Jump to content
PyroForum.nl

Het 'Wat-ga-jij-vandaag-doen-topic'


Sharkie

Recommended Posts

Vandaag vooral nog veel schoolwerk doen. Ik zou me nog graag douchen om al die chemicaliën van me af te krijgen. Ik heb voor de eerste keer labo gehad vandaag :D
Als ik alles heb afgewerkt dan ga ik nog een film bekijken als ik nog tijd heb en dan ga ik even denken over wat ik zou kunnen maken voor pyro. *droomt over een grote creamora*

Link to comment
Labo gehad en je zit onder de chemicaliën? Dan doe je toch iets verkeerd, denk ik. :D
Ik ga zo meteen maar eens wat cursussen halen, kan wel van pas komen.


Ik had een klein beetje gemorst met natriumthiosulfide en dat voelt raar aan op men handen. Het kan ook mijn verbeelding zijn.
Tevens loop ik grandioos achter omdat ik niet weet hoe ik moet berekenen dus dat wordt nog een heel eind lezen voor ik alles snap.

Vandaag staat er nog op het programma:
saw 1 kijken
eten daarna gaan lopen (lekker zuuroprispingen)
en eens vroeg naar bed proberen te gaan.
Link to comment

Deze week een soort van pers gemaakt en gelijk ook even een 3'' cometpump. Ik heb hiervoor 75mm pvc gebruikt, met een ID van iets van 68/69mm dus dat is ideaal.
Afbeeldingen uploaden lukt nu op de een of andere manier niet... dus die komen een andere keer nog wel.
Vandaag dus mijn eerste (en voor dit jaar ook de enige) 3'' comet gemaakt, C6+10% Ti. Is in totaal 220g compo in gegaan.

Link to comment

Heb 10mm gehaald. Ik heb een keer het aantal 10mm sterren in een 3''er geteld, dat waren er ongeveer 75. Dus dat kost dan inderdaad wel wat tijd om allemaal te persen, haha.:D 8mm kan inderdaad ook, maar ik denk dat 10mm ook wel kan als je een beetje degelijke pulverone hebt/ flashbooster gebruikt of gewoon je shell goed paste. Persoonlijk vind ik het ook mooier als je wat minder maar wat grotere sterren hebt, bij 8mm lijkt me dat je relatief veel (kleine) stars in je shell hebt zitten wat denk ik zorgt voor een wat vaag effect. Maargoed dat is slechts mijn mening.:D

Is het trouwens zo dat als je je stars perst dat ze dan (door de hogere dichtheid of omdat alles wat 'strakker' in elkaar zit) wat langer branden? In dat geval kan ik ook wel een pers gebruiken..

Link to comment

Ik heb eigenlijk alleen maar met m'n pers gepumped dus weet niet hoe ze anders branden. Heb er een paar met een hamer gedaan, maar dat maakt te veel herrie en met die pers gaat het ook prima (heb een 1 ton tafelpers,PM me voor link). Mijn pump is volgens mij ook 10mm en op zich vind ik het ook wel een mooie maat, moest ze alleen voor m'n eerst 2"ers wel doormidden doen (met een pijpsnijder:))

Link to comment

Hmm oke. Voor 2'' kan je ook gewoon een 6mm starpump kopen, maar nu ik met 3''ers bezig ga heb ik eerlijk gezegd helemaal geen zin meer in dat gefriemel met die kleine sterretjes. Maargoed, pakketje is net binnengekomen. Ziet er allemaal goed uit. Die parallel gerolde tubes zijn trouwens sterk joh.:D Net gelijk even alles gereorganiseerd op mijn werkplaatsje, er was niet echt plek meer voor 5 kilo aan nieuwe pyro zooi.:D

Edited by Sharkie
Link to comment
Waarom niet met een smiley en dan een punt :D?

Hehe, dat mag ook natuurlijk. Maar ik heb Weirdo's post aangepast. Er was eerst geen enkel punt te vinden, maar wel 4 smileys. :P
Wat ik vandaag nog ga doen: wat klaagmails sturen naar leveranciers die nog altijd niks hebben geleverd of zelfs iets laten weten en naar leveranciers die iets verkeerd hebben geleverd. :D
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...