Jump to content
PyroForum.nl

7 gram KMnO4 flash Knaller


yellowcard

Recommended Posts

Tja het was denk ik een soort reflex ofzo :wink: . Volgende keer zet ik de camera wel op me fiets ofzo, dat is het beeld wat stabieler.
Inderdaad jammer van het geluid :) maar in 't echt was ie wel lekker hoor :P !

Je hoort eerst een soort suis, maar daarna toch nog iets van een duidelijke knal. Het is zeker niet het slechtste geluid in ieder geval, maar wel jammer dat zoveel mensen er problemen mee hebben... :D
Link to comment

-Hier is hij dan :D de nieuwe knaller. 10 gram KMnO4:Al:S = 5:4:1 flash. In een 4 mm huls.
Resultaat:
http://rapidshare.de/files/20911565/10gram...lKMnO4.mpg.html

Op training afgestoken dus je hoort wat mensen :wink: . De knal was lekker, maar op de een of andere manier zachter dan de 8.5 grams knaller die je hier op in deze topic ziet staan, in dat mooie stukje natuur, dit is wel een beetje raar. Ik denk dat het komt omdat ik het toen beter had gemengt, naja, ik zoek 't wel uit :wink:

Groetjes, yellow :)

:arrow: EDIT : maandag 22 mei

Ik wil een nieuwe knaller gaan maken, alleen ik wou aan nieuwe compositie gebruiken. Wat denken jullie van KMnO4:Al:C = 5:4:1 ? Is las dit ergens op de site. Of KMnO4:Al:S = 3:2:1 . Welke is denken jullie het beste voor knallers ? en welke brand het mooist ?
Graag comments. Trouwens klote dan ik geen nieuwe post kon maken, want nu ziet waarschijnlijk niemand dit omdat het dingetje niet oranje kleur :?

Link to comment

Het is niet eng zolang je weet wat er kan gebeuren. En tja, als je alles goed doet, gebeurt er niks dus :wink: . Het is alleen wel vervelend met zo'n mondkapje op enzo, alles altijd goed schoon maken achteraf etc. Maar ja, je doet het voor het eindresultaat he :wink:

UPDATE:
Excuses aan gamekeeper, maar hier is toch weer een knal filmpje.

Dit is 9 gram KMnO4:Al:S = 5:4:1 flash. In een 4 mm dikke non-kraft papieren huls.

Resultaat:
http://rapidshare.de/files/21454428/HPIM0505.mpg.html

Zoals je kunt zien aan de horizontale rooklijn, is 1 van de 2 eindstoppen er uit geknalt :( erg jammer. Deze huls was denk ik te sterk, toch volgende keer maar weer een kraft papieren huls gebruiken. Daar hecht het snelcement ook beter aan.

Groetjes, yellow :wink:

Link to comment
×
×
  • Create New...