Jump to content
PyroForum.nl

Crackling


Recommended Posts

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

V2O5... Check!
Cu(II)O..... Check!
NC....... Check!
Mg/Al... Hmm.. :? Daar moet ik nog voor zorgen..
Binnenkort ga ik proberen zelf magnalium te maken.. jullie horen er nog van..!

Btw: is de Koper(II)oxide in deze compositie rood.. ? Of anders.. ?

Link to comment
Ik bedoelde Cu(II)O, en niet CuO.. sorry voor misverstand..  :)


Ehm, dat is hetzelfde hoor. Het getal tussen haakjes (in dit geval (II)) geeft de lading van het ion ervoor weer. Dit gebruikt men vaak als het ion in verschillende oxidatietoestanden voor kan komen. Zo heb je bijvoorbeeld ook ijzer(II)oxide (FeO, wat bestaat uit o.a. Fe2+) en je hebt ook ijzer(III)oxide (Fe2O3, wat bestaat uit o.a. Fe3+).
Link to comment

Oké, weer wat geleerd..
Dus het is gewoon zwart, zoals Stijntje zei..?

Binnenkort ga ik er aan beginnen hoor.. :wink: onder de volgende compositie:
V2O5.............................................81.8
Aluminium (250 Mesh)...................9.1
Copper(II)oxide...................................9.1
Nitrocellulose lacquer binder.....................10% by volume

Ik hoop dat ze het doen met die stof-vervangingen..
Wat voor stars moet ik hiervan van maken? Cut/Pumped/Rolling etc.?

Link to comment

Ja ? Nou dat ga ik dan maar eens proberen ! Moet ik wel even zo'n goede zeef vinden ergens. Waar hebben jullie die van jullie vandaan en hoe groot zijn die gaatjes ? Maar dan krijg je wel vierkantje he ? Pumped stars lijkem me ook wel handig, met zo'n afgeknipe injectiespuit, ik kan deze helaas nergens vinden :) weet iemand waar ?

Link to comment
  • 2 weeks later...

Heeft iemand een suggestie hoe ik het beste de +10% volume (van de NC) kan uitmeten.. ?
Want dit gaat nu niet op massa, maar op volume, dus een weegschaal is niet nodig lijkt me..?

En wat de beste meng methode is voor deze compositie.. omdat hij nogal gevoelig is, lijkt de Ball Mill me een slecht idee.. :?

Link to comment

Paar dagen gelden maakte ik dezelfde fout :(. PP balletjes bestaan voor een gedeelte uit NC. Steek maar eens een stukje v een pingpong balletje aan. Het brand langzamer dan goede NC, maar ook zonder al te veel hitte.

Ik heb laatst ook een pp-bal opgelost (of een poging gedaan), maar het loste nou niet echt geweldig op (ook niet na 2 uur ofzo). Het bleef gewoon aan de bodem zitten =/ What am i doing wrong?

Link to comment

En dat is je NC-lak binder.. ? Vage shit allemaal.. :roll:

Maar..
Als ik bijv. 50 gram compositie heb, moet ik 5 gram PPB hebben..
Voor de 5 gram PPB heb ik ong. 30 ml Aceton nodig (1 PPB = ong. 2,6 gram), de boel in elkaar oplossen.
Dan de compositie in een bakje.. en de hele zooi van NC-lak erbij..?
Goed roeren, en klaar is Kees..

Klopt dat..? :(

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...