Jump to content
PyroForum.nl

Mijn eerste cake!

bamibal

Recommended Posts

Posted

Nou die was wel leuk :( de stars waarom mp neem ik aan, en waarmee schoot je ze omhoog ? H3 ?
verder waren die 3e en 4e beetje vaag, maar wel grappig.
Misschien ga ik ook wel een cake maken. Moet ik wel effe mp maken.

Maar leuk hoor :D ! Ik had wel een foto willen zien van hoe hij er vooraf uit zag.

Posted
Nou die was wel leuk :(  de stars waarom mp neem ik aan, en waarmee schoot je ze omhoog ? H3 ?
verder waren die 3e en 4e beetje vaag, maar wel grappig.
Misschien ga ik ook wel een cake maken. Moet ik wel effe mp maken.  

Maar leuk hoor  :D ! Ik had wel een foto willen zien van hoe hij er vooraf uit zag.

Waren inderdaad mp stars met heel klein beetje grof aluminium en wat kno3 / suiker mix voor vuurpijlen.
Ik schoot ze omhoog met kno3 / houtskool, 7-3 dat geperst en toen in stukjes gebroken (met dank aan stijntje).

Ik heb nog een foto, ik zal hem even zoeken en in de topic start neerzetten.
Posted

Kijk kijk. :(
Mooi Bamibal! Werkt dus prima met KNO3/Houtskool. 8)
Hoeveel had je gebruikt?

Laat ik ook maar weer is stars maken, ik heb een erg mooie oranje/zilveren vonken mix!

Posted

@ Mr.Stijntje, welke comp. bedoel je ?

Je kunt ook KClO3:C = 75:25, oftewel H3. Ik weet niet of je KClO3 hebt, maar mocht je het hebben zou ik H3 gaan maken. Maar alsnog, werkt prima met KNO3 !
Nogmaals, Mooie cake :wink:

Posted

Tuurlijk heb ik KClO3 :wink: Ik heb jou deel nog gezien voor het naar jou opgestuurd werd. :(

Idd, H3 is ook goed!

Mijn stars zijn trouwens KClO3 of KNO3 met Houtskool en wat Aluminium, erg mooi effect.

Posted
Mijn stars zijn trouwens KClO3 of KNO3 met Houtskool en wat Aluminium, erg mooi effect.

Heb je in 1 KClO3 en in een ander KNO3, of heb je gemengt ofzo (KNO3+C+Al met KClO3+C+Al)?
Posted

Lijkt mijn dus duidelijk dat de een met KClO3 is en de ander met KNO3 :wink:

Cold As Ice
Posted

Idd, het is óf KNO3, óf KClO3.
Maakt bij deze star niet veel verschil, en aangezien KNO3 goedkoper is..... :wink:

Kun je een exacte verhouding geven ? Vind ik altijd fijn  :( !

Die heb ik niet :D
het wordt waarschijnlijk zoiets als:
KNO3 ------- 7
Houtskool - 3
Aluminium - 1
Beetje overfueled, maar dat mag best bij stars.
Als ik de zilveren vonken niet goed genoeg zie wordt het gewoon 2 Al...
Guest wolkje
Posted

Mooie cake.

Ga er binnekort ook eens wat maken, maar eerst beginnen met mortieren :wink:

• 2 months later...
Posted

Zeer mooie cake... :lol:

Maar hoe heb je de mix van kno3/c in de huls zitten? gewoon los of in afgesloten?
Ik gebruik het ook wel eens (6/4) maar dan moet ik het wel in een gesloten, dus hoe heb je die star dan aan gekregen?

Posted
Mooie cake.
Ga er binnekort ook eens wat maken, maar eerst beginnen met mortieren :wink:

Heel simpel, gewoon persen en verkorrelen, onderin gelegt en star er op, dan prop papier...
  • Create New...