Jump to content
PyroForum.nl

Raket(je) met vinnen


Recommended Posts

Dit is het tweede raketje met vinnen (trapeziumvormige :angry: ) dat ik gemaakt heb. Gezien de eerste succesvol was, besloot ik om eens een andere lancering te proberen, namelijk schuin gelanceerd, met een lanceerbuis. Op het eind van de vlucht hoor en zie je het plofje van de teelepel H3 op het eind.

bazookatest.wmv

De polystyreen nosecone is een beetje mislukt, maar volgende keer beter :) .
Ik vind het wel leuk/merkwaardig dat ik de vinnen niet eens een hoek van 5° moest meegeven opdat de raket in rechte lijn zou gaan, nee het ging gewoon vanzelf :-) (misschien door de hoge snelheid?).

Als er interesse is in de afmetingen dan wil ik die wel posten...

Link to comment

Oké beeld je het volgende in:

een huls van 89mm, ID van 13mm en OD van 16.7mm;
de onderste 13mm is de bentonietnozzle, met nozzlediameter 4mm;
de volgende 36mm is de raketbrandstof, namelijk "natriumchloraat 89% / Houtskool" 77/23;
Van die 36mm is de core 25mm lang en met een diameter van 2mm;
dan 10mm bentoniet, met 2mm-gaatje aan de rand om de H3 te ontsteken:
30mm gevuld met H3
ten slotte na de huls nog een polystyreen* nosecone van 16.7mm lang.

De vinnen zijn trapeziumvormig, met grote basis 24mm en kleine basis 18mm, de hoogte is 16.2mm. Ze werden met hotglue aan het onderste deel van de raket bevestigd.

het totaalgewicht is rond de 26g.

*Door veel polystyreen (d.i. piepschium) op te lossen in een weinig aceton bekomt men een bizarre coherente massa die nog het meest lijkt op zeer oude, gestremde bloemkoolsaus ^^. Een dergelijk pasta kan dan in een mal geduwd worden en gedurende een paar dagen te drogen gelegd worden, met een zeer harde nosecone tot gevolg.

Link to comment
×
×
  • Create New...