Jump to content
PyroForum.nl

Weirdo

Recommended Posts

Posted

Ik heb m'n handen even blauw gemaakt, en ehm het principe werkt wel. Maar je moet zeker een 3 of 4 inch hiervoor gebruiken! En deze dan ook nog eens niet te hoog schieten.

• 4 weeks later...
Posted

Ik ben momenteel met een "daylightshell" bezig.
Hij zal maandag denk ik klaar zijn.
Ik kan er eventueel een tutje van maken en natuurlijk komt er een filmpje.
En verrassing, het wordt een oranje kleurtje =).

Posted

Nou bij deze:
Flash Salute
De wolk heeft alleen nauwelijks een oranje kleur :).
Dat was wel een lichte teleurstelling.
Het was een 3" shell gevuld met 10gr flash.
Als er vragen zijn hoor ik het graag :) .

Posted

Weinig kleur idd. Ik hoorde ook al wel dat je voor dit effect minimaal een 4'' nodig had om iets te kunnen waarnemen van de kleur. Ik zou er zelf gewoon een can shell voor pakken denk ik. Gewoon een dikke salute met kleurstof eromheen.

Posted

Mja verklaard een hoop in ieder geval.
Ach, en als eerste salute vond ik hem best leuk :).
Een can shell is ook wel een heel goed idee.
Maar door trial and error leer je een hele hoop :).

Posted (edited)

Ik denk dat het geen goede kleurstof is, ik heb het ook getest met een blauwe kleurstof en in real-life zag je dat het duidelijk blauw was (dit was dan 2inch). Ik denk ook dat 10gram een beetje overkill is, dat komt de dispersie van de kleurstof niet ten goede.

Owh ja en wat is dat geluidje dat je hoort, ik heb het al veel gehoord! Luchtverplaatsing?

Edited by danny db
Posted (edited)

Ik denk zelf een fragment met een hoge "spin" en een holte erin oid =>eindstopje?
Heb wel eens filmpjes gezien van explosies waarbij stenen en andere rommel langs een camera "floten"

Edited by High Density
Posted

Ik heb als kleurstof oranje krijt gebruikt.
Iemand andere suggesties?
De hoeveelheid flash zal het denk ik niet aan gelegen hebben.
Aangezien het krijt binnen de kortste keren vrijwel geen massa meer heeft.
En daardoor de hoeveelheid flash geen effect heeft op de dispersie.

En dat geluid, geen idee.
Het zal allicht een fragment zijn want soms hoor ik het en de andere keer weer niet.
Terwijl ik de shells altijd op de zelfde manier maak.

Bedankt Lontje,
Ik zat ook aan zwart te denken a la het filmpje ergens eerder in de topic :).

Posted

@Danny Ik denk dat het te maken heeft,met idd supersonische lucht verplaatsing.
Kan er ook niet veel over vinden op het net.

Ik hoor het ook vaak,alleen bij Flash compo`s althans.

Zou alleen een C vulling te zien zijn.???? :)

Posted

Ik ben er toch zeker van dat hier geen kleurstof voor wordt gebruikt,
maar dat het aan de compositie ligt.
Ik ga over een paar dagen naar een vuurwerk fabriek in Malta, misschien kan
ik daar nog wat informatie krijgen.

Posted

Volgens mij ook wel, stel bekende salute bouwers uit de USA (Dr X groep) heeft ook echt altijd gigantische dreunen en daarna zo'n typische zwarte wolk.

Probeer gelijk wat flash compo's te ontfutselen voor gekleurde reports als je er toch bent :).

• Topics

• Hey Boem, Goed weer wat van je te lezen. Wat ik nog doe zie je hierboven. Maar het stelt weinig meer voor. Achja, binnenkort mag er helemaal niks meer. We gaan het wel meemaken. Blijf rustig je ding doen, een leuke fontijn zonder strafblad is veel beter dan een dikke shell met.
    • Wat Tyneman zegt: zo klein mogelijk maken met een hamer. Ik zou een hand-moker-tje gebruiken vanwege het gewicht en het relatieve grote slagoppervlak. Daarna door de zeef, z.n. nogmaals 'hameren', weer door de zeef, en dat herhalen zo vaak als nodig, voor je eigen gevoel. Dan drogen, dan in de ballmill. Het zal overbodig zijn te zeggen dat je het spul niet binnenshuis in een oven wil drogen die je ook voor maaltijdbereiding gebruikt, hoewel dat een persoonlijke keuze kan zijn. Ik denk dat (als het probleem niet al is opgelost) wanneer het spul mechanisch tot (zo klein mogelijke) 'deeltjes' is gereduceerd, een dag in de brandende zon, komend voorjaar, uitgespreid in een dunne laag, het nu en dan omscheppend, voldoende is alvorens het de mill in gaat. Het is overigens niet zo dat barium nitraat erg hygroscopisch is (waarmee ik niet zeg dat het niet vochtig kan zijn, wanneer niet goed opgeslagen). De hoofdreden dat het spul 'klontert' is door agglomeratie. Het spul zakt onder zijn eigen gewicht in elkaar. Om een analogie te gebruiken: doe je ogen dicht, ga terug naar je kindertijd en voel het 'zachte zand' van het strand onder je voeten. Graaf je kuil: de dichtheid van het zand wordt 20-30cm dieper al snel groter; uiteindelijk wordt 'zacht zand' (zand)steen. Het feit dat de ball mill 'kleine harde balletjes' produceert kan ook te maken hebben met hoe die geladen is (zowel met de hoeveelheid media, als de hoeveelheid 'spul', als de mill-tijd, als de rotatiesnelheid). Een goed functioneerde ball mill zou geen probleem moeten hebben deze 'kleine harde balletjes' weer tot stof te reduceren.
    • Ehm, ... de beste wensen, alsnog, mede liefhebbers (in deze bizarre tijden)! Lang geleden dat ik hier geweest ben. Ben hier eigenlijk al met al niet lang geweest, destijds; ik kwam te laat, met alle restricties m.b.t. chemicaliën die toen al hun intrede hadden gedaan. Ben (een beetje) met de hobby opgehouden. Het een 'misdadiger' zijn gaf me (uiteindelijk) alleen maar stress, wat niet de bedoeling kan zijn van een hobby. Opgehouden trouwens in die zin dat ik niets meer 'in de lucht' doe, of dingen die geluid maken: geen vuurpijlen met header, geen 2 en 3" ball shells, geen mines meer; 'knallers' om de knallers heb ik nooit gemaakt, hebben/hadden niet mijn interesse. Geen zin meer om als een dief in de nacht naar het natte bos te gaan. Heb 'alles' de deur uit gedaan; alles in die zin de dingen die je niet in bezit mag hebben, ik slaap er beter om. Heb nog wel KNO3 en S bewaard en wat metaal 'poeder' om een paar keer per jaar een fontein en sterretjes te kunnen maken; houtskool komt uit de houtkachel, zolang je die 'in dit land' nog mag gebruiken, maar dat terzijde. Blablabla. Voor wie dit leest, en nog wat 'erover' wil babbelen: wat doe jij nog?
    • Duvel! Goed te zien dat je nog leeft man!
  • Who's Online (See full list)

• There are no registered users currently online
  • Create New...