Jump to content
PyroForum.nl

Back to school


RSDZ

Recommended Posts

Praat hier over je nieuwe klas, nieuwe vakken, nieuwe whatever, nieuw schooljaar.

Bij mij op school is het misgelopen met de roosters, onze klas bestaat uit C&M (denk je net van ze af te zijn :lol: ), N&T en E&M, we hebben geen mentor, en onze roosters kloppen niet.
Ik doe N&T en er staan geen natuurkunde of scheikunde op mijn rooster, wel woensdag 3 uur wiskunde b.
Ook het aantal uren is niet zo fijn, ik heb in totaal 8 tussenuren, ik heb ook nog iemand in me klas met iedere dag 8 uur.
En onze klas was niet de enige, het klopt allemaal voor geen meter meer, waarschijnlijk komt dat doordat onze school met 2 andere scholen gefuseerd is.
In ieder geval krijgen we binnen 2 geweldige weken een nieuw rooster.

Ik vraag me af wat er allemaal misgelopen is op andere scholen.

Link to comment
  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Root Admin
Praat hier over je nieuwe klas, nieuwe vakken, nieuwe whatever, nieuw schooljaar.

Bij mij op school is het misgelopen met de roosters, onze klas bestaat uit C&M (denk je net van ze af te zijn :lol: ), N&T en E&M, we hebben geen mentor, en onze roosters kloppen niet.
Ik doe N&T en er staan geen natuurkunde of scheikunde op mijn rooster, wel woensdag 3 uur wiskunde b.
Ook het aantal uren is niet zo fijn, ik heb in totaal 8 tussenuren, ik heb ook nog iemand in me klas met iedere dag 8 uur.
En onze klas was niet de enige, het klopt allemaal voor geen meter meer, waarschijnlijk komt dat doordat onze school met 2 andere scholen gefuseerd is.
In ieder geval krijgen we binnen 2 geweldige weken een nieuw rooster.

Ik vraag me af wat er allemaal misgelopen is op andere scholen.

Onze roosters worden door de computer gemaakt. Iedereen krijgt een custom-made rooster (keuzevakken etc.), gaat nooit wat mee mis B):D.
Link to comment

Mijn TI-83 Plus is veel cooler, ik kan er mario op spelen... :) (En natuurlijk programmatjes maken om formules in op te slaan die je dan tijdens de toets kan bekijken terwijl het lijkt of je iets uitrekent!)
(Via PC erop gezet, is grafische rekenmachine)
Ik heb hem btw overgeklokt... ipv 12MHz draait ie nu op 18MHz! ;)
(Stijn moet weer alles wat los en vast zit overklokken he... :D )


Alleen mijn PC heeft er geen zin in omdat mijn RAM foutjes vertoont...
Duur G-Skill ram hoort dat niet te doen! B)

Trouwens vergeten te zeggen, ik ga ook naar 4 ATH met N&T.
Best spannend B) Ben straks officieel bovenbouw! :lol:

En ik krijg EINDELIJK boeiende stof bij Scheikunde! (Die ik inmiddels ook wel ken, maar toch)

Waarom in godsnaam mag je niet in de 2e of zo al scheikunde krijgen
Dan heb je alleen Natuur-Scheikunde, en daar leer je geen drol.
Alleen dat poedersuiker een stofexplosie geeft en natrium niet van water houdt...

Link to comment
En ik krijg EINDELIJK boeiende stof bij Scheikunde! (Die ik inmiddels ook wel ken, maar toch)

Waarom in godsnaam mag je niet in de 2e of zo al scheikunde krijgen
Dan heb je alleen Natuur-Scheikunde, en daar leer je geen drol.
Alleen dat poedersuiker een stofexplosie geeft en natrium niet van water houdt...

Bij ons nog erger, na de 2e was alles wat ik op school had gezien qua chemische proefjes 2 stofjes bij elkaar en dat je dan iets geels kreeg, verder een beetje indampen enz. (of hoort dat bij Natuurkunde?).

