Jump to content
PyroForum.nl

Schuurtje Leeg


Leander

Recommended Posts

Wat een naaistreek en zeker van die buurman van je, 1 buur van mij vindt het leuk als ik met pyrotechniek en chemie aan het kloten ben, wel heb ik nu een nieuwe achterbuurman waarvan ik niet zo heel zeker ben dat hij het ziet zitten, hij zeikt al als mensen op het grasveld voor mijn huis met de auto er over heen rijden. Terwijl hij niet eens in die straat woond :P

Ik hoop voor je dat je geen strafblad ofzo aangesmeerd krijgt, maar 1 ding is zeker wouten hebben absoluut geen verstand van chemie of what so ever.

De politie gaat keer op keer de verkeerde weg in, in plaats van dat ze nou de pijpbom makertjes oppakken, daar hoor je nooit wat over het zijn altijd evervaren pyroers... Ik hoop echt dat er een keer zoiets als een pyro-verreniging op wordt gericht.. Misschien moet iemand aan de bel trekken binnen de politiek..

Link to comment
Goed idee. Misschien komen die mensen er dan achter dat wij niks kwaad willen doen. En geen terroristen zijn


Tjah.. dat gaat nog heel moeilijk worden, als 3/4 van nederland het woord explosief hoort wordt dit meteen geasosieert met terrorisme, waardoor er angst wordt verspreid, wordt er angst verspreid dan probeert de politiek zich er mee te bemoeien en op welke manier? Niet de juiste, de mensen die gewoon hun hobby op een veilige en verrandwoorde manier willen uitvoeren zijn hier van de duupe, en dat alleen maar omdat wat nederlandertjes roepen dat ze zich niet meer veilig voelen. Ik kan je wel vertellen dat Nederland er op deze manier echt niet veiliger op wordt. In elk geval kan ik me hierover behoorlijk kwaad maken...
Misschien moet iemand van het forum de politiek in, mijn stem zul je in elk geval hebben:P Edited by pyrobass
Link to comment

Het gaat om het klimaat in een land, niet de middelen die voor handen zijn. De meeste mensen zijn dom en net kudde dieren, ze geloven wat er in de krant of koraan staat. Dat maakt me angstiger dan een buurman die af en toe in zn schuurtje zit te prutsen met wat zoutjes, en verder niemand lastig valt.

Edited by ener
Link to comment
  • 2 weeks later...

Ten eerste mijn oprechte deelneming in deze.

Mijn wetkennis is redelijk, zeker voor de gemdidelde Nederlander, maar hoe het zit met het zelf vervaardigen van vuurwerk is mij nog steeds niet duidelijk. Het bezitten en vervaardigen (van grondstoffen) lijkt legaal te zijn maar het eindproduct is dan weer illegaal alsmede het afzetten van.

De stap(pen) welke tegen je ondernomen worden of zullen worden zul je waarschijnlijk wel winnen of met weinig kleerscheuren vanaf komen. Jij kunt duidelijk maken dat wat jij deed niet (buitensporig) gevaarlijk was en niemand een risico gelopen heeft omdat jij alles netjes deed.

Anoniem is niet anoniem, je staat als meld-burgerlijke-ongehoorzaamdheid-laf-en-anoniem-nazi gelukkig nog wel ergens geregistreerd... Je kunt je buurman hier gewoon mee confronteren... Kom je er vanzelf achter...

Het is sneu dat dingen op deze wijze moeten verlopen. Ik denk niet dat politie/justitie er wel goed aan doet om ogen open te houden naar mensen die wél kwaadwillend zijn... Maar iets beter nadenken voor ze iemand oppakken vermijdt wel enig leed...

Sterkte,

Kees.

Link to comment
  • 1 month later...

Amai straffe koek,

Wat een klootzak voor een buurman heb jij? By the way is het geen schending van de privacywet, zomaar in jouw schuur een gat maken en zitten kijken?

