Jump to content
PyroForum.nl

Yellowcard & mr.Stijntje meeting


Recommended Posts

Vanmorgen om kwart voor twaalf stond ik op het station. Trein komt aan, stappen een boel mensen uit, trein rijdt weer weg.
Geen Yellowcard.... :P
Hij had z'n trein gemist en kwam een kwartier later. :(

Goed, een pyromeeting dus.

Begonnen met synth van SA, aangezien Yellowcard thuis geen carbied had. (Ben je btw nog vergeten mee te nemen yellow..)
Die kennen we allemaal wel, dus geen synths. Mooi wit product, dus helemaal blij.

Daarna begonnen aan het échte werk. Vuurpijlen. :D
Yellow had 4 motoren mee, en omdat hij een kleine aanpassing had op zijn vorrige exemplaren, hebben we er eerst een getest, met één losse D1 star erop. Niet gefilmd overigens.

Rijtje info v/d motors:
ID motors: 16mm (PVC)
Nozzle: 5mm
Core 10mm
Hoeveelheid meal: 13/14g
Van de payloads:
Stars: 10mm pumped
Break: pulverone

Foto:


Dus, ik had nog een roundshell liggen met wat D1 glitters erin, dus die op de eerste pijl gezet.
Round.ASF

Met mijn geweldige filmkwaliteiten weet ik het natuurlijk zo uit te mikken dat de break buiten beeld valt. Maar de laatste tails & glitters zijn nog goed te zien.

Goed, de volgende. Een double break shell met een shell met 10 rode stars en een met 10 witte stars.
_double_break.ASF

Een paar stars, meer niet. En maar een break. Daar ben ik dus nog niet klaar voor. :D

Next one. Een normale cilinder shell gevuld met een lading meal+MgAl stars, gerold om een flash core.
Smallcilinder.ASF

Vloog over mijn hoofd, waardoor ik vreemd moest draaien, wat een beetje gaar effect geeft op film. Verder staat het er mooi op.
Wel jammer dat gewoon de eindstop eruit plopte.

Als laatste heb ik zelf ook nog een pijl gemaakt met 10 uur gemillde meal, met hele lichte BBQ houtskool.
Hier maar gewoon 10g KMnO4/Dark Al flash op gezet.
Boem.ASF

Gewoon perfect. :D

Dat was het weer! Een leuke middag, en vanaf nu kan ik ook mooie pijlen maken. (Als ik een rammer met de juiste diameter weet te vinden.. :D )

gr,
Stijn

Link to comment

Zeker mooi :P , ik vond de derde en vierde persoonlijk het mooist(zover ik kon zien :D )

Met mijn geweldige filmkwaliteiten weet ik het natuurlijk zo uit te mikken dat de break buiten beeld valt. Maar de laatste tails & glitters zijn nog goed te zien.

Mss, moet je maar eens een camera met groothoeklens gaan zoeken. :(



Lttrz
Link to comment
ik gok het op een meter of 20/25.
Dat lijkt me een beetje laag geschat. Ik zou toch echt zeggen 35 oid. Maar ik was er natuurlijk live bij, en jij niet. Op film is lastig schatten. En de hoogte is prima verder, ver boven de huizen, dus wat mij betreft goed.

De tail is wel erg mooi telkens. Ook zeer lang. :P

En als laatste is de delay bij Yellowcard langer dan bij mij. Dus hangt de kop al weer naar beneden als de load afgaat.
Link to comment

Inderdaad carbid vergeten :D . Stom stom stom ! Maar was een super leuke meeting.

Mijn vuurpijltjes gaan normaal wat sneller, want deze was met BBQ houtskool en niet met zelfgemaakte. Het verschil daarin is toch duidelijk te zien. Het was ook maar 8 uur gemilled, met 24 uur gaan idd harder.
Vergeet niet dat eentje ruim 60 gram aan Payload moest dragen he :( .

Maar al met al toch best geslaagde meeting. Pijltjes gingen lekker :P .

Link to comment
×
×
  • Create New...