Jump to content
PyroForum.nl

Stars


Moloch

Recommended Posts

  • Replies 507
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Het 3 stars gemaakt en in 3 hulsjes gedaan. 1 gram Whistle als burst-charge in elk. Zo zag 'ie er uit:

>

Zoals je ziet, bij elk overbrenging van de lont een mp papje voor een zekerheid van ontsteking.
Wel, de overbrenging ging goed, alleen hij schoot geen star de lucht in maar hij knalde :) . Erg jammer, 3 stars en buisjes naar de knoppe. Ik snap niet waarom hij knalde, de star was maar 4 gram en paste gamekelijk in de huls. Had zelfs 2mm speling ongveer. Wat wel kan: te veel burst charge. Misschien is 1 gram te veel. Of het buisje was te lang.

Link to comment

Je moet de kracht van whistle mix niet inderschatten, dat knalt als los poeder meestal zonder veel problemen je hulzen aan flarden. Blijkbaar was 1 gram dan toch te veel, volgende keer gewoon wat minder gebruiken. :wink:

De buisjes zijn niet bepaald te lang denk ik verder, eerder nog wat aan de korte kant als ik eerlijk ben.

Link to comment

Hmm zoiets dacht ik al. Kan het wel als ik gewoon maar een halve gram Whistle gebruikt Stijn ?

En ik gebruik geen bp, omdat ik nog geen bp heb gemaakt. Volgens mij is het best moeilijk om goed bp te maken. Ik heb wel een goede ball-mill, met trommel en kogels, dus dat gaat wel goed. Ik heb alleen geen pers of bankschroef ofzo, dus dat is het probleem.
Maar een halve gram Whistle, moet dan kunnne denken jullie ?

Link to comment

Nop, ik denk het niet eigenlijk...Het is toch nog best veel kracht, als je goede whistle hebt.

Als ik jou was, zou ik gewoon MP maken, beetje dextrine toevoegen, vochtig maken (EtOH:water 70:30), en dan door horregaas heendrukken ofzo (gebruik ik altijd). Dan is het al wel wat sterker. Dan krijg je ze denk ik wel de lucht in.

En hoe zit het met je KMnO4 flash? Dat werkte toen toch zo mooi? Waarom gebruik je dat niet?

Link to comment

Helaas mijn PC is gecrasht dus ik ben heel veel info kwijt, dus ik zal alles even overnieuw moeten fotograferen.
Dat komt allemaal later wel.

Hier eventjes 2 fototjes van mijn star core's

Roze/Rood core.
Weg gehaalt

Oranje core.
Weg gehaalt

Bij de oranje core was ik de dextrine vergeten, daarom verkruimeld die nogal.
Die roze/rode core is bikkelhard!
Ze zijn allemaal ongeveer 4/5mm lang en 4mm dik.

Link to comment
En hoe zit het met je KMnO4 flash? Dat werkte toen toch zo mooi? Waarom gebruik je dat niet?


Helemaal niet aan gedacht :) ! Dat maar weer gebruiken inderdaad. Het is alleen een beetje verveld om met KMnO4 te werken, omdat het een beetje irriterent is. Maargoed, het moet te doen zijn.

Mooie stars Warcore. Waar ga je ze in gebruiken ? En met welke comp. zijn ze gemaakt ?
Link to comment

Waar ik ze voor ga gebruiken zie ik nogwel.

Compositie blauw ALA Warcore :)

Kaliumchloraat - 6,50
Koperoxide - 1,00
Parlon - 0,50
Dextrine - 1,50
Maizena - 0,50


Die witte stukjes zijn kleine stukjes KClO3, mijn ballmill is nog niet af, dus dan krijgje dat.
In een vijzel krijg je het toch nooit mooi verpoederd.
Link to comment
  • 1 month later...

Hier een oude star die ik het liggen, zat nog ergens in een foto rolletje. Compositie weet ik niet precies, volgens mij was het mp met heel klein beetje Al. Slecht gemixt.
Effe testen of die upload functie nou werkt B)

Groetjes, yellowcard :lol:

---- > EDIT :

Ik heb laatst deze comp van Warcore geprobeert:
KClO3 ……………... 6,50
CuO………………… 1,00
Parlon ……………….0,50
Dextrine …………… 1,50
Maizena ……………..0,50

In plaats van Maizena had ik Kopersulfaat gebruikt, omdat ik geenzin had om beneden naar de keuken te lopen. Het resultaat was erg goed. Mooie blauwe vlam, ruisde een beetje.
Ik heb het niet gefilmt omdat ik op een feestje was, next time doe ik 't thuis. Deze compo is een aanrader :D .

HPIM1051.mpg

Link to comment
  • 1 month later...

In de video van Discovery Channel zie je op een gegeven moment dat een man een starcompositie gaat klaarmaken.
De 'presentator' zegt dan dat de kleur rood wordt gemaakt d.m.v. de volgende chemicalien:
-Strontiumzout (-nitraat/-carbonaat ?)
-Kaliumnitraat
-Zwavel
Deze worden samengevoegt met Buskruit (ik neem aan Meal).
Kan dit wel?

Tweede probleemstelling: op de video zie je dat die man ook nog een rode stof toevoegt aan het Sr-zout.
Ik dacht aan Red Gum, maar dat noemt hij helemaal niet :) .

Verklaringen?

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...