Jump to content
PyroForum.nl

Flash


pyromania

Recommended Posts

Nou alexio, als jij het zo goed weet...


Het was gewoon een nette vraag. Ik ga toch echt geen reactievergelijking voor hem maken als hij het zelf ook kan :!:

Ik denk dat de verhouding magnesium hierbij weinig met reactie vergelijkingen en Molecuul massa te maken heeft!


Ga je schamen :roll:
Link to comment
  • Replies 451
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ik mij schamen? waarvoor?

Nou vertel het maar dan, alleen maar bijdehante opmerkeingen maken.
In plaats daarvan kan je beter met antwoorden komen op eerder gestelde vragen.
Hier mensen gaan afzeiken heeft weinig meer waarde aan dit forum.

Maar ik ken de reactie vergelijking van het verbranden in deze compostitie niet, misschien te comlex door de andere anwezige chems.

Onvolledige verbranding of opname van zuurstof uit de lucht voor de verbranding kan ook een rol spelen!

Ik zei dus:::Ik denk dat de verhouding magnesium hierbij weinig met reactie vergelijkingen en Molecuul massa te maken heeft!

Let wel het ging hier om brandend stukjes magnesium.

Link to comment
ik mij schamen? waarvoor?

Nou vertel het maar dan, alleen maar bijdehante opmerkeingen maken.
In plaats daarvan kan je beter met antwoorden komen op eerder gestelde vragen.
Hier mensen gaan afzeiken heeft weinig meer waarde aan dit forum.


Enige die hier van die afzeik-reply's geeft ben jij.. zo komen ze in ieder geval over..

Maar niet te min, iedereen toch nog prettige kerstdag(en)!
* beetje laat mee maarja :P
Link to comment
ik mij schamen? waarvoor?

Nou vertel het maar dan, alleen maar bijdehante opmerkeingen maken.
In plaats daarvan kan je beter met antwoorden komen op eerder gestelde vragen.
Hier mensen gaan afzeiken heeft weinig meer waarde aan dit forum.


Wie heb ik afgezeken dan? Over welke bijdehante opmerkingen heb jij het dan eigenlijk?

Maar ik ken de reactie vergelijking van het verbranden in deze compostitie niet, misschien te comlex door de andere anwezige chems.


Er zijn maar 3 chems aanwezig. Als je het onderwerp "reactie vergelijkingen" hebt gehad dan kun je dit gemakkelijk oplossen. Bij de verbranding van suiker ontstaat er theoretisch alleen water en CO2, dat weet iedereen. Als je niet zeker weet welke oxide(s) ontstaat bij de verbranding van magnesium dan moet je daar even op googlen (2 min werk).

Ik vroeg hem alleen of hij het kon. Als je het trouwens niet kan dan zoek je toch even op hoe het moet? Luiheid noem ik dit.

Onvolledige verbranding of opname van zuurstof uit de lucht voor de verbranding kan ook een rol spelen!


Dat is een beetje natte vinger werk. Trial-and-error is een betere term hiervoer eigenlijk. Niemand heeft dezelfde mesh magnesium. Bij iedereen is de vochtigheid, zuiverheid en partikelgrootte van zijn KNO3 weer anders. Het opstellen van een reactievergelijking is de theoretische basis waarop je praktijkonderzoek basseert.

Ik zei dus:::Ik denk dat de verhouding magnesium hierbij weinig met reactie vergelijkingen en Molecuul massa te maken heeft!

Let wel het ging hier om brandend stukjes magnesium.


De magnesium moet wel tot ontbranden gebracht worden. Daar is extra zuurstof voor nodig. Ik geef toe dat de verbranding zich in de lucht nog enigszins voortzet. Er spelen echter een heleboel factoren die hierbij van belang zijn. Als je een reactievergelijking kunt opstellen dan kun je de verhoudingen "beredeneerd gokken" :P

Ik reageerde eigenlijk meer op jouw flamebate dan op de opmerking die daaronder stond. Ik zal voortaan wat duidelijk zijn in mijn posts. Jij moet je wat behoorlijker gaan gedragen, dan zeg ik ook niets vervelend terug :!:
Link to comment
  • 3 months later...

