Jump to content
PyroForum.nl

7 gram KMnO4 flash Knaller


yellowcard

Recommended Posts

Beste mensen,

Hier de knaller waar ik over vertelde, 7 gram KMnO4:Al:S = 5:4:1 flash poeder. Het is een kraft papieren huls, niet super dik maar wel lekker stevig (veel lijm). snelcementen eindstoppen, en de lonte door de huls heen het flash in.

Hier de Film:
http://members.pyroforum.nl/gamekeeper/members/yellowca...KMnO4_flash.mpg

Zoals jullie horen, heeft de camera het geluid niet goed opgenomen :evil: . Erg jammer, want in het echt was het een mooie knal, vrij zwaar maar dat komt ook omdat het onder een viaduct was wat nogal galmt :wink: .
Dus de knal op het filmpje is mislukt, maar in het echt was hij wel lekker 8) , in ieder geval de hardste knaller die ik ooit heb gemaakt.
En ik had nog een vraag, de knaller was 3 dagen oud toen ik hem afstak, maakt dit denken jullie uit ? Ik denk van niet, maar je weet maar nooit.

De volgende knallerword met een iets dikkere, langere, steverigere, grotere ID, en meer grammetjes flash, oftewel: Groter.

Groetjes, yellow :wink:

Link to comment

Nou ik moest mezelf even overtreffen hoor, hier is een nieuwe knaller:

HPIM0471.jpg

Zoals jullie zien is hij best wel groot. Ook een dikke huls, 4mm. Alleen hij is uit meerdere stukken kraft papier, dat is wat minder. Er zit 8.5 gram KMnO4 flash in :wink: snelcementen eindstoppen. Het resultaat komt waarschijnlijk vamiddag :) !

Link to comment

Maar foto's op gamekeeper hosten gaat prima, alleen filmpjes iets groter dan een paar seconden wat op mijn pc altijd erg lastig.... En je kan niet groter dan 5 mb uploaden en dat zijn die van mij meestal wel.
Ik zou het ook wel anders willeen hoor.....Dus als je een idee hebt.

Nou mensen, jullie hebben dus nu 2 knaller van mij gezien. 1 met dat slechte geluid onder de brug ( 7 gram ) , en 1 in dat mooite stukje natuur met 8.5 gram.
Nu komt mijn 3e knaller, en hij zier er zo uit:

De knaller liggend. Lekker lange lonte :wink: :

HPIM0480.jpg

De knaller staand. Hij is best wel groot zoals jullie kunnen zien :wink:
HPIM0479.jpg

Er zit 9 gram flash in. KMnO4:Al:S = 5:4:1 . De wand van de huls is 4 mm dik.

Resultaat komt vanavond !

Groetjes, Yellowcard :)

ps. @ de mensen die weten hoe het moet, als ik een plaatje post met de lnk tussen deze dingen dan krijg ik hem giga groot.....Hoe kan ik hem klein krijgen ?

EDIT: Bedakt Gamekeeper!

Link to comment

Mensen,

Hier weer en knaller. 9 gram flash in een zahct 4 mm huls, de lijm was nog niet 100% gedroogt.

The take off:

HPIM0482.jpg

De film:


Hier het effect van de knaller na de explosie op de grond, je ziet dat het grind een beetje is weggeblazen. Volgende keer op zachte aarde/ondergrond :)

De knal is helemaal verkeerd opgenomen, het lijkt een plof op de film, terwijl het een vrij scherpe knal was.

Groetjes, yellow :wink:

Link to comment
×
×
  • Create New...