Als ik jou was zou ik ook eens een gat in zijn schuur blazen met een beetje ANFO, gelukkig heb ik vriendelijke buurmannen en ben ik niet in staat om ANFO te maken :o:huh: . Ik ken jou wel niet geweldig goed maar uit jouw posts leid ik toch af dat jij een serieuze member bent. Dat ze maar de vandaaltjes met hun pijpbommmen en croftybommen pakken.

Veel sterkte

Link to comment

Pff gaan we weer,

Sterkte tijdens deze vervelende periode alvast :huh: Het is echt klote dat het altijd de wat serieuzere mensen zijn die gesnapt worden. Ik zie je buurman al zitten met zn spiegeltje, sniekie op een trappetje. Bij elke emmer die hij ziet probeert hij de meest vreselijke inhoud te bedenken (waarschijnlijk kwam hij niet verder als gootsteenontstopper maar dat terzijde).

De politie kan je niet heel veel kwaad nemen.. vooral in deze nogal onrustige tijden wordt er inderdaad snel een link gelegd met terrorisme. Helaas moet elke melding of dreiging serieus worden genomen, dat is tegenwoordig het beleid in Nederland en dat is níet de schuld van de popo :o

Edited by Snooby
Link to comment

Hee Ener,
Ik begrijp niet dat er nog geen uitspraak is gedaan, ik vermoed dat je geen advocaat hebt omdat die een vroegtijdige uitspaak wel had afgedwongen.Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je jong bent zou er nog weleens een werkstraf van kunnen komen.Net als bij amateur toen. En als je mijn leeftijd hebt zal er zomaar geen strafvervolging van komen.

Al jou in beslag genomen grondstoffen zijn namelijk legaal om te bezitten, en dus ook niet strafbaar. Echter afhankelijk van wat je zelf hebt verklaard had je ze op voorhanden om vuurwerk mee te maken , wat weer wel ongewenst is. Maar dat is een veronderstelling die justitie niet zo maar mag maken.
Dus dat kun je allemaal al wegstrepen, echter het gaat om je meal wat dan strafbaar kan zijn. Vraag is hoeveel meal je in je emmertje had.( staat in politie rapport) Het is namelijk zo dat als het onder de 500 gram blijft je dat onder de noemer feestvuurwerk weer wel mag hebben.Of er in elk geval mee weg kunt komen.Nogmaals ik hoop dat je niet te behulpzaam bent geweest in je verklaringen en daarmee je eigen ramen hebt ingegooit.
Kijk sinds 2002 mag je geen vuurwerk meer zelf maken echter alles wat je onder de noemer feestvuurwerk weg kunt schrijven zal geen straf vervolging op komen. Maar stel dat je bijvoorbeeld bezig geweest bent met HE's dat overstijgt dan weer het noemertje vuurwerk en zal er wel eerder strafvervolging plaatsvinden.

Kijk die inval , dat is het ergste in heel het verhaal, maar daar groei je wel weer overheen. De onzekerheid over de gevolgen is ook heel onprettig, maar ter vergelijk : bij mij is 200 kilo grondstoffen in beslag genomen en dat is ook zonder strafvervolging verlopen.( er was geen eindprodukt aanwezig)

Dus mijn vraag : leeftijd, hoeveelheid meal, en HE's Ja/Nee. Met die info kan ik je zaak beter inschatten. Ikzelf heb namelijk mede vanwege mijn eigen situatie een hele studie gemaakt omtrent de wetten en richtlijnen met betrekking tot Vuurwerk.
Ja en die kids op youtube met der pijpbommen die worden ook wel gepakt via hun account, Ip of omdat ze zo lomp zijn om straatnaam bordjes mee te filmen. Op youtube zetten is natuurlijk nog lomper dat het maken van zo'n pijpbom zelf.Doe dan de upload in de bieb met een vaag e-mail account.

