Jump to content
PyroForum.nl

Crackling


Recommended Posts

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik denk dat het best zal lukken als je hem eerst aan stukken knipt en dan tegen je elektrische schuurmachine drukt.
(zo-een die ronddraait)

Voilla, poeder van pingpongbal.
Dit meng je door je mix, en dan maak je het pas nat als je er een ster oid van maakt.
Duidelijk?

Edit: Net verpoederd, ging prima, zo gauw je dit nat maakt met aceton heb je meteen kleverige drab.
Prima dus als je het mengt met je compo.

Link to comment
  • 3 weeks later...
V2O5.............................................81.8
Aluminium (250 Mesh)...................9.1
Copper(II)oxide...................................9.1
Nitrocellulose lacquer binder.....................10% by volume


Nou mensen, deze ga ik misschien ook maken. Moet ik even aceton open voor de NC lac, hier heb ik al een adresje voor. Aluminium heb ik, CuO koop ik samen met V2O5.
Hoe giftig is dat V2O5 eigelijk ? En hoe moet je het precies doen met dat NC lac, en dan de rest van de comp ? Moet je dat er bij doen ofzo ?
Link to comment

Gewoon alles mixen, zonder de NC laque. Dan je hele compo in de laque dumpen, dan verdeelt het denk ik wel, en word het meer een soort "nat zand"-achtige substantie. Dan alles heel blij door een zeefje heen mikken, en dan laten drogen (gaat snel-->aceton verdampt snel). En dan zou ik ze gewoon als kern van rolled stars gebruiken.

Hier heb ik al een adresje voor


Duh, het K....... misschien ? :)
Link to comment

WACHT!

Ik denk dat het crackling geluid van de Magnalium komt, ik heb gisteren Magnalium gemaakt (Yeah 8) ) en dat kraakt in een vlam.
Ik heb 2.5 gram MgAl met 7.5 gram Meal gemengt, en ik hoorde toen ik t afstak krakende vonkjes..
Ik weet niet zeker of het aan de MgAl ligt, daar moet je de gok maar op wagen!

Kevin

Link to comment

Ik heb het even op MSN methem erover gehad.
Hij heeft gewoon Al gesmolten, daarna Mg erin gedaan.
Paar keer roeren, dan laten afkoelen, in stukken slaan met de hamer.
Dan in de ballmill, en je hebt poeder.

Zo heeft hij het mij vertelt :wink:

Link to comment

Ja, oke, chemixtry. Daar maken ze Oleum (rokend zwavelzuur), Kalium en natrium metaal en nog veel meer exotische producten die (erg) moeilijk zijn voor de DIY chemist te maken.

Natuurlijk is het mogelijk, maar dan moet je een cilinder met argon hebben (CO2 doet), goed glaswerk en een hoop kennis.

Link to comment

Ik heb het inderdaad gesmolten ja, niet zo moeilijk, alleen heeft ongeveer 25% van de Mg gereageert met de O uit de lucht.
Maar dat deert niet :) want het is nog steeds prachtig spul!
Ben alleen betere manier aan het vinden, ik kom niet zo makkelijk aan die edelgassen, dus ik maak wel een betonne mal, die vul ik dan met vloeibare MgAl en dan een soort van dopje erop zodat er geen MgO ontstaat.
Klinkt verwarrend? Ik maak wel filmpjes de volgende keer.. :wink:

Kevin

P.S.: En ja, het is verschrikkelijk breekbaar! Slag met hamer -> 100 stukjes MgAl :roll: .

Link to comment

Iemand die ik ken heeft jaren bij een grote fabrikant van (professioneel) vuurwerk gewerkt en die zegt dat crackling ook met aluminium gemaakt kan worden.

Ik weet alleen niet of hij het had over aluminiumpoeder of aluminium...

Greats <-- Dit betekend 'hele groten', is dat de bedoeling? Of weer een semi-stelen van mijn custom greet door iemand die geen engels kan? Gr33tZ T

Link to comment

Ja oké, maar dat was een beetje hyperbolisch..
Maar als je de compositie bekijkt:

'Dragon eggs' star (Crackling star)

Pb3O4.............................................81.8
Magnalium (50/50, 100-200 Mesh)...................9.1
Copper(II)oxide...................................9.1
Nitrocellulose lacquer binder.....................10% by volume

Dan zie je dat de MgAl 100-200 mesh is, dit is dus een poeder.
Dus zal je Al ook wel in poedervorm moeten zijn hè.. :roll:

Kevin

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...