Jump to content
PyroForum.nl

Oud & Nieuw 2007-2008


Duvel

Recommended Posts

  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Sjonnie

Samen met mijn pa ongeveer 530 euro, ik heb daarvoor ook nog een karton lawinepijlen gekocht, niet alles voor eigen gebruik natuurlijk, Maar ook heb ik wat shells en supervlinders, Achtung III en Explod´s gekocht. Ook heb ik bij een vriendin wat nederlands vuurwerk ´´bestelt´´ dus gewoon karton kanonslagen en wat fluitpijltjes en grondbloemen etc, wat ong. totaal uitkomt op 850 euro.

Eric zei :
Hoe is O en N in BE eigenlijk ? Je mag daar toch maar 1 uurtje afsteken ? van 12 uur tot 1 uur snachts .

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik de regels hier in BE echt niet ken, maar vroeger mocht het heel het jaar door. Nu is het denk ik verandert maar niemand maakt er een probleem van als ik al een paar dagen voor oud en nieuw hier in het dorp loop te knallen.

Groeten,

Paaskonijn :D

Edited by Sjonnie
Link to comment

Ik geloof dat ik de naam Paaskonijn vaker tegen gekomen ben :D . (Iets met de R toevallig?)

Ik heb in ieder geval zojuist de vuurwerkkrant in de bus gekregen, en meteen ingevuld. Ik koop dit jaar alleen maar pijlen (100 grote) en wat klein grut, zoals kanonslagen, grondbloemen en fluitpijltjes. Totaal kom ik op 142 euro uit, maar daar gaat nog 15% vaste klanten korting vanaf.

Link to comment
Ik geloof dat ik de naam Paaskonijn vaker tegen gekomen ben :D . (Iets met de R toevallig?)

Ik heb in ieder geval zojuist de vuurwerkkrant in de bus gekregen, en meteen ingevuld. Ik koop dit jaar alleen maar pijlen (100 grote) en wat klein grut, zoals kanonslagen, grondbloemen en fluitpijltjes. Totaal kom ik op 142 euro uit, maar daar gaat nog 15% vaste klanten korting vanaf.


---->Ik geloof dat ik de naam Paaskonijn vaker tegen gekomen ben :P . (Iets met de R toevallig?)<--
OUDE KOEIEN UIT DE FUCKING SLOOT HALEN !!!! STOP ER NOU EENS MEE !!

Tieves,


Eric
Link to comment

Mmh, ik heb geen projecten voor dit jaar. Komt omdat ik geen KNO3 meer binnen hand bereik heb. Ik kan het wel gaan bestellen maar mijn ouders zijn daar niet zo heel blij mee. Ze hebben laatst ook mijn Chems afgepakt die ik had besteld. Ze vonden het onverantwoordelijk in een rijtjes huis. Gelijk hebben ze, maar ouders(iniedergeval die van mij) denken dat ik meteen de hele buurt kon opblazen.
Dit jaar geen projecten dus :D .

Ik ga trouwens voor ongeveer €180,- commercieel vuurwerk halen. Ben er nog niet helemaal over uit.

Link to comment

Nou met commercieel vuurwerk zit het bij mij wel snor hehe :P
In belgie heb ik voor 150 euro gekocht, Bij wat toevallige vuurwerk vrienden ( kugh Kugh ) heb ik voor 100 euro gekocht.
In de nederlandse winkels ga ik voor rond de 30 euro kopen. Dus ik kom deze jaarwisseling wel weer door.

Ik denk trouwens dat belgen bedoelen dat nederland het vuurwerk land is. Omdat vuurwerk in nederland veel meer leeft. Of zie ik dat nou verkeerd?

Alleen hopen dat het weer dit jaar veel beter is als vorig jaar. Vorig jaar was echt een hell, pijlen die uit je zicht waaien, potten waar het effect van weg waait. Matten die uitgaan door natte grond. Knallers die uitgaan. En tot op het bot doorweekt. :D

Edited by Pyrofanatic
Link to comment

Ik was er gisteren met een maat over bezig, hij rijd met de auto net naar eerste dorpje in holland, een steek gelijk daar al zijn vuurwerk af...
Ook ben ik gisteren eens langs geweest in een vuurwerkwinkeltje, gelijk wat gekocht, ik koop altijd kleine beetjes dan heeft men ma het nie door als er ineens een grote hoeveelheid vuurwerk thuis ligt.
Er stonden 2 nederlanders te discusieren over hoeveel ze zouden kopen, ze hebben uiteindelijk bijna heel de winkel leeggekocht. :D

Gr33tzz

Edited by dieselpower
Link to comment

Ik geef ongeveer 150 uit maar ik koop alleen illegaal want al dat nederlandse spul komt me de strot uit, echt wat ze hier aanbieden op knalgebied is om te janken. Alleen de single shots mortiertjes zijn wel leuk maar de rest is er echt niks want mij aanstaat. Verder natuurlijk bijhoorlijk wat zelfgemaakt knalvuurwerk want daar houdt ik echt van!