Jurrrrr

Editje: Kan je ff zeggen hoe je die rekenmachine kan overklokken , aangezien ik ook zoeen binnen een paar weken krijg... En wordt ie van die 150% snelheid veel sneller? BTW: ik doe natuurlijk wel iets minder extra MHz straks is ie stuk :lol:
Link to comment

Ik heb een TI-84 plus SE, maar er staat zo veel rotzooi in dat 'ie nu echt stront-langzaam is :lol:
(in dit geval de spreekwoordelijke "dikke stront door een trechter" o.i.d.)
Ik zette tijdens toetsen alle info erin als programma oid... Dan keek ik het terug door het programma te editen. Lekker ingewikkeld maar het werkte wel en ik ben te dom om een makkelijkere manier te vinden B):D

Owh ja: ik ga nog een jaartje 4-VWO doen...
nog steeds NG/NT hoop ik.
begin 4 september ofzo weer

Owh ja: dit jaar ga ik m'n BINAS maar wel kopen, zodat ik de volgende jaren ook nog wat aan m'n aantekeningen heb B)

Link to comment
Ik heb een TI-84 plus SE, maar er staat zo veel rotzooi in dat 'ie nu echt stront-langzaam is :lol:
(in dit geval de spreekwoordelijke "dikke stront door een trechter" o.i.d.)
Ik zette tijdens toetsen alle info erin als programma oid... Dan keek ik het terug door het programma te editen. Lekker ingewikkeld maar het werkte wel en ik ben te dom om een makkelijkere manier te vinden B):D

Owh ja: ik ga nog een jaartje 4-VWO doen...
nog steeds NG/NT hoop ik.
begin 4 september ofzo weer

Owh ja: dit jaar ga ik m'n BINAS maar wel kopen, zodat ik de volgende jaren ook nog wat aan m'n aantekeningen heb B)

Die reken machine heb ik ook, niet echt sloom omdat ik via de pc zorg dat ik alleen maar erop heb wat ik die dag/week/ nodig heb.
Ik schreef programmatjes voor natuurkunde en wiskunde, daar kun je best handige dingen mee, bij wiskunde heb je bijvoorbeeld die ABC formule, met dat ontleden in factoren enzo, dat liet ik lekker door de rekenmachine doen.
Link to comment
Lekker ingewikkeld maar het werkte wel en ik ben te dom om een makkelijkere manier te vinden B):D

Ik heb wat handige tabellen als plaatjes opgeslagen, werkt ook erg goed.
Even een kopietje op je pc zetten dat je 'm niet kwijt bent bij crash.
Neemt 767 bytes of zo in.

Een beetje programma van mij zit al zo aan een paarduizend bytes..
Ik heb bijv een programma dat de kleurcodes van weerstanden omrekent voor je, heen en terug. ;)
(je voert getal in --> krijgt kleurcode, of je voert code in --> krijgt getal)

Ik heb btw ook nog een Desktop pc staan hier van 33MHz, hij heeft geen koeler nodig. B)
De FSB staat op 11MHz met een multiplier van 3.0x! :lol:

Laatst aan de praat gekregen, maar om een of andere vreemde reden wou hij windows XP niet openen, hij heeft wel 26 MB EDO ram! :)
(even ter informatie, dat was 100% gedestilleerde sarcasme)
Link to comment

Heey iedereen, sorry dat ik er ff in moet vallen..
Maar ik zoek een HBO-er!
Ik moet voor het schoolvak HaCo (Havisten Competent), dat oersaai is, iemand die een HBO opleiding volgt een 'interviewtje' afleggen.
Dit kan uiteraard over e-mail of PM.
Het is serieus maar 2 vragen: wat zijn de voordelen en nadelen van je opleiding?
That's it.. Je zou me er echt mee helpen!

Alvast bedankt! B)

P.S.: Ik snap geen flikker van mijn Casio rekenmachine.. :lol:

Link to comment

Ik ben maandag al naar school geweest, men eerste dag op mn HBO-opleiding.

Volgende week gaan we pas echt lessen, dit is lsechts een introductieweekje. Ik heb iig gehoord dat ik rond de 16 uur les per week zit B) en zoizo een dag vrij heb :D

Btw Duvel, voordelen: veel nieuwe chickies op school en een gratis OV jaarkaart, waardoor ik OVERAL gratis heen kan, met de trein of bus maakt niet uit, dus als iemand een x wat wil afspreken oid. voor bijvoorbeeld een chemruildagje of weet ik veel wat kan ik nu een stuk makkelijker aanzweeeezig zijn :lol:
Enne de nadelen lijken me, dat ik nu een x wél moet presteren anders kan ik aan het einde van mn studie een heleboel gaan dokken.

Link to comment

Haha, bedankt dat je al wat helpt Snooby..
Maar ik zoek iemand die al op z'n minst 1 jaar ervaring heeft.
En dan moet hij (of zij :lol: ) maar ff een word bestandje invullen, ik heb hem hier staan.
Dus als je me wilt helpen, stuur dan een PM'tje, dan stuur ik het bestand wel over mail.

Link to comment
  • 5 weeks later...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...