Jump to content
PyroForum.nl

Zelf maken van Al poeder (GD)

Keesthemad

Recommended Posts

Posted

Of gewoon veel kleine kogels tussendoor gooien zodat het hele oppervlakte vol ligt . Maar dan kan he tnog steeds dat de grote kogels naar de buitenkanten toe neigen.
Momenteel maak zink poeder mee . Daarvan kan in één keer 70 gram worden gedraaid. Ik ben eerst een blok zink met boor 14 te lijf gegaan en heb de 'boorkrullen'als start materiaal gebruikt . Ze laten zich makkelijk tot poeder draaien, zo blijkt .

Posted

Heb je het product ook gezeeft? Ik ben benieuwt of je hebt gemeten tot welke partikelgrootte je met deze methode kan komen.

Is het probleem van de naar buiten draaiende kogels niet op de lossen door het geheel onder een flauwe hoek te laten draaien?

• 8 months later...
Posted

Het voordeel van een luchtdichte trommel zit hem in de vervelende eigenschap van aluminium om spontaan een laagje oxide te vormen. Iedere keer als een kogel op het aluminium landt wordt deze eraf geslagen en opnieuw gevormd als zuurstof ruim voorhanden is, al zal de olie zal ook wel aan de bescherming bijdragen. Gevolg is dat je denk ik veel meer oxide overhoudt. Hoe langer je milled, hoe fijner de aluminium, maar ook hoe meer oxide.

Goedkope alufolie is rond de 20-40 micrometer dik denk ik. Kleine strookje knippen, week malen en daarna zeven werkt perfect als je goede (en genoeg!) media hebt. Na 12 dagen malen is het resultaat een blauw-grijs poeder dat ongelofelijk snelle flash maakt, langer als dat heeft weinig zin meer. Iets wat me wel opviel aan zelf-geballmillde GD is dat de resulterende flash vlamgevoeliger lijkt te zijn dan met commerciele GD, mss door de carbide coating. :(

Posted

Ik dacht dat GD door "verdamping"van de aluminium werd gemaakt, omdat je het anders nooit zo fijn krijgt.

Maar dat zijn wel hele handige en mooie foto tutorials, ik weet zeker dat mensen daar wel wat aan hebben.

Posted (edited)

Vloeibare alu sprayen kan ook redelijk fijne alu opleveren, ik heb zelf ook wel 8 um atomized gebruikt. Atomized heeft als voordeel dat de pakking dichter is. (Kan handig zijn als je nog een keer een thermobarische lading of aluminized PBX wil maken. :() Erg veel kleiner als dat wordt het niet voor zover ik weet. Uitzondering zijn nano-poeders zoals ALEX, die gemaakt worden door een aluminium draad in argon explosief te verdampen, partikel groottes hiervan lopen in de 0.09 um, of 90 nm! :( Flake DG van goede kwaliteit zit rond de 1-3 um geloof ik...

Edited by Methodologisch
  • 4 months later...
Posted

Als ja aluminium folie in de blender doet en je doet er ook een beetje water bij, Zal het water grijs worden.
Als je dat water laat verdampen hou je heel fijn poeder over ;)

Gaat alleen niet heel erg snel.

Posted

Hoe fijn word het poeder dan?
Voor zo ver ik weet kom je met blenden niet veel verder dan zo'n
150-200 mesh. Misschien zelfs nog wel groter.

Posted

Ik heb verder geen idee hoeveel mesh een blender kan maken, ligt ook vooral aan de soort blender denk ik.
Ik was nog wel benieuwd of je nog additieven aan je water toevoegd?

Posted

Ik heb gewoon kraanwater gebruikt.
Eerst wilde ik droog blenderen maar daar kwam veel stof vanaf.
Toen had ik er water bijgedaan om dat te beperken.
Het water werd grijs dus liet ik dat verdampen en had ik en mooie laag poeder.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...