Jump to content
PyroForum.nl

3 inch farfalle shell en 2 inch peanut shell


D.L.

Recommended Posts

Net een 3 inch farfalle shell met 7 farfalle inserts geschoten. De compositie van de farfalle inserts bestond uit meal powder met 10% 250 mesh en 10% 45-150 micron alluminiumpoeder. Verder zaten er nog ruby red stars in waarvan ik de redgum door koolstof en magnalium heb vervangen. De shell woog 390 gram en is gelift met 31 gram pulverone. De break was meal coated ricehulls en 12 gram slowflash. Jammer dat de rising D1 tails afbraken.

Foto's + filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=1K6C4IaTfbI


Ook is er een 2 inch peanut shell geschoten, de sterren waren winokur 20, en de shell woog 100 gram en is gelift met 9.5 gram pulverone. De break van beide sells was meal coated ricehulls en hadden een booster van 1 gram hotflash.

Foto's + filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=OSFdowj-Geo...feature=channel

Best een geslaagde avond dacht ik zo.

Link to comment

Ik vind farfalle shells altijd echt prachtig.
Deze was ook echt heel mooi!!

Ik zou er ook graag een willen maken alleen ik
weet helemaal niet hoe ik deze zou moeten maken.

Zou iemand misschien een kleine tutorial kunnen maken? Zou ik
erg fijn vinden :D .

EDIT: een hele tutorial maken is eigelijk een beetje onnodig, zou iemand willen uitleggen
hoe je die farfalle's (de inserts) moet maken.

Edited by loveforpyro
Link to comment

Ik heb de casing van heel dik kartonpapier gemaakt, maar 3 lagen. (m`n casevormer was een bierflesje:)) en de eindstoppen waren van 2 laagjes karton gelijmd met houtlijm en de casing zo ingeknipt dat er een diafragma ontstaat, en dat weer verlijmd. Toen heb ik 6 lagen gepast, gewoon kraftpapier van de shop en hele vellen tegelijk. Daarna de shell gespiked en nog eens 4 lagen 100 grams kraft gepast. Dit bleek voldoende te zijn:) en jah flash kan maar had ik niet zo'n zin in:P

Link to comment
  • 1 month later...

Ik heb even een vraagje over de gaten die in de farfalles zitten.
Iemand zei tegen mij dat de gaten precies tegenover elkaar moesten zitten in het midden van je huls,
en als je frafalle dan verticaal stond dat je er horizontaal schuin in moest boren (dat laatste stukje snap ik niet helemaal).

Maar iemand anders zei dat je je farfalle in een bankschroef moest zetten en er
dan aan allebei de kanten er dwars doorheen moest boren.

Welke manier moet ik doen?

Alvast bedankt,
Loveforpyro.

Link to comment

Ja, exact. Bij de commerciële versie brand de sas 2 kanten op omdat hij in 't midden ontstoken wordt, daardoor zou er blijkbaar minder metaal (Ti) aan de meal te hoeven worden toegevoegd omdat je een dikkere staart krijgt.
Echter lijkt het mij dat je de brand'tijd' hetzelfde wilt houden van de inserts en dat je dus als nog een 2x zo lang buisje moet gebruiken voor dezelfde brand duur als bij die traditionele inserts, en maakt het dus helemaal niets uit qua Ti besparing :s.

Anyone die 't wel uit kan leggen :D? Miech of René .. of :D?

Link to comment

Ik kan me niet indenken dat je minder titanium nodig zou hebben voor exact dezelfde staart als de constuctie verandert. Wel laat het gaatje in het midden je toe om een tragere brandstof te gebruiken, wat de grootte en hoeveelheid sas vermindert. Een farfalle insert hoeft zichzelf niet voort te stuwen, dus alles wat voor een schattig fontijntje werkt (firedust composities met metaal) doet het hem ook in een farfalle insert.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Ben nu bezig met een 3" farfalle, maar ik vroeg me iets af.

De farfalle van D.L. zag er zo uit: (zie: eerste tekening onderaan).


Maar als ik de gaten nou aan het einde boor: (zie: tweede tekening onderaan).

Zou ik dan een dubble farfalle kunnen maken met inserts die evenlang branden als die van D.L.?

Edited by loveforpyro
Link to comment

Ik zou zeggen TEST HET! maak er een zoals ik heb gedaan en maak er een hoe jij ze wil maken.

Ow en loveforpyro de sterren waren rond de 6/7mm doorsnede en de meal was 12uur+ gemilled.
(hij vroeg dit via youtube)

Edited by D.L.
Link to comment
  • 2 months later...

Heeft iemand enig idee hoe je de inserts bij een double farfalle legt? En hoe lang waren de insterts bij jouw D.L.?

Double farfalle?


Ik denk deze, maar aangezien de shell rond zal breaken vliegen de inserts van elkaar af, daarom weet ik het niet zeker.


Bij deze vliegen de inserts volgensmij achterelkaar aan dus heb je een "ring" van insterts.

Link to comment
×
×
  • Create New...