Link to comment

Nederlands vuurwerk ga ik inderdaad vooral voor de 1shot mortiertjes, die knallen nog lekker voor nederlandse begrippen...

Verder weet ik nu precies wat ik wil gaan maken, mortieren laat ik dit jaar nog even zitten; ik kom uit op

Een cake met 1shot mortiertjes, gewoon 20 van die dingen koppelen met schietlont,
2-10 grams vlinder achtige dingen, met ti snippers,
2 grams bermuda's, deze en de vlinders beiden met KMnO4 flash, ik heb nu zo'n 240gram liggen,
Een paar starmines, met tigertail/silver pearl effecten,
een soort cake, die binnen 10 seconden 100 stars moet afschieten,
en een paar gevulde pingpong balletjes met stars erin, voor de gein.

Vuurwerk heb ik nog steeds niet besteld, maar ik denk dat ik rond de 60-70 euro toch wel uitkom, inclusief chems dit jaar zo'n 100 euro...

Link to comment
Ha, je brengt me op ideën, pingpong balletjes vullen, dat is ook weer een tijdje geleden :D
Hoe ga je die 100 stars de lucht in krijgen? Zou je die ook willen filmen , daar ben ik nogal in geintresseerd.

Gr33tzz


Ik ben om het simpel te zeggen van plan om 100 dikke pvc buisjes te koppelen met schietlont, overal een star en pulverone in stoppen, en dan de buisjes in een V vorm ten opzichte van elkaar monteren op een frame, waardoor de stars al het ware heen en weer bogen maken. Filmpje weet ik niet of dat gaat lukken, 31 december is altijd chaos in den haag;) , foto's zal ik uploaden als ie klaar is. Edited by Underlord
Link to comment

Bij mij gaat er ongeveer €180 - €200 doorheen, ik koop gewoon lekker legaal in Nederland, altijd al gedaan en zal het blijven doen. Ik ga geen onnodig risico lopen om gepakt te worden bij de grens als ik met het vuurwerk in Ned ook heel gelukkig kan zijn. :D
Verder gaat er ook nog wat eigen pyro de lucht in, de waarde vindt ik nogal moeilijk te schatten.

PS.. ik zal wat update foto's posten na het weekend.

Link to comment
Dan ken jij denk ik niet goed de regels. Ze zijn daar anti-zelfmaak. En ja, ik ben een diehard FPM'er.


Nou ik heb Tony eens gevraagd , en het mocht maar moest er wel bij vermelden dat het niet van mij was ,en dat ik het niet zelf kon/of mag maken :D Verder moest het na een tijdje wel weg van hun het topic omdat er toch nog teveel reacties kwamen over hoe je het moest maken .

Ik ben trouwens Die hard UB'er ?:P maar ja die is nu dood .R.I.P

Eric
Link to comment

Ik ben ook begonnen van het maken van een aantal creaties voor O&N.

Hier aantal Kmno4 flash knallers en 1 BP motor, elk bevat zo rond de 5 gram flash.




Hier een close up van flash knaller, en mijn bruin uitgeslagen hand (nee ik ben niet door mijn papiertje heen gegaan):



Hier nog een 2inch shell met D1 glitters erin en nog een pijl met 15 gram flash als payload:



Me handen beginnen bij mij altijd te jeuken als ik er naar kijk, afsteken afsteken. Maar ik heb hopelijk wel genoeg discipline om het dit keer te bewaren tot de 31ste.

Edited by timberman
Link to comment

Leuke dingen hoor! Ik zou er graag bij zijn als het de lucht ingaat. Maar zoals jezelf ook wel gemerkt hebt is KMNO4 echt een probleem stof dus als ik jou was zou ik maar naar een andere oxidator gaan zoeken zoals KCLO3 of KCLO4. Heb je trouwens als eens zo'n knaller afgestoken? En zo ja, waar was de knal mee te vergelijken?

Link to comment

Ja Kmno4 is een rot oxidator, daarom komt volgende week een pakketje met Kclo3 aan.

Ik heb al 2 van die knaller afgestoken, eentje op een pijl gebonden als payload en 1 in het weiland gegooid. De knal was denk te vergelijken met een vlinder, dan heb ik het niet over die gigantische vlinders maar een tussenmaatje die ik vorig jaar had.

Link to comment
Ik zou de KMnO4 knallers niet zo lang durfen te bewaren.
Maar het is wel een ongelovelijk goede oxidator. Daar maak je wel de beste knallers mee vind ik.


