wacht nog op een rocket tool van mijn broer (hij schiet maar niet op!) zonder dat ding ga ik geen pijlen bouwen :)

Als het van mijn ouwe lui mag dan wil ik wel mee. Maar de meeting is toch pas in de lente of zomer?

Link to comment

Mooi animo genoeg, als het zo door gaat moeten we naamkaartjes en inkombandjes voorzien!

Natuurlijk is een gastheer zoeken en een plek die een klein beetje vuurwerk kan hebben ook nog wel een uitdaging, per ongeluk iemand met 100 hectare en lekker pro-vuurwerk buren/ ouders? Als er geen plek genoeg zou zijn moeten we natuurlijk wel selecteren.

Edited by danny db
Link to comment

Mogelijke gastheren mogen me een PM gooien :)! Als er iets concreet naar voor komt dan trekken we de schermen op (weg uit de publieke sfeer hier) en praten we met een select gezelschap verder over de modaliteiten.

Het lijkt me een goed idee dat de organisatie door niemand en iedereen gebeurd. Dus ik (of een andere kandidaat?) duw(t) het even in de goede richting uit en daarna neemt iedereen en niemand over, als je snapt wat ik bedoel.

Opmerkingen over dit systeem hieronder!

Ps, Laten we ook even aan internet privacy denken. Wie is er hier op de hoogte van stealth-technologie?

Edited by danny db
Link to comment

Ik denk dat geëncrypteerde emailservice zoals hushmail een redelijk user friendly systeem is. Als iedereen die mee wil doen zich hier aanmeld kun je vrij eenvoudig versleutelde berichten doorsturen. Kijk maar eens of het je wat lijkt. Er bestaat wel zwaardere software op de markt, maar hier moet je vaak werken met softwarepakketten die je op je PC moet installeren.

Voorwaarde is wel dat deze veiligheid alleen gewaarborgd blijft als alle communicatie alleen -en dan ook echt alleen- via encryped berichten plaatsvind. Het is duidelijk dat gewone email, PM's, SMS'jes etc allemaal onderschept kan worden. Maar als de politie je echt wil vinden kunnen ze bij je provider zonder rechterlijk bevel je gegevens opvragen. Op dit punt is het spreekwoordelijke hek van de dam. Met alleen google of desnoods wat extra opvragen bij instanties zijn adres, telefoonnummer(s) en bankgegevens van de betreffende IP adressen vrij makkelijk te achterhalen. Je locatie achterhalen door tracken van je mobiele telefoon kan zelfs een gewone ziel. Willen ze je vinden dan kan het dus altijd.

Waterdicht werken is gewoon lastig. We hoeven het ze niet makkelijker te maken dan het al is, maar begrijp dat als je eenmaal begint met encryptie je met heel veel dingen rekening moet gaan houden om lekken te voorkomen. Hoewel je dus nooit absolute 'veiligheid' kunt garanderen hebben wij qua datum, tijd en locatie wel 'the element of surprise'. Als meerdere data en locaties door deelnemers als optie worden vrijgehouden en de exacte eindbeslissing een of twee dagen van tevoren worden meegedeeld via versleutelde communicatie, denk ik niet dat ons ambtelijk apparaat nog wat kan uitrichten.

Link to comment

Persoonlijk vind ik dat allemaal wat overdreven. Praktisch is het ook niet echt als je slechts 2 dagen op voorhand weet waar het te doen is aangezien de aanwezigheid bij velen zal afhangen van de locatie. Gewoon een afgesloten sectie in het forum lijkt me wel voldoende. Degene die het niet vertrouwen melden zichzelf gewoon niet aan dan? Ik denk niet dat de bijeenkomst van 10 pyro's een prioriteit is voor justitie.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...