Jump to content
PyroForum.nl

Overgaan / Slagen / Blijven zitten ?? (op school)


jurrrrr

Recommended Posts

  • Replies 158
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

G*D! Een afdelingscoordinator ligt weer eens vrolijk dwars. Zo hoor ik de ene dag van mijn mentor nog dat ik over ga, en de dagen daarop hoor ik dat ik een bespreekgeval ben dat neigt naar blijven zitten. Die afdelingscoordinator wil zig aan de regels houden en is nu vrolijk andere docenten aan het overtuigen. Ik edit wel hoe het afloopt.

Dan word je wel keihard genaaid als ze nu opeens zouden zeggen dat je niet overgaat...
Ik zou het niet pikken hoor, maar wat bedoel je met die andere 3 vijven die niet in je profiel zitten ??

Jurrrrr
Link to comment

Gefeliciteerd! Wel een rotstreek dat ze ineens zeggen dat het niet zeker is (als er iets is waar ik niet tegen kan zijn het mensen die iets met zekerheid zeggen en er daarna op terugkomen...)

Ik ben trouwens ook (ruim :) ) over. Alles boven de 7, paar achten en een 9 voor engels. Ben over alles wel tevreden, behalve die 9, als ik goed me best had gedaan had dat een 10 kunnen zijn :?

Groeten, The Freak

Link to comment
  • 11 months later...

Sorry voor de topic bump, maar ik denk dat dit topic weer een paar weken tot leven mag komen.

Ikzelf heb vanmorgen te horen gekregen dat ik bevorderd ben naar VWO 5 :P , maar ik sta een 5 voor geschiedenis en daar mag ik nog een herexamen voor doen :) ... Maar het is niet alsof ik niet naar VWO 5 ga als ik dat herexamen niet goed doe.

Beste punt was trouwens een 9 voor scheikunde. :P

EDIT:
Misschien een idee om de poll te resetten ofzo? Of anders een nieuwe te starten.

Link to comment
Beste punt was trouwens een 9 voor scheikunde.

Nice! :)

Ik blijf zitten, dit wist ik al voordat het officieel was omdat ik er zelf voor gekozen had. Als ik mijn (toen nog) 4 tekorten op zou halen en naar Havo 5 zou gaan dan zou ik (misschien) slagen met veel slechte cijfers of ik moest HEEL hard gaan werken. Nu kan ik Havo 4 nog rustig over doen zodat ik in Havo 5 begin met redelijke cijfers.

Voor de duidelijkheid, bij ons blijven je examencijfers van Havo4 staan als je naar Havo 5 gaat. Deze waren bij mij nog slechter dan mijn rapportcijfers.

Mijn huidige rapport heeft 13 tekorten. :oops: Omdat ik in de repetitieweek niets meer heb gedaan omdat ik zou blijven zitten.

Greets
Link to comment

Ik ben geslaagd voor mijn VWO, met 8 achten, 3 zevens en een 6.

En die 6 was godverdomme voor maatschappijleer.

Drie zevens voor Bio, Nederlands, Geschiedenis.

De rest allemaal 8, WiskundeB, Na12, Sk12, Engels, Frans, Duits, ANW, Literatuur.

Volgend jaar dus werktuigbouwkunde aan de TU in delft, ik wil proberen om er nog een studie bij te doen maar ik weet niet hoe ze er in delft over denken, daar moet ik nog over bellen.

Link to comment
Guest polokeeper

Ik weet het nog niet, zat afgelopen jaar in havo 4.
Omdat het overgaan of blijven zitten op 1 toets afhangt(die ik dus net niet heb gehaald).
Moet ik nu aan het eind van de vakantie een herkansing doen, maar dan van de hele stof van het jaar.
Dinsdag krijg ik te horen of ik wiskundeb1 of scheikunde moet doen.
Dus deze vakantie word het wel een beetje leren :)
De leraar scheikunde wil dat ik blijf zitten en zegt dat dat het het beste is voor mij, de klojo.
Want als ik goed mij best doe kom ik er wel, was gewoon te lui in de 1e periode.

Polokeeper

Link to comment

Ik ga over!!

Vermits ik in België woon is het onderwijssysteem anders. Ik deed afgelopen jaar economie-wiskunde en ga volgend jaar die richting blijven aanhouden. Ik was voor alle vakken er door, voor de ene al iets ruimer als voor de andere. Voor godsdienst had ik wel een fles op mijn examen. De vakken waarvoor ik ging (frans & wiskunde) zijn dan weer wel goed. Ik ben wel gelukkig dat ik van die domme geit van economie vanaf ben, want die heeft mij afgelopen jaar niet veel meer bijgebracht.

