Jump to content
PyroForum.nl

Droogdoos


RSDZ

Recommended Posts

Ik betwijfel ten zeerste of dit eigenlijk veel helpt...op de verwarming leggen is sneller (of in de zon oid).

Misschien is dit een idee: Hier

Dit werkt natuurlijk erg goed, maar stars maak je niet met alleen water, ook alcohol (spiritus=methanol+ethanol), ik weet niet of CaCl2 ook spiritus aantrekt, of dat dit helemaal niks uitmaakt.

Dat ding van de link is echter niet echt handig als je een rookbom met iets van 4 keukenrollen gaat maken, dan zit je CaCl2 zo vol met water, en dan neemt het niks meer op. Het is vooral voor 1-50g zware dingen bedoelt, dingen als HE,stars e.d.

Ik heb zelf zn ding over 2 dagen, ik post mijn bevindingen wel.

Link to comment

Een excicator is om iets waterVRIJ te maken. Dus echt kurkdroog, zonder het te verwarmen.
Vooral dat laatste is met HE's erg belangrijk. Voor je rookbommetjes is het totaal onzinnig.

Dat ding van de link is echter niet echt handig als je een rookbom met iets van 4 keukenrollen gaat maken, dan zit je CaCl2 zo vol met water, en dan neemt het niks meer op. Het is vooral voor 1-50g zware dingen bedoelt, dingen als HE,stars e.d.

Kan wel, maar dan moet je een Hele grote maken, met een paar kilo CaCL2, daarna ff in de oven en je droogmiddel kan je hergebruiken.

Gr33tZ
Link to comment
Ik denk zeker dat het werkt.. mischien bouw ik er ook nog een..
Maar waarom hij er een ventilatortje op heeft zitten.. :) ..dat mag Joost weten.. :D

Ik denk er dus ook aan om er 1 te bouwen, maar ik vraag me af of het de moeite wel waard is, en of het wel handig in gebruik is...
Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Dit lijkt mij het geschikte topic voor mijn vraag, aangezien het hier ook over CaCl2 gaat... :lol:

Ik wou CaCl2 bij de Gamma halen,
(o.a. voor mijn weckpot met carbid, omdat hij laatst behoorlijk hard siste toen ik hem opende B))
toen mijn moeder zei dat we nog van dat spul in de schuur hadden staan...
Dat was dus een soort verfemmer met 2,5 Kg "Gamma-Wègvocht" wat minstens 18 jaar oud bleek te zijn...
Er staat alleen maar "Navulling voor ieder merk vochtverdrijver" en een handleiding hoe je de zooi moet navullen...
Is dit dan zéker CaCl2 of wordt (/werd :D) er ook andere zooi voor gebruikt?

Link to comment

Geen idee, maar ik heb het zelfde. Misschien biedt de site van Bison hulp. Vaak staan op de sites van producenten die chemicalien maken/verpakken wel een pdf met alle ingredienten. Zo ging dat ook bij mijn afbijt.

12e7c6a0100db1b0867012afb.pdf

Een pdf'je zoals ik al zei. Het staat er niet zo specifiek op, maar als je kijkt naar de werking, geur, vorm en mogelijke reacties, kun je er banui gaan dat het ongeveer 90%+ is. Uberhaupt als eer op de verpakking staat"basisbestandsdeel" kun je er op rekenen dat het minimaal 50 a 60% bevat.[/edit]

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...