Jump to content
PyroForum.nl

Bp-Vuurpijl met Payload


Recommended Posts

Mensen,

Hier even een vuurpijl met payload.

Motor:
ID = 16 mm
Nozzle = 5mm
Core = 1 cm
Lading: 13 gram Bp

Payload:
ongeveer 4 paarse stars, rond
ongeveer 4 rode stars , pumped
ongeveer 4 TigerTail's , pumped
ongeveer 4 Glitter , rond

Resultaat vanavond.
Tussen de stars zit trouwens goede Meal, en de huls is niet super dik dus geeft het niet een te harde knal en vliegen de stars toch lekker ver weg.

Groetjes, Yellowcard :angry:

Link to comment

Ziet er mooi uit.... haha post inderdaad effe het filmpje, maar ik ben nieuw hier, en ik weet niet egt wat alles betekent.. :angry: ( ID Nozzle, Core???) en BP dat is toch gewoon rotjeskruit..?

En over de afdichting... Heb je dat met bentoniet gedaan...?

Link to comment

Nozzle = Het gaatje waar je lonte er in gaat enw aardoor de druk ontsnapt.
Core = hoe ver je door boort nadat je door de 1e eindstop heen bent en het buskruit in gaat.
ID = Inner diameter van je huls.
Bp = Blackpowder, buskruit.
Wat in rotjes zit in flut spul.

En ja, bovenste en onderste eindstop zijn allebei met bentoniet.

Alleen mensen, het filmen is niet gelukt :angry: . Camera kapte ermee. Verdan kan ik jullie wel vertellen dat de pijl echt super mooi was, en lekker snel omhoog ging.

Groetjes, Yellowcard :)

Link to comment

Okke bedankt.. :angry: Jammer dat je camera het niet deed... Ik geloof het allemaal graag.. :D Gaf het een harde knal..? Ik ben namelijk gek op harde knallen.. :) Ik heb dit weekend ook weer en paar knallers gemaakt, filmpjes volgen nog.. :P

Greetz Noot.

Een nederlandse zin begint met een hoofdletter en eindigd met een (1) punt. Ook geloof ik best dat je zelf kickt op smileys, maar op dit forum zijn we er niet blij mee. Warned. T.

Link to comment

:D Geen filmpje :(

Och ja niet erg die camera's van tegenwoordig, als de garantie om is zijn ze kapot.

Ik heb nu mijn motor van 7 gram BP en 3,5 mm nozzle te drogen liggen, beide eindstoppen van 5' gips.
De ID=16mm.
En de payload word een ronde shell bijna 2", met silver stars.

Ik hoop echt dat die lukt want vorige keer ontplofte mn motor.

Foto's volgen als het zaakje gelijmd is en droog is, morgenavond dus :P

Link to comment

't Waren nog meer blauwe sterren, maargoed, ben al blij als er wat op film staat.

En even over de payload, dat was dus inderdaad een round zelf gemaakt. Ik had een grote knikker gepakt, hier deed ik eerst 1 laagje Al folie omheen. Dit goed aanduwen dat je veel kreukels krijgt, maar weinig lucht ertussen ( tussen de knikker en folie ). Vervolgens heb ik hier wat slierten kraft papier omheen gedaan met houtlijm er op. Dit werkte niet echt super, ik ga het eens met papier mache proberen. Na het papier, wat er een beetje kreukelig omheen zat, heb ik de hele boel heel stak ingetaped, echt stak, 3 lagen. Toen heb ik 'm door de midden gesneden, wat idd je knikker en je mes verneukt. Toen had ik dus 2 helfden, dit een paar dagen laten liggen zodat de lijm een beetje kon drogen, toen de shell in elkaar gezet, langs de randjes lijntje hete lijm, dichtklappen, en spiken.

Verder is dit nou niet echt een aanrader over hoe je je shell's nu het beste kunt maken. Ik zou denk ik wel het grote knikker concept erin houden, alleen dan met papier mache eroverheen in dunne lappen. Ik denk dat dit erg goed werkt, ik ga het ook eens proberen.

Groetjes, Yellowcard :P

Link to comment

Ik vind toch het maken van een spherical shell niet geweldig ingewikkeld, het kost wat tijd maar ach...

Ik had van die piepschuim ballen, die sneed ik eerst door midden, daarna weer vastgetaped met papiertape. Een sateprikker er in gestopt lichtelijk off-center zegmaar zodat je kon zien waar de naad liep van je bal zodat je achteraf goed dat ding doormidden kan snijden. Dan doe je er inderdaad alu-folie overheen, eerst een kokertje er omheen maken en dan boven en onder aandrukken en overblijfselsn zoveel mogenlijk wegknippen.

Daarna papier mache gebruikt om ze te maken, ik gebruikte krantenpapier (LET OP DE RICHTING, de ene kant op is krantenpapier heel sterk de andere kant op superslap). Voor een 2" shell heb ik 1 voorpagina van een groot formaat krant gebruikt, dan heb je een zeer stevige shell vrij lastig in te drukken is, met een wandje van 1.5-2mm. Achteraf leg je het piepschuimbolletje met papier er overheen in de oven op 75 graden oid. Een paar uur later zoek je doormiddel van sateprikker of ijzerdraadje of whatever waar de naad loopt en snij je hem daar met een standley mesje doormidden. Nu heb je 2 helften... En de bal is her te gebruiken...

Link to comment
  • 4 weeks later...
×
×
  • Create New...