Ik heb wel eens een kleine hoeveelheid KMnO4 voor een halfjaar bewaard, werd naar mijn idee niet veel meer gevoeliger. Maar het is beter om het natuurlijk niet te doen maar om nou alles vlak voor O&N te gaan maken.
Link to comment

Zo jij kan ook weer even vooruit :D
Ik heb nu 5x 2 inch bol shells liggen. En 5 knallers met 5 gram KClO4 + Dg. 100 gram aan Tigertail stars, 100 gram aan D1 stars, morgen ga ik nog 75 gram aan Silvertail stars maken.
Ik ga nog een 3 inch multishot maken.
Ik moet onderhand gaan haasten om al mijn plannetjes af te krijgen :P

Link to comment

Ik ben weer bij mijn pyrospulletjes geweest en heb even een paar fotootjes gemaakt om jullie mijn werk te laten zien tot zover.

Ik heb aan mijn 2" mortierrek nog niet gek veel gedaan, alleen nog maar een "finalsalute" gemaakt van 40 gram whistle.
Mijn 3" inchers gaan wel goed:


De linker is gevult met Chrissy #6 stars met een pulverone break. De rechter is 100 gram CuO-thermiet salute met 2 flashbaggies voor onsteking.

Knallertjes gaan in de richting van vlindertjes:


En de fontein is ook al af, met een Shimizu compositie met wat eigen invloed:


Meal Powder..........70
Willow Charcoal.......4
Magnalium 32m......26

Van de fontein heb ik constructie foto's, posten?

Link to comment

Dat is altijd leuk om te zien hoe andere hun fontijnen maken...
Ik heb nog een fotijn liggen met NaClO3/C/Al 70/25/10 hiervan 10 gram, maar ik durf hem niet echt afsteken, ik denk dat hij gaat knallen, de nozzle is 4.5mm in een 16mm huls...
Dat moest er even uit. Ik zal hem na mijn laatste examen(woensdag)wel afsteken, moet ik hem filmen?
@duvel: is 40gram wistle niet wat veel voor een knaller?

Gr33tzz

Edited by dieselpower
Link to comment

Noteer mij ook voor een honderd of 3 /4 commercieel.Plus 150 voor de kids zo ongeveer.
Hoewel ik geld genoeg zou moeten hebben, spaar ik er ook voor en koop ik door het jaar heen al vanalles.
Zo ben ik al twee keer naar onze zuiderburen geweest, en heb ik 10 ufo ballonnen gekocht van de zomer.
Ik heb al 50 knallers met fluitmix gemaakt 10 g gemiddeld, daarvan zal ik er nog wel een aantal verliezen aan vrienden die trouw elk jaar komen schooien. Ik lees net dat sommige een veelvoud van die fluitmix gebruiken, en denk dat hun behuizing dan dus niet goed genoeg is omdat ik met 10 gram echt waanzinnig hard knal. Zo las ik ook dat iemand een staal fontein maakte met ongecoate ijzer, en de nozzle er nog niet uitboorde omdat er anders zuurstof bij komt. IK denk dat die jongen niet heeft begrepen wat een oxidator is . En dat ijzer roest dus deels gewoon weg, wat natuurlijk niet betekend dat het niet werkt he ijzeroxide is een prima kathalysator. Dan heb ik 6 waterval staven van een halve kilo per stuk gedeeltelijk zilver en gedeeltelijk goud. Nu nog een statief om ze een meter of 5 -6 hoog te krijgen omdat ik op bezoek ga bij anderen. Hier heb ik haken aan de lantaarnpaal en een boom hangen waaraan ik ze normaal omhoog trek.
Dan heb ik het kruit en de stars klaar voor een enkele starmine en maak ik verder nog een paar zonnen in zilver goud en blauw en een fonteintje links en rechts . Ik denk dat ik het daarbij laat . De mensen krijgen toch altijd al een hardwip als ik ergens oud en nieuw kom vieren met mijn zooi. Andere komen met een plastic tasje aan en ik met een bussie vol.O ik had nog wat motors liggen van vorig jaar die maak ik ook maar op.

Dat was het voorlopig , maar het is nog twee weken dus you never know.
Jason

Link to comment

Effe een update van wat ik momenteel af heb.
Knallers met; 5 gram KClO3, 5 gram KClO4, 6 gram KClO4, 6 gram KClO3, 7 gram KClO4, 17 gram KClO3.

Die laatste is een Bsc ter vergelijking :D
Van dit soort knallers ben ik nog van plan om er nog een stuk of 5 te maken. Maar dan met wat meer kruid inhoud rond de 10 gram.

En ik heb nog wat shells in elkaar gezet.

5x 2 Inch BallShell en 1x 3 Inch ballshell. De shells zijn gevult met effecten zoals D1, Tiger Tail, Chrysanthenum 8, SilverTail. Met combinaties ervan. En Salutes, van salutes ga ik er ook nog wat meer maken.
Ik ben ook nog van plan om een multishot salute te maken met ongeveer 40 knallers. Een hoop werk dus :P
En nog wat D1 star mines.

Edited by Pyrofanatic
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...