Jump to content
PyroForum.nl

Waterraketten


Recommended Posts

Wat voor compressor is dat en waar heb je hem vandaan?


Hij komt uit een koelkast.

Ik zou ook zorgen dat je flessen er wat beter in passen


Hoe bedoel je? Bedoel ja dat de buis te groot is?

dat je wat meer druk kan opbouwen.


Ja, dat weet ik, maar wilt er iemand a.u.b dan een tekeningetje ofzo maken :lol: .

dr B
Link to comment

Tekening is toch niet nodig.. :lol:
Hoe minder ruimte er tussen je fles en de PVC buis wand is, deste grooter de druk die erachter komt te staan, dus.. komt je fles verder weg en harder aan.
Omdat je moeilijker aan breedere flessen kan komen, is het verstandig om een minder brede PVC buis te nemen.
Maar let er wel mee op dat je flessen er nog wel (makkelijk) in kunnen glijden, want als ie te strak is, en je compressor is sterk genoeg, dan blaas je de achterkant van je Bazooka op, en dat is pijnlijk als je er 25cm vandaan staat denk.. B)
Ongeveer hetzelfde verhaaltje als bij mortieren.. :D

Link to comment

Ik heb even een tekeningetje gemaakt van de upgrade (1) die ik de bazooka ga geven.



Dit komt er nog op:
-Een plexiglas ruitje.
-Een pin die ervoor zorgt dat er hogere druk ontstaat.
-een manometer die ook op de buis zelf bevestigd wordt.


dr B

PS: dit is een waterrakettopic in het algemeen, dus jullie mgen ook video's posten B):lol: !

Link to comment
PS: dit is een waterrakettopic in het algemeen, dus jullie mgen ook video's posten !


Dit is het FOTO/VIDEO topic.. Dus hier plaats je je fotos ed. De discussie over het verbeteren houd je maar in het normale waterraketten topic.
Hier dus foto / video en commentaar daarop. Bouwplannen in het algemene topic.

Gr33tZ
Link to comment
  • 2 weeks later...
Maar ik heb een vraag: hoe komt het dat als je de raketten recht naar boven schiet, ze verder gaan dan dat ja ze diagonaal schiet??
Komt het door gezichtsbedrog, ef is het iets anders?


Gezichtsbedrog. Kijk maar eens naar een auto van 5 meter lang, en daarna naar een plafond of een ander groot voorwerp (met de zelfde kleur). Op je rug liggen en dan naar boven kijken vergroot het effect. Dan zul je zien dat op het eerste gezicht het plafond (veel) groter/hoger lijkt.
Link to comment
×
×
  • Create New...