Jump to content
PyroForum.nl

4 flash salutes


breezer

Recommended Posts

Ik heb vandaag maar eens een klein blokje met 4 flash salutes gemaakt, volgende informatie van de shells.

gemaakt van: PVC
lengte: 6cm
ID: 14mm
inhoud: 2 gram flash kmno4/mg
delay: 3cm visco (goed voor 3 seconden)


Lol je kan echt heel ver inzoomen.
Zoals je ziet worden de shells uit pvc geschoten, de lift is 1 gram pulverone.

Dat was het dan, het filmpje komt als het goed is aanstaande zaterdag.

Link to comment

Je graaft dat ding hopelijk toch wel in hè? PVC splinters zijn bijzonder onprettig, en tamelijk onzichtbaar op röntgenfoto's. Zo te zien is je visco waterproof, dus het zou geen probleem moeten vormen.

O, jah. Kaliumpermanganaat/magnesium flash is best onprettig om te bewaren, en ook behoorlijk gevoelig. Welke compositie heb je gebruikt? Ook alvast een tip voor de volgende shells: gebruik kokers van kraft, want dat knalt harder, splintert niet en je kunt er betere stoppen inzetten/lijmen.

Voor de rest, ik ben benieuwd.

Link to comment

Ik heb met O&N ook iets soortgelijks gemaakt..
Die was wel in kartonnen kokers uiteraard, met 8 schots afwisselend een silver streamer en een flash salute. :P

De salutes hadden 1 sec delay, wat érg goed was voor het effect. Hierdoor gaan ze af terwijl ze nog hard omhoog vliegen, dat geeft een 'rap' effect. (Ze gingen natuurlijk wel boven de 6m pas af..)

Hebben de salutes nog een soort tail of zo? Bij mij hadden ze allemaal een rode star om ze te zien vliegen.

Zet het aub achter een muurtje oid agz je met PVC werkt. En kies voortaan voor Karton. Ik ben benieuwd.

Link to comment

Miech dat idee met kraft is mischien wel wat slimmer jah alleen voor de mortier is kraft niet handig want dan moet je vet veel klooien om 1 fatsoenlijke mortier te krijgen. tjah voldoende afstand en je pvc probleem is al stukken minder.

Stijntje dat idee van een staart erachter om te zien waar je shell heen gaat is leuk, ik heb alleen geen bronnen voor barium of strontium dus geen rood of groen mischien D1 glitter staart leuk idee? Moet wel even kijken dan hoeveel ik nodig heb voor 3 seconden staart.
Helaas wordt ook dit weer veel geklooi.

Link to comment

Of gewoon een Tiger Tail staart? Dan maak je een pumped star en die plak je onder het gaatje waar de lont de shell ingaat. Rondom de ster plak je een millimeter dikte aan papier, zodat de ster maar in één richting brand. Dit zou moeten resulteren in een oranje koolstofstaart bij het opstijgen van de shell. Tigertail heeft voor deze toepassing wel een goede bp priming nodig (aan de onderkant), anders gaat het niet aan.

Hopelijk is het een beetje begrijpelijk?

Link to comment

Ik snap het wel redelijk maar wat ik niet snap is het primen van de tiger tail star en volgens jou alleen aan de onderkant van de star, waarom alleen aan de onderkant?
Bovendien is het primen niet echt nodig aangezien er een lont doorheen/langs loopt en dus toch wel ontsteekt.

Link to comment

Als je met zulke smalle diameter werkt voor je shell's (cake) kun je dus inderdaad beter gewoon zelf even een paar hulzen rollen. Verder is PVC een beetje klote omdat dat smelt door de hitte.
Ik ben desondanks toch erg benieuwt naar het resultaat ! Hoeveel en wat voor lift gebruik je ?

Link to comment

Breezer, je kunt prima een D1 eraan plakken. Als je het écht cheap ass wilt doen dan lijm je hem naast de lont, als je wat professioneler wilt dan maak je het vast mbv kraftpapier. Als je de star goed geprimet hebt kan hij ook aan de bovenkant van je shell, dat is misschien wat makkelijker.

(Tenminste, dat doe ik altijd met mijn roundshells, de comets aan de bovenkant ontsteken prima.)

Bij een salute hoef je de star niet te timen, aangezien je hele star aan gort geblazen wordt door een 2g flashlading. Op het moment van de break zal de star dus vanzelf ophouden met branden.

Link to comment
  • 3 months later...

Nou jah ik had het filmpje beloofd maar ben het helemaal vergeten te posten dus vandaar voor de gene die het nog wel willen zien:
breezer03.wmv
Helaas slecht geluidskwaliteit maar het is wel de moeite waard om te posten.

Edit: ben vergeten te zeggen dat ik de visco heb vervangen met schietlont.

Edited by breezer
Link to comment

Mooi filmpje, heb je quickmatch gebruikt als schietlont of wat anders?

Ik ga zoiets ook binnenkort proberen, maar wat stijn zegt: een d1 eraan. (misschien een zink ster?)

Ik zat me net wat af te vragen, kan ik ook mijn meal gebruiken met zink erin? Voor een groene knal.
(weet je wat ik test het gewoon.)

Het zou wel vet zijn om 4 verschillende shots, elk met andere staart, en allemaal groene knallen te zien vind ik.

Mark.


P.S: welke maat pvc heb je gebruikt? ziet eruit als 32mm... Edit: foutje, breezer zei al: 3/4" electra buis waar de 5/8" in past... 32 mm was wat veel geweest voor 2 gram flash...

Edited by Mark
Link to comment
×
×
  • Create New...