Ik ben nu, voor het eerst in mijn leven, flash poeder aan het maken. Het is totaal 20 gram wat nu in de kogelmolen aan het draaien is, waarvan :
10 gram KNO3.
6 gram Zwavel.
4 gram Aluminium.
Dus verhouding 5:3:2. Vanavond nog het effect op film, gewoon in een losse, niet afgesloten huls, dus nog even geen knaller.

Groetjes, yellow :wink:

Link to comment

Ik ben benieut, anders doe ik wel een gram in een klein beramudatje, papieren driehoekje zelf gevouwen. Dit kun je heel snel maken, en heel makkelijk, en kun je gelijk zien of het knalt in een klein papiertje. En stel het werkt, kun je het in de wat groetere knallers gaan doen hehe :twisted: .
Hopelijk kan ik maandag even naar de gamma voor snelcement, want dat gips hecht niet goed aan die aluminiuim-folie-koker-rollen.

Link to comment

Mensen,

Mijn flash is af. Hoe ik het had gemaakt ( nog een keer ) :
10 gram KNO3.
6 gram Zwavel.
4 gram Aluminium.
Dus verhouding 5:3:2
Het is iets van 3 kwartier in de kogelmolen gezeten, in het begin ging het perfect, maar na een half uurtje begon het een beetje aan de zijkanten te plakken.... Maar ging toch redelijk goed. Ik heb het nog niet gedroogt, maar gelijk een klein beetje afgestoken, wat je dus op het filmpje ziet, is nog niet 100% droog.
Film:
http://members.pyroforum.nl/gamekeeper/members/yellowca...rd/MOV02343.MPG
Foto van het flash poeder, ongveer 20 gram:
http://members.pyroforum.nl/gamekeeper/members/yellowca...rd/DSC02344.JPG

Dit brand nog niet snel genoeg voor knallers he ? Of wel ? Binnekort een filmpje als het nog wat extra heeft gedroogt.

Groetjes, yellow :wink:

Link to comment
Mensen,  

Mijn flash is af. Hoe ik het had gemaakt ( nog een keer ) :
10 gram KNO3.  
6 gram Zwavel.  
4 gram Aluminium.  
Dus verhouding 5:3:2
Het is iets van 3 kwartier in de kogelmolen gezeten, in het begin ging het perfect, maar na een half uurtje begon het een beetje aan de zijkanten te plakken.... Maar ging toch redelijk goed. Ik heb het nog niet gedroogt, maar gelijk een klein beetje afgestoken, wat je dus op het filmpje ziet, is nog niet 100% droog.
Film:
http://members.pyroforum.nl/gamekeeper/members/yellowca...rd/MOV02343.MPG
Foto van het flash poeder, ongveer 20 gram:
http://members.pyroforum.nl/gamekeeper/members/yellowca...rd/DSC02344.JPG  

Dit brand nog niet snel genoeg voor knallers he ? Of wel ? Binnekort een filmpje als het nog wat extra heeft gedroogt.

Groetjes, yellow  :wink:

KNO3 flash soorten zijn niet een van de snelste soorten flash.
Als je KClO3 hebt zou ik daar mee flash proberen te maken, gaat stukken beter!
Link to comment

Ik maak mn flash altijd met KMnO4. Is in mijn opinie het enige wat goed werkt.
Ik ball-mill het nooit, gewoon in mortier malen en dan diaperen om te mengen.
Goed drogen kan misschien je flash nog iets beter maken, maar of het genoeg is voor goede knallers vraag ik me erg af.

Gr33tZ

Link to comment

Diaperen is mengen met de 'diaper' methode. (Diaper betekend luier in het engels)
Je doet je te mengen stoffen op een stuk papier. Dan til je om en om de hoeken van het papier op. Zo zal je al het poeder naar het midden rollen en zo mengen.
Dit zorgt voor de minste frictie, duurt wel wat lang maar is de veiligste manier van mengen.
Wat ook kan met minder gevaarlijke mengsels is twee stukken papier nemen en het van het ene op het andere gieten. Dit gaat sneller, maar kijk uit voor stuiven! Vooral KMnO4 stof is erg slecht voor je longen en maakt Alles in de omgeving paars.

Gr33tZ

Link to comment

×
×
  • Create New...