Link to comment

Ik heb net mijn eerste jaar universiteit erop zitten. Zoals een typische eerstejaarsstudent ben ik er maar van de helft van de vakken (ongeveer) erdoor. :P Ik heb dus redelijk wat op te halen in tweede zit (de herexamens dus :P ) en kan dus ook mooi veel gaan blokken deze vakantie. Geen reis en geen vakantiewerk dit jaar dus. :) Achja, het is beter zo. Alles ophalen gaat niet lukken, maar wel een mooi deel zodat het eerste jaar toch min of meer geslaagd is. Er zijn er die er nog veel slechter voorstaan. ;)

Voor godsdienst had ik wel een fles op mijn examen

Dat betekent dus dat hij niet geslaagd was. Niet dat hij iets met een fles op zijn examen had te doen ofzo . :P

Ga je trouwens volgend jaar naar je laatste jaar Knallerdeknal?
Link to comment

Naar mijn voorlaatste jaar,

ik heb (raar maar waar) de derde kleuterklas twee keer gedaan omdat ik geen eerste en tweede heb gedaan. Ik heb eerst enkele jaren in Nederland gewoond (waar ze pas twee jaar later naar het school gaan) waardoor ik eigenlijk die eerste twee jaren kleuterschool heb gemist en het derde kleuterklasje opnieuw moest doen. Niet vanwege slechte punten maar gewoon wegens gebrek aan ervaring etc.

Prophet, waar studeer je? Brussel, Antwerpen, Gent, Leuven?

Link to comment

Ik moet nog een 3 werkstukken (/PO's) maken dit weekend, dan ga ik (als alles goed is) over naar VWO-5...
Ben ik na 6 jaar voorbereiding ook wel aan toe! ;) (2x blijven zitten :P)

Ik had dus al van school kunnen zijn met VWO-diploma, maar dat duurt dus nog wel even...

Ik ben btw ook in groep drie basisschool "blijven zitten". Was niet echt zitten blijven, maar eerder door mijn ernstige gebrek aan sociale vaardigheden oid...
Jaja; nog een bijna/half-autist in tha house. :P

Maar ik had dus zelfs evt. vorig jaar al VWO examen kunnen doen... :)

Link to comment

Tja... Ik weet niet of ik het ga halen, ik denk dat ik maar blijf zitten...
Ik ga namelijk naar een andere school en verhuizen enzo, mar als de leraren zeggen dat ik et wel kan halen zal ik et overwegen naar VWO5 te gaan, altijd leuker bij leeftijdsgenoten (You get my point)

(Ik zit nu bij morpheus i/d klas)en doe een van die POs samen met hem. :)

@morpheus, Wat ga jij doen als je het niet haalt?

Voor de rest hiero: ik hoop dat jullie het ook allemaal halen en gefeliciteerd voor degenen die al weten dat ze geslaagd ed zijn.

Link to comment

Hey,

Ik ga mooi over naar Gymnasium 5 ( ook al denk ik dat het niet erg lang zal duren voor dat het atheneum word :) ), maar latijn gaat me niet echt lekker af. Ik denk dat ik in de 3de toch wat meer had moeten doen voor latijn. Volgend jaar N&G met scheikunde 2 en natuurkunde 2 . :P

Gefeliciteerd iedereen die over / geslaagd is!

Mzzls,

Night Hawk

Link to comment

Ik ben gelukkig ook overgegaan.

Ik zit bij de beste van de klas, helaas betekend dat wel dat ik medeleerlingen volgend jaar moet gaan helpen. :)

Maarja, nu gelukkig ff genieten van dat ik niet meer naar school moet, moet wel werken, maar dat brengt gelukkig geld in me laatje :P

Maarja, iedereen nog gefeliciteerd.
En als je bent blijven zitten, geen probleem, ik ben ook nog goed terecht gekomen.





Lttrrzz

Link to comment
Beste punt was trouwens een 9 voor scheikunde.

Lol, ik ook. :P

Ik ga ook over, met 3x 6, 7x 7 en de rest een 8. (Gym en Beeldende Vorming niet meegerekend)

Jurrrrr

PS: Dit topic is van vorig jaar, van mij. Wat dus betekent dat ik al meer dan een jaar member ben :)
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...