Voor de rest van onze forum leden het volgende : een vereniging opzetten klinkt leuker dan het is, ik zelf ben daar in 2000 al mee bezig geweest maar dan word je helemaal gek van de controles en regeltjes (veiligheid milieu en opslag vergunningen) daaromtrent en gaat het allemaal heel erg veel geld kosten. Dit moet je dan in belgie doen ,maar daar is intussen de wet ook weer aangescherpt, dus waarschijnlijk ook niet meer zo gunstig als het was. En er bestaan wel verenigingen in nederland hoor bv van rocketry en schutters gilden met vuurbuksen of die met kanonnen met buskruit schieten, maar daar zitten weer zoveel beperkingen aan dat we met onze interesses daar ook niet terrecht kunnen.
Dus Tip ..keep low profile ,en ga pas in december je vuurwerk samenstellen.
En mee praten op een forum is natuurlijk niet strafbaar en bewijst niet dat je dat zelf ook daadwerkelijk maakt. Besef wel dat de politie ook regelmatig op ons forum meeleest ik weet nog dat bij chemixty we de politie ook regel matig spotte dat was al na 2 maanden in de lucht het geval. Hoewel het natuurlijk ook een agent met dezelfde hobbie heeft kunnen zijn :o

M.V.G. Jason
Woonden we maar in amerika.!!

Edited by Jason
Link to comment

Kan het aan mij liggen of is er geen wet over het fabriceren of het voor handen hebben van zelfgemaakt vuurwerk? Ik heb even mijn wettenbundels erbij gepakt en nageslagen maar ik kan niks vinden? Enkel over de werkomstandigheden voor het gebruik van professioneel vuurwerk of het aan een ballon/parachute hangen van vuurwerk (Diegene weet over wie ik het heb, right? :o )

Kortom, ik zou als ik jou was even een advocaat in de armen nemen die waarschijnlijk een stuk langer en dieper zal graven dan ik nu heb gedaan en zal je hoogstwaarschijnlijk vrij kunnen pleiten of met een lichte tik op de vingers weer naar huis laten sturen!

Zoek het even HEEL goed uit!

Link to comment
  • 2 years later...

Nou, dan mag ik oppassen met het afsteken want ik doe dat op een lege akker (neem de resten wel mee hoor ;)) dan lopen er soms wel wat mensen langs, herkent iemand me en is ongerust (zeker zo`n kakker die denkt dat het bos nog eens in brand vliegt)dan zit ik ook lekker met de gebakken peren.
Ik ben ook nog erg jong, 10 maar maak alleen fontijntjes vuurpijltjes zonder payload en rookbommen.(ik gebruik ook alleen maar suiker kno3 en C)
Maar ja, dan denken ze natuurlijk dat ik zo`n dom jongetje ben wat met commercieel vuurwerk zit te kloten. (ik denk ook wel 3 keer na voordat ik iets doe hoor)
Mijn vader helpt mij en is er altijd bij als ik iets afsteek;)


Sorry, voor de late reactie (ik vind dit wel belangrijk).

Gr33ts Thomas

Edited by Thomas?
Link to comment
  • 1 year later...

http://nos.nl/artikel/487631-handelaar-in-explosieve-stoffen-vast.html

Een man uit Marknesse in de Noordoostpolder is opgepakt voor de handel in explosieve stoffen. In en rond zijn huis en in een loods zijn kruit en grondstoffen gevonden die kunnen worden gebruikt om vuurwerk mee te maken.

De politie werkte samen met de Explosieven Opruimingsdienst en het Nederlands Forensisch Instituut. In de loods lag ongeveer 2000 kilo gevaarlijke stoffen, bij het huis van de 32-jarige man tientallen kilo's.

Internet

Op beide plaatsen lag ook illegaal vuurwerk. De EOD heeft de explosieven gecontroleerd tot ontploffing gebracht.

Het Openbaar Ministerie vermoedt dat de verdachte de grondstoffen en het kruit op internet te koop aanbood en per post naar kopers opstuurde.

De man werd eergisteren opgepakt en is vandaag voorgeleid. Zijn hechtenis is met twee weken verlengd.

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...