Jump to content
PyroForum.nl

3 slags 2 inch


fred g.

Recommended Posts

Mijn felicitaties, mooie shell(s) zeg! Wel jammer dat je break niet symmetrisch is.
Alleszins iets die niet veel wordt gedaan, 3 shells ipv een peanut.

Ik heb onlangs een 4" gebreaket met enkel pulverone, wat toch een beetje teleurstellend was. Ik paste denk ik niet genoeg om zonder flash te breaken.

Link to comment

Ok bedankt. Ik was er zelf erg tevreden over. De schietplek is echt een uitgestorven plek, waar niemand last van me heeft, en ook in een ander dorp. Ik baalde er ook
van dat het nog niet geheel donker was. De shell was een hoop werk om te construeren , timing en hoogte waren prima te noemen vind ik.

Ik heb tot nu toe mooie breaks gehad met alleen pulverone, maar je moet inderdaad zeer goed en aandachtig pasten. Ik heb succes met een om en om methode met kraftpapier en glasvezel tape.Voor een klein
kaliber als 2 inch is het toch lastig om ze mooi symmetrisch te krijgen hoor.

fred

Link to comment

:D :D Erg netjes Fred,krijg tevens het idee dat je, je redelijk stevig in de Pyro-materie hebt verdiept.

Ik heb trouwens deze constructie nog nooit eerder gezien,vond hem erg mooi.
Zo zie je maar,goed doordacht tewerk gaan,en het resultaat is er dan ook naar.

:lol:

Link to comment

Erg bedankt voor de complimenten mede pyro's, fijn dat het gewaardeerd word.

Ik wil proberen een 4 slags 2 inch te maken als volgend project. Wat me opviel is dat er relatief weinig vrije ruimte nog in de mortier was, maar dat voor mijn gevoel de 3 break netjes recht omhoog ging. Hij tolde of spinde niet
om zijn as.Ik geloof er ook in dat als je het stevig maakt met krafttape en glasvezeltape het echt prima de lancering kan verdragen zonder kapot te gaan. Alleen die komets die er vaak weer afvallen, daar moet ik nog wat op bedenken.

Ik denk dat het met dit soort devices geen overbodige luxe is er flink wat lift onder te duwen, maar dit is natuurlijk erg afhankelijk van je pulverone kwaliteit. Ik heb het idee dat die glasvezel mortieren echt wel een behoorlijke
overdruk kunnen hebben, dus ik doe er altijd een "schepje voor het geluk bij" :lol:

Ik ben me nu aan het verdiepen in rookstars. Valt me op dat hier eigenlijk niets over te vinden is. In het boek van onze vriend Takeo Shimizu staan een aantal recepten voor smoke willow. Lijkt
me heel erg gaaf om eens een daytime shell te proberen te maken.Is er iemand die ervaring heeft met deze compo's?

fred

Link to comment

Meestal dingen waar niet veel over te vinden valt zijn een hele uitdaging. Je hebt er al een redelijk caliber voor nodig.

Volgens mij kan je die 2inchjes zo gewoon los boven elkaar leggen, maar dit is natuurlijk lekker makkelijk om te laden en vuren.

Kometen moet je er ophangen met hotglue, en dat schepje goed geluk er af laten?

Edited by danny db
Link to comment

ja, van dat "piggy backen"van shells had ik ook al gehoord danny. Ik vind het verwerken van meerdere shells in een device erg leuk om te doen.Ik ga eens trachten dat met 3 of zelfs 4 inch te bewerkstelligen.

Ik hotglue mijn comets ook vast, en werk ze netjes af met krafttape. Wellicht dat mijn overdaad lift ze eraf doet vallen, ik ga ermee experimenteren.Ik verdiep me op dit moment
in een white willow comp uit het Takeo Shimizu boek.Dit is gewoon een KNO3 based comp, met veel zwavel erin, wat een gelige rook zou moeten produceren.
Shimizu rept echter van problemen met het aansteken, dus een goede prime is klaarblijkelijk wel een must. Het principe van een daylight shell vind ik echter heel leuk, en ik wil trachten hier iets origineels van te maken.

Bedankt voor ieders comment en advies.

groet

Link to comment

Ik overweeg ook om 49x 2 inch buizen te kopen. Ik heb dan een herlaadbaar 2 inch blok :lol:. Enig nadeel zou zijn de hoge aanschafprijs.

Ik wil trachten om een 4 slags in elkaar te schroeven, volgens mij moet het prima lukken. Ben benieuwd naar jullie devices.

fred

Link to comment

Zeker hele vette shells!
Vooral het feit dat het er drie in een keer zijn.

Wil zelf wel weer eens aan de slag.
Alleen wordt momenteel dood gegooid met verslagen =P.
Ach, als ik eens tijd heb wil ik een peanut 3 inch maken.
Is D1 -> TT een mooie combinatie?

Link to comment

d1 en TT zijn zeker mooie compo's. Ik heb alleen de TT gemaakt. D1 glitter ga ik nog maken. Tip: regel een kilo sponge Ti, dit gaat heel lang mee, en kun je prima toevoegen aan de
meeste zwartkruit based compo's zoals TT en de chysanthums.Het is leuk te experimenteren met verschillende percentages Ti toe te voegen en dan te kijken welke
je het best bevalt. Je stars worden er zoveel duidelijker en helderder door.

groetjes

fred

Link to comment
  • 4 weeks later...
×
×
  • Create New...